bast1aan schreef:
vr 16 sep, 2022 22:49
Ik weet niet zeker of die BT-update ook de kaart-updates bevat? Ik dacht alleen de firmware update. Bluetooth is een "narrowband" protocol, daar honderden MB's of GB's over installeren, typisch nodig voor nieuwe kaarten, vanaf je telefoon is volgens mij geen doen.

Het grootste minpunt van het gedrag van de kaarten van de standaard Garmin, is voor mij dat de relevante fietswegen heel snel verdwijnen als je uitzoomt om overzicht te krijgen. Snelwegen en grote secundaire wegen blijven wel staan maar zijn natuurlijk totaal niet boeiend voor de fietser. Dit probleem had de GPSMap 60 in 2007 ook al, ik had stiekem gehoopt dat de Edge in 2020 dit probleem had opgelost, helaas niet. Maar er valt mee te leven, je kan ook de "hoeveelheid detail" instelling tweaken als workarround voor dit probleem.
Lost overstappen op OSM/Openfietsmap dit probleem op?
Een kaart up-date kost een stuk minder mb dan er 1 installeren en heb volgens mij [ niet meer zeker] een uo-date via bluutooth gedaan.

het overstappen naar een OSM openfiets map lost het verliezen van detail niet direct op, wel geeft die kaart de fietspadden de breedte en zichtbaarheid die er normaal aan snelwegen wordt gegeven.

Nu is het verliezen van detail bij uitzoomen een probleem in wat meer bewoond gebied, in de rustige landen/gebieden met weinig wegen en paden heb je er weinig last van want de weinige wegen blijf je dan prima zien als je je detail op hoog hebt staan :wink: