Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietshelm - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietshelm

Als we er nu een packagedeal van maken: we beteugelen het dodelijkste gevaar op de weg, de auto, door van huidige 30 20km/h te maken, combineren dit met inhaalverbod op deze plekken, minimaal 1,5m afstand bij inhalen fietsers elders, en van huidige 50 maken we 30km/h en voeren ISA en een streng puntenrijebewijs in. Dan is het kwa risico en letselgevaar vervolgens inderdaad volkomen logisch om alle fietsers te verplichten tot helm.
blokdoorn schreef:
zo 26 mar, 2023 22:22
we beteugelen het dodelijkste gevaar op de weg, de auto, door van huidige 30 20km/h te maken,
Ik heb een nog beter voorstel: we verbieden voor de auto het maken van snelheid in z’n geheel, d.w.z. ze mogen zich wel op de weg bevinden, maar niet bewegen. Hierdoor kunnen we ons verplaatsen door over de rijen auto’s te lopen of te fietsen.

Resultaat is tweeledig: snelheidsongelukken veroorzaakt door auto’s worden tot nul (0) gereduceerd, en alle mafklappers in dit land zijn tevreden.
Bij ons staat de deur wagenwijd open voor fietsers met een helm. 🫣
https://nos.nl/l/2469007
Speeder300 schreef:
zo 26 mar, 2023 22:36
blokdoorn schreef:
zo 26 mar, 2023 22:22
we beteugelen het dodelijkste gevaar op de weg, de auto, door van huidige 30 20km/h te maken,
Ik heb een nog beter voorstel: we verbieden voor de auto het maken van snelheid in z’n geheel, d.w.z. ze mogen zich wel op de weg bevinden, maar niet bewegen. Hierdoor kunnen we ons verplaatsen door over de rijen auto’s te lopen of te fietsen.

Resultaat is tweeledig: snelheidsongelukken veroorzaakt door auto’s worden tot nul (0) gereduceerd, en alle mafklappers in dit land zijn tevreden.
Ik weet dat veel mensen veel moeite hebben met een dergelijke relatief beperkte verlaging. Blijft toch verbazingwekkend dat we tal van dode en ernstig verwonde kinderen en volwassenen over hebben om hooguit een paar minuten eerder op het werk te zijn. In mijn omgeving kun je helemaal niet sneller dan mij voorstel als je veilig wilt rijden en respect heb voor de medeweggebruiker, zeker niet op rond de momenten dat scholen beginnen en eindigen. En het kan wel, in Noorwegen bijvoorbeeld heb ik ervaren dat 99% wel de snelheidslimieten van 30 en 40 rond bebouwde kom respecteert.