Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsschoenen met spd waar je ook goed in kan wandelen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietsschoenen met spd waar je ook goed in kan wandelen

Dank allen voor tips en adviezen ! :D
Mijn gedachte hierbij is dat het beste uit twee werelden niet te koop is.
Als de sluiting te diep in de schoen zit klikken ze vast lastig in en uit het pedaal.
Als het makkelijk klikt, klikt het ook makkelijk op straat.

Ga naar een winkel en vraag of je het mag uitproberen en gun de winkel de handel.
Poppink schreef:
vr 24 feb, 2023 12:53
Mijn gedachte hierbij is dat het beste uit twee werelden niet te koop is.
Als de sluiting te diep in de schoen zit klikken ze vast lastig in en uit het pedaal.
Als het makkelijk klikt, klikt het ook makkelijk op straat.

Ga naar een winkel en vraag of je het mag uitproberen en gun de winkel de handel.
je hebt gelijk, ik ben naar de vakantiefietser gegaan in Adam als de zool dikker zou zijn dan klikt het plaatje niet meer vast.... achteraf logisch ... :roll:
Ik heb vorig jaar vaude tvl sykkel gekocht. Bevalt mij op zich wel goed. Klikt goed in en uit. Voor een dagje wandelen kun je de plaatjes er af schroeven en rubberen zooltjes ervoor in de plaats schroeven.
Lopen op de plaatjes gaat op zich ook wel goed maar je hoort de plaatjes wel knarsen op de bestrating.

Heb geen vergelijk met andere spd schoenen. Dit zijn mijn eerste...

https://www.bergfreunde.nl/vaude-tvl-sy ... 8124802539..
Hoewel ik wel allerlei klikpedalen en -schoenen heb, gaan die nooit mee op vakantie of toertochtjes, om de bovengenoemde redenen.

Dit is wat ik gebruik. Werkt ook prima met gympen met een glad bovenwerk en een beetje stijve zool, maar ik vind dit soort fietsschoenen nog net iets fijner. Zowel voor fietsen als lopen. YMMV.

Afbeelding
ja mooi enzo, maar kruis dan wel de veter óf links over rechts óf recht over links in elk geval dat het de bedoeling is op die manier. Zo gaat er natuurlijk over je gepraat worden uiteraard.
non-fixie schreef:
vr 24 feb, 2023 16:57
Hoewel ik wel allerlei klikpedalen en -schoenen heb, gaan die nooit mee op vakantie of toertochtjes, om de bovengenoemde redenen.

Dit is wat ik gebruik. Werkt ook prima met gympen met een glad bovenwerk en een beetje stijve zool, maar ik vind dit soort fietsschoenen nog net iets fijner. Zowel voor fietsen als lopen. YMMV.

Afbeelding
Prachtig!
Mijn eerste racefiets had ze ook toeclips die heeft nu spd pedalen en die toeclips en de originele pedalen liggen in de kast.
Ik ga het proberen.
Heb zelf al paar jaar Shimano wielrenschoenen met de spd-plaatjes verzonken in de zool. Je kunt er prima op lopen, wandelen etc. zonder de vloer te beschadigen. Niet geschikt voor wandelvakanties :wink:
Laat je eens verassen door Northwave MTB schoenen die ook in een variant zijn voor lopen.
Fiets en loop er al jaren mee.
MTB fietser schreef:
wo 22 mar, 2023 16:38
Fiets en loop er al jaren mee.
Over welk model heb je het dan?
Hoi,

Ik ben al jaren tevreden met Mavic contagrip, precieze serie is niet meer te lezen helaas.
Maar ik fiets zonder spd te gebruiken.

succes.

groet,
Linda
Oef...welk model...daar vraag je me wat.
Corsair staat erop
even nagekeken...corsair trekking schoenen.
Zijn ook niet zo duur