Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mid bars, wat fietst dat fijn zeg. - Forum Wereldfietser

Mid bars, wat fietst dat fijn zeg.

Ik heb onlangs bar ends aan de binnenkant gemonteerd, dus tussen handvat en remgreep. Sommige fabrikanten bieden hier bar ends voor aan die ze inner bar ends noemen, SQ Labs is een goed voorbeeld. Ik noem ze mid bars want dat is veel toepasselijker. Afijn, in deze positie heb je een extra greep om af te wisselen. Het is ook heel handig bij tegenwind. Ik pak ze dan aan het eind vast met mijn duim bovenop, armen naar binnen en verder voorover. Dat scheelt behoorlijk. Ik mag ook graag met mijn bovenarmen op het stuur liggen en dan voorkomen ze dat ik verschuif. Ik vind ze in deze positie zo fijn dat ik de handvaten vrijwel niet meer gebruik, alleen wanneer ik rem of schakel. En natuurlijk afgemaakt met foam voor een lekker handgevoel.
20221113_121008.jpg
Ik heb die van SQ-lab. Korter en niet geschikt om met je hele hand vast te pakken. Meer een positie zoals op de remgrepen van een racestuur. Bijkomend voordeel is dat je dan nog gewoon kan remmen.
Volgende stap is Aero-bars....

(En terug de inner bars monteren als bar-ends voor wanneer je wat off-road rijdt...)
LHTJoost schreef:
ma 14 nov, 2022 21:52
Ik heb die van SQ-lab. Korter en niet geschikt om met je hele hand vast te pakken. Meer een positie zoals op de remgrepen van een racestuur. Bijkomend voordeel is dat je dan nog gewoon kan remmen.
Ik kan ook nog normaal remmen als ik ze verder naar beneden vasthoud, ik leun dan met mijn handpalm gedeeltelijk op het handvat. Maar toch pak ik bijna altijd automatisch het handvat vast als ik moet remmen.
PhilipBe schreef:
ma 14 nov, 2022 21:58
Volgende stap is Aero-bars....

(En terug de inner bars monteren als bar-ends voor wanneer je wat off-road rijdt...)
Off road ga ik niet doen op deze woon-werk/toerfiets :wink: En aero bars vind ik zelf overbodig omdat ik nu heel lekker op het stuur kan liggen.
Lemwise schreef:
ma 14 nov, 2022 21:33
Ik heb onlangs bar ends aan de binnenkant gemonteerd, dus tussen handvat en remgreep. Sommige fabrikanten bieden hier bar ends voor aan die ze inner bar ends noemen, SQ Labs is een goed voorbeeld. Ik noem ze mid bars want dat is veel toepasselijker.
En dan nu de hamvraag: Welk merk zijn ze en waar zijn ze te koop.
Toelichting:
Ik zoek al een tijd, een soort van zoeken, naar dit soort handsteunen en kan ze niet vinden.
De types die ik zag zijn niet wat ik wil.
Deze Ritchey lijken er wel op.
Dat teken, een soort drie op de afsluitdop zal vermoedelijk een vingerwijzing zijn naar het merk.
Dit zijn ze: https://bbbcycling.com/nl_nl/bbe-07-classic

En bestel ze dan bij Profile Kramer in Sliedrecht. De eerste set die ik kreeg was namelijk niet goed, er zat lengteverschil tussen de bars. Na navraag van Kramer bij BBB Cycling bleek dat een batch niet goed was. Ze hebben een nieuwe batch gekregen en mij een nieuwe set gegeven en die zijn wel even lang.

Edit, Profile Kramer. Profile Martens bestaat niet. Had even een brain freeze :lol:
Ik snap je helemaal :D
6BE63C2F-F19C-4C09-9E9E-0A1A40A7EFDC.jpeg
Lekker hoor. Beetje variatie, heerlijk knallen, en cool 8)
PhilipBe schreef:
ma 14 nov, 2022 21:58
Volgende stap is Aero-bars....

(En terug de inner bars monteren als bar-ends voor wanneer je wat off-road rijdt...)
Dat was ook mijn eerste gedacht. Het beste wat ik ooit aan mijn fiets heb veranderd voor woon-werk. Ik combineer ze met bar-ends en wil alvast niet meer terug naar een andere setup.