Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MSR Habitude 4 - Forum Wereldfietser

MSR Habitude 4

Soms wil ik een paar dagen ergens blijven staan en is een iets grotere tent wel fijn. Kan je ook binnen zitten met slecht weer.

Ik denk er aan om de MSR Habitude 4 te kopen.

Hoog 1.85cm kan ik in staan
Breed 240cm
Lang 240cm

Andere overweging is, dat ik last heb van mijn knieën en met deze tent hoef ik niet door tent te kruipen.

Heb nu eureka spitfire duo XT. Weegt 2.2 kilo
De mrs 5.2 kilo, maar daar krijg je veel ruimte voor terug.

Zijn er mensen met het zelfde probleem?

Mario
Klinkt meer als een oplossing dan als een probleem.
Ik heb veel gefietst met driepersoons tenten van 4 kilo. Het weegt meer, maar je krijgt er inderdaad ook wat voor terug als je eenmaal staat. Opzetten gaat even snel, afhankelijk van de bouwwijze van de tent natuurlijk.
Een grote tent is wel frisser als het koud is, koeler als het warm is.
Van die 5 kg ballast aan tent krijg je ook last van je knieën 🤭 Kijk ook eens naar een tipi tent, weegt minder dan 3 kg en kan je ook in staan. Bv de wickiup's zijn hier op het forum populair of de Luxe Outdoor Hexpeak F6 of de grotere Octapeak.
supermario schreef:
di 24 jan, 2023 19:21

Zijn er mensen met het zelfde probleem?

Mario

Als ik ergens een paar dagen blijf is dat op een camping. Als het dan slecht weer is zoek ik het terras c.q. de bar op. Ik ga niet een hele dag in mijn tent zitten als het regent.

Dat een tentje geen stahoogte heeft is inderdaad niet ideaal. Maar ik slaap er in en verder niet. Voor het overige zoek ik wel ergens een zitplaats als ik niet fiets, zie boven.
Hey Mario,

de Habitude is een geweldige tent zoals je hebt gezien maar heeft naast zijn gewicht ook een groter pakvolume.
Aangezien ik een fietskar gebruik is dat een minder probleem.
Zonder fietskar zou ik toch even nadenken.

MSR heeft een nieuwe tent genaamd de tindheim 2 en 3.
Zeer ruim maar wel een hoogte van rond de meter.
Ik overweeg deze erbij aan te schaffen omdat het een tunneltent is met 234cm lengte slaapruimte.
De Tindheim 2 weegt 2.5 kilo dus goed te doen.
supermario schreef:
di 24 jan, 2023 19:21
Soms wil ik een paar dagen ergens blijven staan en is een iets grotere tent wel fijn. Kan je ook binnen zitten met slecht weer.
Ik denk er aan om de MSR Habitude 4 te kopen.
Ik fiets sinds 2006 met een 2,5-persoonstent van 4,5 kg. Tunnel met drie stokken en een hoogte van een meter of zoiets. Lekker veel ruimte om al mijn spullen uit te spreiden als ik een paar dagen ergens sta, maar hij is ook meegeweest de Pyreneeën over, enz. Ik heb even op de MSR-website naar die Habitude 4 gekeken. Wat me opvalt is dat hij nogal veel stokken heeft wat het opzetten minder makkelijk en snel maakt, en de voortent vind ik erg krap bemeten voor een 'verblijfstent', maar ik ben dan ook iemand die niets doet in de slaaptent behalve slapen of wat lezen. Geen gekruimel of vieze tassen in mijn slaaptent! Daarom heb ik de extra ruimte liever buiten het slaapgedeelte.
Voor stahoogte zou ik in jouw geval denk ik het advies van de tovenaar opvolgen en eens naar een tipi kijken.

Groetjes,

Carl
Heb ook gekeken naar een tipi maar recht op staan precies in het midden schiet ook niet echt op.
En die stok in het midden was mijn grootste bezwaar.
Met de stokken van de Habitude ben ik het wel eens.
Het zijn vrij lange stokken die niet altijd handig te plaatsen zijn.
De 5 minuten dat je er extra mee bezig bent vind ik geen bezwaar.
Het droogmaken van de tent bij vertrek wordt wel weer een stukje lastiger.
MTB fietser schreef:
vr 27 jan, 2023 07:36
Het droogmaken van de tent bij vertrek wordt wel weer een stukje lastiger.
Dat lijkt mij geen probleem. Heb ook een tent van MSR (Hubba Hubba uit 2011) . Ik neem de buitentent vrijwel altijd nat mee. Berg hm dan wel gescheiden op van de droge binnentent.
JanH schreef:
vr 27 jan, 2023 09:58
Ik neem de buitentent vrijwel altijd nat mee. Berg hm dan wel gescheiden op van de droge binnentent.
Dat is met een MSR makkelijker omdat de stokken in de binnentent gaan en de buitentent los er overheen. Bij bijv. Hileberg hangt alles aan elkaar (kan wel los maar da's veel meer werk). Meestal hangt ik de (hele) tent tijdens een lunch of zo te drogen (en anders niet, kan hij ook prima tegen).
Wat is het geworden Mario?

Ik heb de Tindheim 2 erbij gekocht.
Ben toch wel benieuwd.
Kan hem met carnaval mooi gaan uitproberen.