Additionally, paste this code immediately after the opening tag: n - Forum Wereldfietser

n

n

nee

Hallo Jeroen,

Ik wil je plezier/optimisme niet bederven, voor onze fietsvakantie in januari 2008 op Cuba (850km) hebben wij gekozen voor Continental travel topcontact. Op Cuba geen problemen. In mei 2008 700 km in Andalusie zwakke plek achterband zijkant canvas en 2 lekke banden. Dit dus binnen 2000 km. Ik had geen conti binnenbanden. Ik ga weer naar Schwalbe Maraton Plus. Ik ben benieuwd naar jouw en andere ervaringen. Kan natuurlijk zijn dat ik gewoon pech had.


Harry

Het geldt nog steeds bij mijn weten, maar de strenge voorwaarde is inderdaad dat je ook een Conti biba hebt/monteert, anders gaat het hele verhaal niet door.

Excuses voor het enigszins kapen van dit topic, maar ik had onlangs het volgende aan de hand.

Tijdens mijn laatste fietsvakantie reed ik met een vaartje van 10 km/u op een losse steen op een (asfalt)weg waardoor mijn achterband (een Schwalbe Marathon Racer) in 1 klap geruineerd was. De band was op 2 plaatsen gescheurd en hing alleen door de breakerlaag nog een beetje aan elkaar. Met 2 buitenbandplakkers kon ik er nog mee naar een fietsenmaker fietsen om daar de vrijwel nieuwe band (ad 33 euro) weg te gooien. Ik had er slecht 4 dagen (250 km) op gefietst. Geld er eigenljk garantie voor zulk soort omstandigheden? Ik vond het namelijk toch wel erg teleurstellend.

Peter Rodenburg schreef:Excuses voor het enigszins kapen van dit topic, maar ik had onlangs het volgende aan de hand.

Tijdens mijn laatste fietsvakantie reed ik met een vaartje van 10 km/u op een losse steen op een (asfalt)weg waardoor mijn achterband (een Schwalbe Marathon Racer) in 1 klap geruineerd was. De band was op 2 plaatsen gescheurd en hing alleen door de breakerlaag nog een beetje aan elkaar. Met 2 buitenbandplakkers kon ik er nog mee naar een fietsenmaker fietsen om daar de vrijwel nieuwe band (ad 33 euro) weg te gooien. Ik had er slecht 4 dagen (250 km) op gefietst. Geld er eigenljk garantie voor zulk soort omstandigheden? Ik vond het namelijk toch wel erg teleurstellend.
Een kameraad van mij had net twee Marathon Cross banden gemonteerd. Na nog geen 200km asfalt stond er een heuse tet (bult) op de achterste buitenband. Hij had nochtans 5bar zoals mocht (tussen 3.5 en 6). De wang is duidelijk geraakt waardoor een bobbeltje zich heeft gevormd. Nu heeft ie zijn band op 3.5bar staan en is de bult kleiner. Hij heeft al een mail gestuurd naar Schwalbe die zijn mail dan hebben doorgestuurd, maar na een week, heeft ie niks meer gehoord. Ik vind dit echt wel schandalig.

Inderdaad!

Je verwacht van een topmerk band dat ze toch duizenden kilometers meegaan, in ieder geval t/m het moment dat het profiel is afgesleten. Ik denk, even naar de wet gekeken, dat je wel een beroep kunt doen op garantie als de band (door een duidelijke fabricagefout) aan de ZIJKANT zwak wordt na nog geen 1000 km. In zo een geval is duidelijk geen sprake van "gebruik waarvoor het product niet bedoeld is".

Ik heb zoiets ooit eens met een bandje van Vredestein gehad en die hebben me prima geholpen (ging wel om een racebandje, maar toch.......)

Groetjes en succes met de claim,
Ronald

Peter Rodenburg schreef:Excuses voor het enigszins kapen van dit topic, maar ik had onlangs het volgende aan de hand.

Tijdens mijn laatste fietsvakantie reed ik met een vaartje van 10 km/u op een losse steen op een (asfalt)weg waardoor mijn achterband (een Schwalbe Marathon Racer) in 1 klap geruineerd was
Even samenvattend:
-Je monteert een smalle band (racers zijn max 38mmbreed)
-Je kiest het Marathon type met de erkend meest kwetsbare wang (lees de Schwalbe specs er maar op na)
-Vervolgens let je niet op en ros je over een steen heen

En nou is het de schuld van Schwalbe dat de Racer niet de eigenschappen van de XR heeft? :o

Peter Rodenburg schreef:Excuses voor het enigszins kapen van dit topic, maar ik had onlangs het volgende aan de hand.

Tijdens mijn laatste fietsvakantie reed ik met een vaartje van 10 km/u op een losse steen op een (asfalt)weg waardoor mijn achterband (een Schwalbe Marathon Racer) in 1 klap geruineerd was. De band was op 2 plaatsen gescheurd en hing alleen door de breakerlaag nog een beetje aan elkaar. Met 2 buitenbandplakkers kon ik er nog mee naar een fietsenmaker fietsen om daar de vrijwel nieuwe band (ad 33 euro) weg te gooien. Ik had er slecht 4 dagen (250 km) op gefietst. Geld er eigenljk garantie voor zulk soort omstandigheden? Ik vond het namelijk toch wel erg teleurstellend.
Dat kun je wel vergeten, jij wordt geacht op te letten op het wegdek bobbels, kuilen, enz. Als je dat niet doet kun je er niet iemand anders voor aansprakelijk stellen. hooguit de plaatselijke weg beheerder die moet zorgen dat het wegdek veilig is; geen plassen olie op de weg waarover jij kan slippen en onderuit gaat en met een hersenfractuur in het ziekenhuis terecht komt.

Haike schreef:
Peter Rodenburg schreef:Excuses voor het enigszins kapen van dit topic, maar ik had onlangs het volgende aan de hand.

Tijdens mijn laatste fietsvakantie reed ik met een vaartje van 10 km/u op een losse steen op een (asfalt)weg waardoor mijn achterband (een Schwalbe Marathon Racer) in 1 klap geruineerd was. De band was op 2 plaatsen gescheurd en hing alleen door de breakerlaag nog een beetje aan elkaar. Met 2 buitenbandplakkers kon ik er nog mee naar een fietsenmaker fietsen om daar de vrijwel nieuwe band (ad 33 euro) weg te gooien. Ik had er slecht 4 dagen (250 km) op gefietst. Geld er eigenljk garantie voor zulk soort omstandigheden? Ik vond het namelijk toch wel erg teleurstellend.
Dat kun je wel vergeten, jij wordt geacht op te letten op het wegdek bobbels, kuilen, enz. Als je dat niet doet kun je er niet iemand anders voor aansprakelijk stellen. hooguit de plaatselijke weg beheerder die moet zorgen dat het wegdek veilig is; geen plassen olie op de weg waarover jij kan slippen en onderuit gaat en met een hersenfractuur in het ziekenhuis terecht komt.
Ja, da's een leuke. De plaatselijke wegbeheerder is verantwoordelijk voor de weg maar niet voor wat er op ligt.

Demy schreef:
Haike schreef:
Peter Rodenburg schreef:Excuses voor het enigszins kapen van dit topic, maar ik had onlangs het volgende aan de hand.

Tijdens mijn laatste fietsvakantie reed ik met een vaartje van 10 km/u op een losse steen op een (asfalt)weg waardoor mijn achterband (een Schwalbe Marathon Racer) in 1 klap geruineerd was. De band was op 2 plaatsen gescheurd en hing alleen door de breakerlaag nog een beetje aan elkaar. Met 2 buitenbandplakkers kon ik er nog mee naar een fietsenmaker fietsen om daar de vrijwel nieuwe band (ad 33 euro) weg te gooien. Ik had er slecht 4 dagen (250 km) op gefietst. Geld er eigenljk garantie voor zulk soort omstandigheden? Ik vond het namelijk toch wel erg teleurstellend.
Dat kun je wel vergeten, jij wordt geacht op te letten op het wegdek bobbels, kuilen, enz. Als je dat niet doet kun je er niet iemand anders voor aansprakelijk stellen. hooguit de plaatselijke weg beheerder die moet zorgen dat het wegdek veilig is; geen plassen olie op de weg waarover jij kan slippen en onderuit gaat en met een hersenfractuur in het ziekenhuis terecht komt.
Ja, da's een leuke. De plaatselijke wegbeheerder is verantwoordelijk voor de weg maar niet voor wat er op ligt.
Wel als dat zorgt voor een onveilige situatie zoals een plas olie, jij krijgt ook een bon als ze erachterkomen dat het jouw auto was die die olie lekte, of geen borden ten teken dat er aan de weg word gewerkt, is mij een keer overkomen nieuw asfalt wat nog niet droog was. Ik heb alles vergoed verkregen.

De band was op 2 plaatsen gescheurd en hing alleen door de breakerlaag nog een beetje aan elkaar.
Is dat niet een beroemde SnakeBite? :roll:

Dan is er (ook) bij Continental "Geen sprake van garantie" :(

Ik heb een slechte ervaring met Continental binnenbanden. Bij 3 stuks een scheur van 5 cm bij de naad. Dat ging samen met een plof en een slingerende fiets maar onbeschadigde MarathonXR. En dat bij 5 bar. :roll: Toen maar de Schwalbe binnenbanden gemonteerd. :P

Eric op de Fiets schreef: Is dat niet een beroemde SnakeBite? :roll:
Nee. De band was op 2 plaatsen overdwars gescheurd en hing alleen door de breakerlaag nog een beetje aan elkaar.
m-gineering schreef: Even samenvattend:
-Je monteert een smalle band (racers zijn max 38mmbreed)
-Je kiest het Marathon type met de erkend meest kwetsbare wang (lees de Schwalbe specs er maar op na)
-Vervolgens let je niet op en ros je over een steen heen

En nou is het de schuld van Schwalbe dat de Racer niet de eigenschappen van de XR heeft? :o
Kan wel zijn, maar het gevolg is dat ik toch eerst maar eens bij de concurrentie gaan kijken.

Peter Rodenburg schreef:
Marten Gerritsen schreef: En nou is het de schuld van Schwalbe dat de Racer niet de eigenschappen van de XR heeft? :o
Kan wel zijn, maar het gevolg is dat ik toch eerst maar eens bij de concurrentie gaan kijken.
Dan zou ik daarna wel zo'n zelfde test doen, en ik denk dat ik nu al de uitslag weet....

Haike schreef:Het geldt nog steeds bij mijn weten, maar de strenge voorwaarde is inderdaad dat je ook een Conti biba hebt/monteert, anders gaat het hele verhaal niet door.
Wat kan de biba er aan voorkomen dat de buba iets doorlaat en een lek veroorzaakt of zijn die biba's van Conti ook lekvrij :wink:

Bob&Marguérite schreef:
Haike schreef:Het geldt nog steeds bij mijn weten, maar de strenge voorwaarde is inderdaad dat je ook een Conti biba hebt/monteert, anders gaat het hele verhaal niet door.
Wat kan de biba er aan voorkomen dat de buba iets doorlaat en een lek veroorzaakt of zijn die biba's van Conti ook lekvrij :wink:
Grinn... helemaal niks, maar er is wel een extra biba verkocht, ik denk dat dat een zwaarwegender reden is. :lol:

nee

Jeroen Kuijt schreef:
Ik lees hier op het forum dat er toch veel wereldfietsers zijn die een slechte ervaring hebben met Continental. Tja ik kan deze mening niet delen. Ik heb goede ervaring met dit type band, de Travel Contact. :lol:
Ik heb ook goede ervaringen met Continental, eerst met de Goliath (wordt niet meer gemaakt) en daarna met de Travel Contact. Met die laatste heb ik zo'n 9.000 km gefietst en daarna heb ik ze op mijn boodschappenfiets gezet. Nu heb ik een paar Big Apples op mijn vakantiefiets zitten, prima wegligging.

Groetjes,
Frank

Zoals ik reeds eerder vermeld heb:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 80&start=0

ik ben ook heel tevreden met mijn Conti's (SportContact). Slechts 1 lek op 19600 km (punaise/duimspijker in voorband op 17200 km). De bandjes lopen (en slijten) wel heel vlot.

Aniphys schreef:Zoals ik reeds eerder vermeld heb:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 80&start=0

ik ben ook heel tevreden met mijn Conti's (SportContact). Slechts 1 lek op 19600 km (punaise/duimspijker in voorband op 17200 km). De bandjes lopen (en slijten) wel heel vlot.
?????? bijna 20.000 km en dan nog vinden dat het snel slijt?

Haike schreef:
Aniphys schreef:Zoals ik reeds eerder vermeld heb:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 80&start=0

ik ben ook heel tevreden met mijn Conti's (SportContact). Slechts 1 lek op 19600 km (punaise/duimspijker in voorband op 17200 km). De bandjes lopen (en slijten) wel heel vlot.
?????? bijna 20.000 km en dan nog vinden dat het snel slijt?
Kleine verduidelijking (die in het andere draadje verborgen stond):
Met een Conti Sportcontact achterband doe ik maximum 7000-8000km.
De voorband hou ik er ongeveer 15000km op.
Ik heb de versleten banden uiteraard vervangen. Mijn eerste lek kreeg ik op 17200km: na 2200 km van de 'nieuwe' voorband dus.

Sorry indien ik niet duidelijk was. Tja, ik zou wel willen dat mijn banden >20000km meegaan! :D