Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent reinigen met 'pure soap flakes' - Forum Wereldfietser

Tent reinigen met 'pure soap flakes'

Op mijn vraag aan Terra Nova hoe ik mijn Laser Photon tent het beste kan reinigen antwoordden ze dat ik dat het beste in bad met lauw water kan doen, met 'pure soap flakes'.

Maar wat zijn dat precies? Als ik dat Google kom ik veel zepen bestaande uit diverse oliën tegen. Maar dat raadt Terra Nova me juist weer af.

Iemand een idee wat dit zijn en waar te koop? Of andere tips om de tent te wassen? (gewoon alleen water is misschien ook voldoende? Hij is vooral zanderig/stoffig). Tot slot werd ik geadviseerd de tent naderhand te behandelen met Nikwax & GEAR SOLAR PROOFER
Als ik Pure Soap Flakes lees denk ik aan Marseillezeep in schilfers. Maar dat is louter intuïtie.
Ja inderdaad, dat vond ik ook. Alleen bestaat Marseillezeep voor een groot deel uit olieën en dat is volgens Terra Nova juist weer net niet de bedoeling. Dus ik begrijp niet echt wat er bedoeld wordt.
Puresoapflakes is een merk; dat kun je opzoeken. Het is zeep, met vooral géén toevoegingen.
Meestertentmakers Hilleber over schoonmaken van een tent: afstoffen, onderdompelen in lauw water en vooral zeer goed laten drogen. Er komt geen zeep aan te pas.
Als je tent niet stinkt (bacteriën), geen zeep gebruiken.
Als je wel zeep moet gebruiken, kan je groene zeep pakken (gewoon bij de supermarkt of de drogist), een milde zeep. Daarin zitten weinig toevoegingen die de waterdichte coating aan kunnen tasten. En niet te hard schrobben, ook dat kan de coating aantasten.
Leon schreef:
ma 04 jul, 2022 11:36
Puresoapflakes is een merk; dat kun je opzoeken. Het is zeep, met vooral géén toevoegingen.
ah dat verklaart een hoop :)

Thx voor de reacties, ik houd het maar bij water