Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Modulaire slaapzak - Forum Wereldfietser

Modulaire slaapzak

Op Marktplaats zie ik regelmatig de modulaire slaapzak van defensie staan.
Twee buitenslaapzakken, een lakenzak en een compressiezak, samen 3,8 kilo.

Wie heeft er ervaring mee?
Te zwaar?
Voor een tent, 2 slaapzakken en 2 matjes kom ik ook ongeveer op 3.8 kg. :wink:
Dus dat is wel erg zwaar ja....
Poppink schreef: ↑
di 23 aug, 2022 11:32
Op Marktplaats zie ik regelmatig de modulaire slaapzak van defensie staan.
Twee buitenslaapzakken, een lakenzak en een compressiezak, samen 3,8 kilo.

Wie heeft er ervaring mee?
Te zwaar?
Dat modulaire klinkt me wat pretentieus. Een slaapzak, nog een slaapzak, een lakenzak en een hoes voor. Je kunt zoiets samenstellen op elke manier die je wilt. Toch? En dan zou ik denken, als je twee slaapzakken nodig hebt om warm te blijven kon er beter eentje wat warmer zijn.

Wij doen trouwens wel iets vergelijkbaar modulair, maar dan 2p. Exped Megasleep Duo. Twee dekenmodellen van verschillende isolatie. 2p lakenzak erin. comforttemperatuur verder finetunen middels dichter bij elkaar gaan liggen of met wat tussenafstand.

Best een groot pakket hoor, 2x een 210cm deken en ruim 2kg, maar ik ben niet bepaald een grammenjager. Een lekkere nacht is me wel wat waard.

Het alternatief was trouwens 2x Rab Outpost met verschillende isolatie. Fiks duurder en voor ons gebruik een beetje te decadent.
Ze worden her en der op Marktplaats aangeboden en beslist niet duur.
Misschien kan je met alleen de zomerslaapzak of alleen de herfstslaapzak op pad.
Ik ben sowieso niet iemand die in de barre kou kampeert.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze slaapzakken.
Op een trektocht in de Himalayas heb ik ooit zo'n dubbele slaapzak gebruikt van het Indiase leger. Hij hield me heerlijk warm tijdens de koude nachten op 5000m hoogte. Gelukkig moest ik hem zelf niet dragen.
Berger,

Vertel er ook bij wat jou dit heeft gekost :wink:

Mario
supermario schreef: ↑
di 23 aug, 2022 19:57
Berger,

Vertel er ook bij wat jou dit heeft gekost :wink:

Mario
Hoezo? Daar ging het toch niet over?
Ik heb er dus 1 gekocht, was een koopje. 50 euro, winterslaap zak, zomerslaap zal(iets dunner), lakenzak (die ik nooit gebruik). Ja, het is een groot en zwaar pakket. Maar...dat neem ik graag op de koop toe. Goed slapen vind ik belangrijk. Zelf heb ik bij een bijpassende gore-tex hoes erbij gescored om eventuele wind tegen te houden. Lang leve marktplaats. Wel opletten dat je even kunt testen qua lengte. Niks zo vervelend als een te kleine slaapzak. Zeker een aanrader voor het winterseizoen 😉
Dank je Mr Wojtas.
Nog anderen met eigen ervaringen?
Dit lijken mij deken/slaapsystemen geschikt voor in caravans of ander gemotoriseerd vervoer. Voor fiets/wandeltochten bestaan veel lichtere opties die even goed warm houden, synthetisch of dons.
Mr Wojtas schreef: ↑
wo 24 aug, 2022 17:32
Ik heb er dus 1 gekocht, was een koopje. 50 euro, winterslaap zak, zomerslaap zal(iets dunner), lakenzak (die ik nooit gebruik). Ja, het is een groot en zwaar pakket. Maar...dat neem ik graag op de koop toe. Goed slapen vind ik belangrijk. Zelf heb ik bij een bijpassende gore-tex hoes erbij gescored om eventuele wind tegen te houden. Lang leve marktplaats. Wel opletten dat je even kunt testen qua lengte. Niks zo vervelend als een te kleine slaapzak. Zeker een aanrader voor het winterseizoen 😉
Wij slapen ook in slaapzakken die groot zijn en veel wegen. Zolang alles mee kan op fe fiets willen wij niet teveel aankopen doen.