Additionally, paste this code immediately after the opening tag: brander - Forum Wereldfietser

brander

Beste,

Ik kook al jaren op gas dus een gasflesje meenemen en als het een lange tocht is meerdere flesjes meenemen. Maar dat kost ook ruimte.
Nu dacht ik om over te stappen naar benzine. Maar dan ga je wel 0,5 liter tanken bij de pomp wat ook vreemd is.....
Hoe doen jullie dit?

Groeten,
Martin
martinmack schreef:
di 15 nov, 2022 22:06
Maar dan ga je wel 0,5 liter tanken bij de pomp wat ook vreemd is.....
Hoe doen jullie dit?
Zo.

Carl
Onbediende benzinepomp , gewoon tanken en niet eerst vragen . Bij 't afrekenen gewoon aanbieden om die 2 liter wel te betalen. Nooit problemen mee gehad maar goed wij koken alleen buiten Europa op benzine en daar is 't leven wat relaxter. Binnen Europa meest spiritus ; schoner en simpeler.
Groeten van Pier.
2 flessen meenemen (1 vol de ander leeg) en als de ene bijna leeg is die lege vullen waar het kan, liefst zelf vullen. Nog nooit een probleem geweest. En ik heb maar 1 jaar op gas gekookt, dat had dan ook weer met de beschikbaarheid ervan te maken.
Ik heb alles bij elkaar ongeveer een jaar door vooral F, E en I gefietst met benzinebrander en daar nooit een tankopmerking gehad. Alleen eenmaal in de voormalige DDR zoals men dat toen nog wel noemde. Een tankstationhoudster was nog van de strakke regels en vond het nodig mij daar in DDR-stijl op de wijzen. Ik had echter al getankt.
Veel vaker ben ik met veel plezier aangesproken. Helpen van pompbedienden is niet zo geweldig, want dat resulteerde soms in knoeierij. Niet dat men daar mee zat.
Ook nooit problemen mee gehad. Zelf wel getankt en afgerekend. Maar ook wel eens met iemand 'meegelift' die al aan het tanken was. Half litertje tanken en je geeft hem/haar in euro, of wat ook.
Meestal koop ik wasbenzine in een bouwmarkt of supermarkt. Brandt veel schoner dan de benzine van de pomp. Is vergelijkbaar met Colemanfuel. Maar het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je fietst. Hoe verder weg, hoe minder kans op wasbenzine meestal.