Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht Fietsendrager? - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht Fietsendrager?

Ik ben op zoek naar een lichtgewicht Fietsendrager voor op de trekhaak. Voor een of twee fietsen. Vaak wegen ze 13 kilo, maar ik denk steeds: dat moet toch lichter kunnen? Er hoeft geen e-bike op. Heeft iemand een suggestie welke merk en type?
Ik heb daar ooit onderzoek naar gedaan en de lichtste die ik heb kunnen vinden was de Atera DL2. Die weegt 12,5kg en lichter heb ik ze niet kunnen vinden.
Idee schreef:
zo 03 jul, 2022 17:45
Ik ben op zoek naar een lichtgewicht Fietsendrager voor op de trekhaak. Voor een of twee fietsen. Vaak wegen ze 13 kilo, maar ik denk steeds: dat moet toch lichter kunnen? Er hoeft geen e-bike op. Heeft iemand een suggestie welke merk en type?
uebler f14. Al kun je je afvragen wat het bezwaar zou kunnen zijn tegen een drager van 13kg.
Spinder, wij van Spinder adviseren Spinder.
Voorbeeld: Hawk spinder fietsendrager
€ 50,00
https://link.marktplaats.nl/m1859879233 ... ialbuttons
Je hebt ze ook in gegalvaniseerd staal = mooier en meer roestvast.
Ik heb er zelf een en ben er erg tevreden over.
Een goede fietsendrager waar zowel de frame als wielen vast wordt gehouden; die zijn inderdaad rond de 13kg.

De vraag is wat je wilt. Een schaarmodel zoals een Pro-user Briljant weegt maar 6.5kg. Maar je hangt hem alleen op aan de frame, wielen worden niet vastgezet, niet kantelbaar (kofferbak niet bereikbaar) en verlichting en kenteken erop en eraf is ook gedoe.

Wil je gemak, goede fietsmontage, verlichting en kenteken die niets steeds los hoeven:
Uebler F24; 12KG, wel fietsen goed vast, maar niet kantelbaar.
Uebler I21: 13KG, maar dan wel kantelbaar.
(die uebler kan je eventueel goedkoper bestellen als een VW of BMW drager).

Gewicht daarboven heb je genoeg andere merken en modellen.
Grandonneur schreef:
zo 03 jul, 2022 17:59
... Al kun je je afvragen wat het bezwaar zou kunnen zijn tegen een drager van 13kg.
+1
Als je 13 kg al te veel vindt moet je eens een vakantiefiets optillen. Die zijn soms wel 15 kg 😱