Additionally, paste this code immediately after the opening tag: laptop-pda-dagboek - Forum Wereldfietser

laptop-pda-dagboek

Ik ben opzoek naar een klein apparaatje dat ik tijdens het fietsreizen kan gebruiken als dagboek (word, wordpad), zodat ik bij aankomst in een plaats met internet faciliteit, m'n apparaatje kan aansluiten en niet uren in internet cafees hoef te verblijven om naar de website/ familie/vrienden te schrijven.
Mocht het apparaat ook nog GPS hebben, mooi meegenomen. Telefoon niet nodig.
Het apparaat moet ofwel een redelijke ingebouwde opslag capaciteit hebben, ofwel met extern geheugen zoals flashcards werken.
We hebben een zonnepaneeltje dat (via een batterij) onze electrische waar oplaadt. Het makkelijkst is als het apparaat een USB poort heeft om te laden, dan hoeven we geen extra kabels mee.
wie oh wie heeft advies.

Er loopt een topic over de Asus Ee PC. Deze zou wellicht kunnen voldoen. Ander alternatief, maar volgens mij nog niet op het forum genoemd, is de Nokia 810. Zie ook bij Pocketinfo of review.

Mooi hoor zo'n Nokia, maar voor zo'n duur ding valt het me tegen dat je er niet eens mee kan bellen (alleen via Voip zoals Skype).
Is zo'n oude Psion revo met toetsenbordje geen goedkoop alternatief of zijn die niet handig/niet compatible/te zwaar/te oud?

De tovenaar schreef:Mooi hoor zo'n Nokia, maar voor zo'n duur ding valt het me tegen dat je er niet eens mee kan bellen (alleen via Voip zoals Skype).
Is zo'n oude Psion revo met toetsenbordje geen goedkoop alternatief of zijn die niet handig/niet compatible/te zwaar/te oud?
Anna gaf aan dat bellen niet hoefde ;-). Je kunt er idd niet mee bellen. Maar daar kun je dan een mobiel voor meenemen. Gewoon een simpel ding met lange batterij levensduur. Voor 3 à 4 tientjes koop je al een nieuw (prepaid) toestel.

En die Psion, ik heb in het verleden ook wel eens een paar weken zoiets geprobeerd. Da's lang geleden. Wist niet dat ze nog bestonden.

Suggestie: koop voor onderweg in het buitenland geen prepaid-toestel voor een paar tientjes. Vaak is het slimmer en goedkoper om een wat ouder toestel zonder simlock mee te nemen (misschien lenen van iemand, die vaker een nieuwe aanschaft) en in het desbetreffende land een prepait-kaartje te kopen.

Jarno schreef: En die Psion, ik heb in het verleden ook wel eens een paar weken zoiets geprobeerd. Da's lang geleden. Wist niet dat ze nog bestonden.
op marktplaats voor minder dan 'n paar tientjes..
Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar als je daarmee je dagboek bij kunt houden onderweg en af en toe via een pc kan uploaden (ik geloof niet dat er een flashkaart in kan) zou het een eenvoudig alternatief zijn ipv die peperdure gadgets die hier maar al te vaak worden aangeraden :lol:
Afbeelding

Ik gebruik een PDA met flashcard (2 giga). Staat Mobile Windows op met uitgeklede versie van Words en Exel (voor je reisgegevens, kilometers of zo)

Staan er zat op marktplaats.nl en kun je eventueel ook nog een Tom Tom opzetten - moet je wel een GPSmuisje bij kopen.
bijv.
voor € 50,- een iPaq pocket PC H3800, gebruikt maar in zeer goede staat.
inclusief:
- docking station / universele houder voor zowel USB als seriële aansluiting
- voedingsadapter
- lederen beschermhoes
- extra stylo
- handleiding
Op te halen in Utrecht door de hoogste bieder.

De tovenaar schreef:
Jarno schreef: En die Psion, ik heb in het verleden ook wel eens een paar weken zoiets geprobeerd. Da's lang geleden. Wist niet dat ze nog bestonden.
Afbeelding
hallo, wij hebben 2 nieuwe psions (netbook, zijn rugged uitgevoerd) getest, omdat we de buitendienst er mee zouden uitrusten. beide zijn binnen 14 dgn. overleden. Ik zou die dus niet aanschaffen.
Sinds deze week heb ik een htc tytn2 (van mijn wergever), ideaal apparaat (bellen. tomtom. bluetooth, wifi, camera, toetsenbord. word, excel, powerpoint, outlook, uit te breiden met sd kart, opladen via usb) Nadeel is dat het een duur apparaat is. Je zou ook kunnen kiezen voor de htc tytn, of de htc 710 of 730, die zijn behoorlijk goedkoper.

roosje

ps dit bericht heb ik ingetoetst via dit apparaat.

roosje schreef:hallo, wij hebben 2 nieuwe psions (netbook, zijn rugged uitgevoerd) getest, omdat we de buitendienst er mee zouden uitrusten. beide zijn binnen 14 dgn. overleden.
Hi,

klinkt idd niet heel best, maar je hebt het dan waarschijnlijk over windows ce apparaten? Bv de Netbook pro, deze zijn idd berucht om dergelijke perikelen. Maar als je een Symbian (eigenlijk Epoc) Psion pakt, deze gaan echt erg goed. Heb zelf een 5MX en die draait al jaren stabiel, er gaan 2 AA cellen dus das wel handig. Zelf test ik regelmatig nieuwe devices (pda's/ smartphones) en heb zelf sterk de voorkeur voor symbian, draait echt way better dan win ce devices. Zelf sleep ik thans als hoofdtoestel een E61 mee, fijn kwa formaat en met alles aan boord wat je zou willen.

Helaas is HTC niet zo 123 te krijgen voor de consumenten markt, wel via verschillende telco's maar de laatste series van htc hebben nogal wat probleempjes, er zijn al behoorlijk wat toezeggingen gedaan door htc maar dan nog.

Als je er nog een zou kunnen vinden zou ik persoonlijk voor een 5MX of ericcson mc218 gaan, dijk van een machine en lopen erg stabiel.

Bas

B@se schreef:
roosje schreef:hallo, wij hebben 2 nieuwe psions (netbook, zijn rugged uitgevoerd) getest, omdat we de buitendienst er mee zouden uitrusten. beide zijn binnen 14 dgn. overleden.
Hi,

klinkt idd niet heel best, maar je hebt het dan waarschijnlijk over windows ce apparaten? Bv de Netbook pro, deze zijn idd berucht om dergelijke perikelen. Maar als je een Symbian (eigenlijk Epoc) Psion pakt, deze gaan echt erg goed.

Helaas is HTC niet zo 123 te krijgen voor de consumenten markt.

Bas
bas,

dat waren inderdaad psion netbook pro's
htc moeilijk leverbaar?? via pdashop, vandaag besteld morgen in huis. we hebben net eergisteren nog 1 besteld.
roosje

Hi,

ken idd die mensen en de officiele import kanalen van htc... mes bien, zoals ik al schreef, er zijn wat troubles met de laatste serie van htc, en zelf zou ik echt voor een non-win ce device gaan, kijk maar eens naar bvde e90 of e61i.

Jeremy schreef:In het voortdurende gevecht met ontevreden smartphonebezitters zou HTC een belangrijke concessie willen doen. De directeur van het bedrijf zou hebben beloofd dat zijn bedrijf de portemonnee trekt voor nieuwe drivers.

In het schier eindeloze kat-en-muisspel tussen de Taiwanese telefoonmaker en zijn klanten blijkt ook chipfabrikant Qualcomm een niet onbelangrijke rol te spelen. De leverancier van de MSM7200- en MSM7500-chipsets die door HTC in zijn smartphones gebruikt worden, blijkt mede debet aan het conflict. Qualcomm zou een ingewikkelde, gelaagde prijsstructuur voor zijn producten hanteren en de volledige features van zijn hardware alleen vrijgeven wanneer de afnemer, in dit geval HTC, extra betaalt voor de benodigde drivers.
Mes bien, gaat een beetje offtopic geloof ik zo.

Blijf erbij dat er voor dit soort gebruik de 5series de beste optie blijft.

Bas

8) Dank voor jullie hulpvolle reacties!
Ik ga nog maar eens even lekker rondshoppen op ebay.
Goed om te weten dat er een paar prima niet zo dure opties zijn, en werkbaar met onze zonnepaneeltjes. Bij regen toch maar papier en pen....

Onlangs deze 2ehands gekocht:
Afbeelding

Ook met als doel wat websites te kunnen lezen (via wireless internet hotspots) en een verslagje te typen 8)

Echter nu wil ik inloggen op het wf forum met dit apparaat maar de knop [inloggen] is onbereikbaar op windows mobile (6). Enig idee hoe dit is te bereiken? :?

heel snel een andere browsert installeren. ie voor windhoos mobile is echt een drama....

B@se schreef:heel snel een andere browsert installeren. ie voor windhoos mobile is echt een drama....
:o Heb je enige suggesties? Ik heb ook dat de wifi ontvangst telkens wegvalt, zou dat ook met een ander OS te verhelpen zijn?

Ik heb inmiddels het knopje al gevonden, via de hoofdpagina kwam ik bij het inlogscherm waarbij het woord inloggen een plaatje zat waar ik niet op kon klikken, maar via het forum op de site was die knop weer wel zichtbaar.