Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Topeak Journey Trailer icm Rohloff naaf - Forum Wereldfietser

Topeak Journey Trailer icm Rohloff naaf

Wij zijn in het bezit van een Topeak Journey Trailer met aansluiting voor een steekas én een aansluiting voor Quick release. Nu hebben wij pas een nieuwe fiets aangeschaft met een Rohloff naaf. De door Topeak te leveren hubs voor naven blijken alleen niet te passen op de Rohloff naaf... Iemand enig idee hoe de trailer dan aan te sluiten?
Waag er eens een mailtje aan dat je richt aan de importeur van je fiets, aan Rohloff en aan Topeak.
Niet in de cc, maar alle drie in de adressering.
Wie weet zijn ze in staat tot overleg of misschien wel tot het bedenken van een oplossing.
Simpel.
Dit is ons probleem, weten jullie hoe het opgelost kan worden?
Dan weten alle drie in ieder geval al dat het doorschuiven van de vraag naar het bordje van de ander geen oplossing is
+1 Even mailen.

maar kijk ook eens op deze blog: heeft één van de twee fietsers de setup die je bedoelt?
Je kunt dan ook een mail aan Snelfietsen wagen.
Poppink schreef:
di 13 dec, 2022 21:56
Waag er eens een mailtje aan dat je richt aan de importeur van je fiets, aan Rohloff en aan Topeak.
Niet in de cc, maar alle drie in de adressering.
Wie weet zijn ze in staat tot overleg of misschien wel tot het bedenken van een oplossing.
Simpel.
Dit is ons probleem, weten jullie hoe het opgelost kan worden?
Dan weten alle drie in ieder geval al dat het doorschuiven van de vraag naar het bordje van de ander geen oplossing is
Dank voor je reactie. Importeur van Topeak had ik al aangeschreven en meldde dat er geen oplossing is. De importeur van de fiets is er mee aan de slag en naar Rohloff ga ik ook nog een mailtje wagen.
JanH schreef:
di 13 dec, 2022 22:07
+1 Even mailen.

maar kijk ook eens op deze blog: heeft één van de twee fietsers de setup die je bedoelt?
Je kunt dan ook een mail aan Snelfietsen wagen.
Volgens mij niet Jan. Wel de trailer, maar de fietsen hebben een derailleur.
Claudia50 schreef:
wo 14 dec, 2022 08:16

Volgens mij niet Jan. Wel de trailer, maar de fietsen hebben een derailleur.
Eén van de twee fietsen wel, de andere niet. Die heeft een Rohloff kettingspanner om de ketting op spanning te houden.

Zowel een excentrische trapas, zoals bijvoorbeeld Santos gebruikt op de Rohloff fietsen, als sliding dropouts, zoals bijvoorbeeld Avaghon gebruikt, hebben bij Snel een flinke meerprijs las ik hier op het forum een tijdje geleden.
Jurr schreef:
wo 14 dec, 2022 08:26
Claudia50 schreef:
wo 14 dec, 2022 08:16

Volgens mij niet Jan. Wel de trailer, maar de fietsen hebben een derailleur.
Eén van de twee fietsen wel, de andere niet. Die heeft een Rohloff kettingspanner om de ketting op spanning te houden.

Zowel een excentrische trapas, zoals bijvoorbeeld Santos gebruikt op de Rohloff fietsen, als sliding dropouts, zoals bijvoorbeeld Avaghon gebruikt, hebben bij Snel een flinke meerprijs las ik hier op het forum een tijdje geleden.
Dan ga ik toch ook nog een mailtje naar Sneltoetsen sturen, dank voor de tip!
Claudia50 schreef:
wo 14 dec, 2022 08:47
Dan ga ik toch ook nog een mailtje naar Sneltoetsen sturen, dank voor de tip!
Alt-Shift-H :P
Waarschijnlijk kan je de doppen waar de kar aan haakt van de QR as afhalen en dan met een langere bout bevestigen op de onderste bout bevestiging waar de bagagedrager vast zit :wink: