Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Footprint Hilleberg - Forum Wereldfietser

Footprint Hilleberg

Na een, achteraf spijtig, uitstapje (msr) zijn we terug bij de Hilleberg Nallo 3 GT, voor mij is dat de supertent!

Ik heb zojuist de Footprint binnen en meteen rijst de vraag, welke kant komt op de grond.
Gevoelsmatig zegt iets mij dat de kant met het logo naar beneden moet.

Zoekend bij Hilleberg staat het volgende: The shiny side, with the logo, goes up with the matte finish toward the ground.
Via vertaling kom ik uit op: De glanzende kant, met het logo, gaat met de matte afwerking omhoog naar de grond. Niet geheel duidelijk nog.

Hoe gebruiken jullie de Footprint?
Onze eerdere Nallo 3 GT gebruikten we het oude footprintje van de 2gt, (mijn man is zuinig
Ik vertaal dat als "De glimmende kant, met het logo, gaat naar boven, met de matte afwerking richting de grond."

Ik heb deze tent zelf niet, dus geen gebruikservaringen.
Logo moet omhoog, de kant zonder logo heeft contact met de grond.
Jurr schreef:
wo 13 jul, 2022 16:17
Logo moet omhoog, de kant zonder logo heeft contact met de grond.
Dankje! Duidelijk, dan gaan we dat zo doen.
Welke msr tent had heb/had je? Wij zijn enorm tevreden over onze msr habitude 6. Is ook wel een heel andere tent dan de hilleborg natuurlijk.
Marjan schreef:
wo 13 jul, 2022 15:46
Hoe gebruiken jullie de Footprint?
De originele footprints van Hilleberg passen goed onder het grondzeil en zijn goed vast te maken. Bij mijn tent (Niak) laat ik deze dus altijd aan de binnentent vastzitten en heb daarbij een iets grotere tentzak gekocht.

Bij een Nallo gaat de footprint ook onder de voortent? Dan wordt het waarschijnlijk een ander verhaal.
Shorttrack schreef:
wo 13 jul, 2022 19:22
Welke msr tent had heb/had je? Wij zijn enorm tevreden over onze msr habitude 6. Is ook wel een heel andere tent dan de hilleborg natuurlijk.
De MSR Elixir 3, ik heb dit als een mooi weer tent ervaren, maw alleen om te slapen. Bij regen zakte tentdoek zo in dat die de binnentent raakte, heel irritant. Alleen op een heel strakke ondervloer was het mogelijk om dit te voorkomen. tel daarbij op dat onze voorkeur uitgaat naar de wat frissere streken miste ik de Hilleberg enorm. Nu kunnen we straks bij regen weer zo gezellig in het voortentje zitten met de flap opgerold.
In september gaan we 3,5 week naar Zweden.
Fedor schreef:
wo 13 jul, 2022 20:06
Marjan schreef:
wo 13 jul, 2022 15:46
Hoe gebruiken jullie de Footprint?
De originele footprints van Hilleberg passen goed onder het grondzeil en zijn goed vast te maken. Bij mijn tent (Niak) laat ik deze dus altijd aan de binnentent vastzitten en heb daarbij een iets grotere tentzak gekocht.

Bij een Nallo gaat de footprint ook onder de voortent? Dan wordt het waarschijnlijk een ander verhaal.
Ik denk dat we ondanks voortent de footprint kunnen laten zitten echter als die vies is zou ik dat niet zo snel doen.
Wij lieten bij de vorige wel altijd de binnen- aan de buitentent vastzitten. Ook als de buitentent nat was, ervaring leerde dat eea weer snel droog is.
Marjan schreef:
wo 13 jul, 2022 22:03
.... In september gaan we 3,5 week naar Zweden.
Dat zijn de betere plannen: je fijne Zweedse tent opzetten in de mooi gekleurde Zweedse bossen. Ik ben nu al jaloers!
Alvast veel plezier. Voor de koudere en nattere streken zijn tenten als van Hillberg of Helsport inderdaad het aangewezen type. Zelf halen wij de binnentent er 's morgens uit als de tent nat geworden is. Een droge binnentent is 's avonds wel zo fijn.
Daarnaast hebben wij tegenwoordig ook twee MSR Zoic tenten (een eenpersoons en een driepersoons) voor kamperen in het zuiden, of hier midden in de zomer. Dit zijn tenten waarbij de hele binnentent van gaas is. Wij vonden de Hilleberg te warm in het zuiden, en we vonden het ook wel zonde om zo'n dure tent in de felle zon te gebruiken. Ik heb wel berichten gelezen van mensen die adviseerden de naden van de Zoic toch maar goed te sealen, en dat heb ik gedaan. We zijn er erg blij mee, maar hebben nog geen regen gehad. Ik ben net terug van een tochtje in Drenthe en kampeerde op het leuke en fijne Natuurkampeerterrein Thyencamp in Hooghalen. Ook de eenpersoons Zoic beviel me prima. Anders dan mijn Helsport RIngstind 2 solotent voor koud weer is hij lekker hoog. En dus heerlijk luchtig.
Dankje Wim!
Ik heb voor een solo fietsreis(je) ook een MSR tent waarvan de binnentent ook uit louter gaas bestaat, dat vind ik een heerlijke warm weer tent en zet die ook graag in de tuin op bij warme droge nachten. In 2019 hebben we 4 weken in de tuin geslapen.
Bij een incidentele hete nacht in Zweden hou ik de voorflap en zijflap van de Hilleberg geheel open.

jij ook fijne zomer!
Sinds jaar en dag gaat alles van de tent in één voortas. Buiten, binnen en footprint. Nat, of niet.
Nooit problemen. Opzetten, en een half uurtje alles laten ventileren, ook in voor- en najaar. Alles is droog.

Toevoeging:
Fjällräven Abisko
Alles is droog.
Dat gaat je nhiet lukken als het bij het tentopzetten nog/weer regent. In principe doe ik het ook zo, tenzij ik regen verwacht bij het opzetten en de tent 's-morgens nat is ingepakt,
Bert van Sprang schreef:tentopzetten nog/weer regent.
Dat ventileren wordt dan lastig inderdaad.
Wat me net meeste is bijgebleven is een middag in Noorwegen. In de morgen vast geen droge tent in de tas gefrummeld. Eind van de middag stevige regen, tent opgezet. Eerst binnentent, daarna de buitentent er overheen. Na een uur was het meeste droog. Grondzeil binnentent uiteraard klam. Maar geen onoverkomelijk probleem.