Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koekenpan waarvan bodem niet snel bol wordt? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koekenpan waarvan bodem niet snel bol wordt?

Leon schreef:
di 23 aug, 2022 09:03
...de vlamverdeling. Als de vlam slecht verdeeld is over de panbodem zoals een steekvlam in het midden of een grote cirkel met een koude plek in het midden is dat denk ik een recept voor een kromme bodem.
PXL_20220823_184957143-01.jpeg
Zeg het maar.

Overigens ben ik niet van plan om mijn superfijne Spiders naar de prullenbak te verwijzen. Ik zoek de oplossing in een betere pan dan ik nu heb. Zoals gezegd ben ik gevoelig voor de suggestie van Jan-Joost voor de MSR.
Jan-Joost schreef:
ma 22 aug, 2022 22:28
Al jaren erg tevreden met de MSR Alpine fry pan. RVS pan met sandwich bodem. Bijna 20 cm, 320 gram, afneembare steel. Lekker hoge rand en geen kwetsbare coatings. Niet de lichtste, vast niet de goedkoopste, maar wel mijn laatste… Probleemloos.

7B2A5B5C-28FF-48DE-AFD2-63D64ABF6642.jpeg

https://www.msrgear.com/ie/cookware/sta ... 21611.html
Lijkt op mijn pan. Doe daar al vele jaren veel mee: vooral wokken en eenpansgerechten. Ruimte genoeg in de pan. Niet de lichtste, maar wel een groot gemak en multi inzetbaar. Je kunt er desnoods 's morgens ook water in koken voor een paar kopjes thee.
Bert, eerder gaf ik al aan dat ik niet zat te wachten op de 'lollige' reactie over de HEMA koekenpan. Dus je tip over de elektrische kruiskopschroevendraaier is overbodig. De tips van enkele anderen, onder wie Jan-Joost, voegen wél wat toe.
willem.m schreef:
di 23 aug, 2022 20:56
PXL_20220823_184957143-01.jpeg

Zeg het maar.
Ziet er denk ik eigenlijk prima uit. Mijn Crux is soortgelijk.
Je hebt ook branders die een soort straalmotor zijn recht naar boven. Dat lijkt me no-go voor rustig wat bakken met een koekenpan.