Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Navigatie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Navigatie

Eens…je telefoon vrij hebben om te bellen of foto’s te maken heeft ook zijn voordelen. En minder kans op diefstal of defect.
En bovendien als back-up.
Voor het navigeren op reis gebruik ik een Garmin Maps 62. Ik volg daarop de sporen die ik thuis heb uitgezet.

Daarnaast heb ik voor het overzicht mijn smartphone met daarop de betaalde versie van Ridewithgps met offline kaarten van o.a OSM. Die app is ook mijn backup navigatie voor als mijn GPS het begeeft en tevens kan ik er onderweg routes mee uitzetten en volgen.

Zo combineer ik het beste van twee werelden
Flix schreef:
zo 19 mar, 2023 15:12
... terwijl ik toch een vrij lang, concreet verhaal over smartphone navigatie heb opgezet, en daar ga je dan –wel on-topic– niet op in.
Bij deze alsnog. Ik vind de rest van jouw bijdrage heel duidelijk en nuttig hoor. Heel goed om op basis van eigen ervaring voor- en nadelen te schetsen.
Bedankt aan iedereen die in de pen is gekropen!
Tussenstand!!!!
So first things first; is de gps op mijn telefoon stuk?
ik kwam hier; https://www.samsung.com/nl/support/mobi ... orrect-is/ deed alles wat opgedragen was, ik stond in de tuin, keek op google maps en de locatie was 100% ok. Mijn telefoon is trouwens een Samsung S10.
Dus toen ben ik jullie suggesties gaan opvolgen hoe te navigeren met een smartphone. Ik heb gedownload: OsmAnd app en de route https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... ermerhei-2 , erop geïnstalleerd (via de download optie die Routeyou geeft, je krijgt dan een hele lijst met opties daaronder; TomTom, Falk, Garmin etc en, OsmAnd. Die heb ik dus gedownload en je krijgt een gewoon Gpx file? Waarom al die keuzes dan?). Ik heb deze route al een paar weken geleden begonnen te rijden, echter, halverwege hield mijn navigatie systeem ermee op en ik was gestrand in onbekende wateren. Dankzij mijn kennis van celestial navigation, dead reckoning en een goede babbel, wist ik mijn automobielross weer te bereiken. Ik hoop dat het deze keer beter zal gaan....
On the move now.
Dit is een kicken trip, btw. (of tenminste het eerste stukje wat ik heb mogen rijden, hihi)

Bedankt voor de hulp jongens!
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de app Komoot icm een Garmin 1030.

De Garmin houdt het prima een dag uit. Op je telefoon in de app Komoot routes maken gaat prima welke ik vervolgens synchroniseer met mijn Garmin. Die ook bij veel zonlicht goed afleesbaar is.
Garmin 66s op een stuur, draak van een apparaat. Althans qua software. Onnavolgbaar, al jaren.
Scherm is prettig groot, knopbediening is een must. Nu Komoot een IQ app heeft werkt de synchronisatie. Dat is een van de onderdelen waarvan Garmin totaal geen kaas gegeten heeft, synchroniseren, al jaren niet. Maar ze kunnen het zich permitteren.

Desondanks zal ook komende vakantie de 66s op het stuur bevestigt zijn. Nog verder uitvogelen hoe wel uit te kunnen met opladen middels een cyle2charge. Afgelopen fietsvakantie was dat op de 4de dag in het water gevallen, de AA's werden niet meer rechtstreeks opgeladen. Reserve setje had ik niet meegenomen.