Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Big Agnes Copper Spur extra lang - Forum Wereldfietser

Big Agnes Copper Spur extra lang

Big Agnes komt met een extra lange versie van hun Copper Spur tent. Lijkt me wel wat voor mij met een lengte van 197 cm (mogelijk neem ik dan de twee persoons uitvoering). Ben benieuwd wanneer de tent in Nederland beschikbaar komt. Is niet de bike uitvoering met extra korte stokken. Iemand goede ervaringen met de reguliere Copper Spur?
https://www.bigagnes.com/copper-spur-hv-ul2-long-2022
Interessant. Ik reis al 8 jaar met een Copper Spur UL3 en ben groot fan. Kwaliteit is prima al heb ik inmiddels wel alle naden opnieuw gedaan met Silnet. Met mijn 1.85 heb ik overigens nog zeeën van ruimte bij mijn hoofd en voeten, maar als je richting de 2 meter gaat is dit wel een goede optie denk ik.

Helaas is vorig jaar een Franse campingkat mijn tent in gerend en daar totaal in paniek geraakt waardoor ie aan alle kanten de gaten erin heeft gekrabd. Mesh naar z'n moer, gaten in de vloer en wand... Leuke anekdote maar minder leuke uitkomst voor m'n tent. Nou ja, ik zat toch al een tijd te denken aan een groene 2p versie want wildkamperen met een knaloranje tent is niet altijd even praktisch. Helaas lijkt het overal uitverkocht te zijn.
Geen ervaring mee, maar ik ben nog niet overtuigd op basis van alleen die tekst. Het is mij onduidelijk wat nu precies de dimensies zijn van die tent; zeker omdat er geen plaatje bij staat en omdat ze in de omschrijving inches en centimeters door elkaar gaan gebruiken :shock:

Als iemand die echt baat heeft van een extra-long versie ben ik dus nog een beetje sceptisch, bedrijven roepen iets te snel dat iets 'extra tall' is terwijl het eigenlijk helemaal niet zo tall is :D
Polariteit schreef:
do 16 jun, 2022 05:41
... zeker omdat er geen plaatje bij staat ...
Zie https://www.bigagnes.com/core/media/med ... cY1zkhxqur voor plaatje met de maten
Maar is dat de binnen- of de buitentent? Ik vertrouw dit soort plaatjes met 1 maat erbij eigenlijk nooit… :?

Toevallig naar de Salt Creek 2 zitten kijken, die schijnt net zo hoog te zijn.
RealRedHair schreef:
do 16 jun, 2022 10:30
Polariteit schreef:
do 16 jun, 2022 05:41
... zeker omdat er geen plaatje bij staat ...
Zie https://www.bigagnes.com/core/media/med ... cY1zkhxqur voor plaatje met de maten
Tnx die had ik niet gezien :)
jwkeij schreef: Maar is dat de binnen- of de buitentent? Ik vertrouw dit soort plaatjes met 1 maat erbij eigenlijk nooit… :?

Toevallig naar de Salt Creek 2 zitten kijken, die schijnt net zo hoog te zijn.
Er zijn ook slaapzakken, een poppetje en een hond in getekend; voor mij suggereert dat dat het om de maten van de binnentent gaat :oops:

Of het klopt, is een tweede. Daarom altijd passen, dan weet je het werkelijke antwoord :D
Ik zie nu wel dat de extra lange versie stokken heeft van 56 cm ipv 34 cm bij de bikepack uitvoering. Toch een flink verschil op de fiets zeker als je gaat bikepacken.
Polariteit schreef:
vr 17 jun, 2022 07:24

Er zijn ook slaapzakken, een poppetje en een hond in getekend; voor mij suggereert dat dat het om de maten van de binnentent gaat :oops:
En blij zijn dat het geen kat is die ze erin getekend hebben ;)
Ik heb de reguliere Copper Spur (wel de bikepack versie, 1 persoons) nu 2 jaar (50+ nachten) en ben er in principe zeer content mee. Door een aantal kenmerken vind ik het wel meer een mooi weer tent.

Het grootste pluspunt vind ik de ruimte binnen, het vloeroppervlak is groot genoeg maar juist de hoeveelheid verticale ruimte vind ik heerlijk. De wanden zijn steil, waardoor je ook bij je hoofd en voeten veel ruimte hebt en niet met je gezicht tegen het tentdoek ligt te slapen. De tent is ook behoorlijk hoog, ik kan met mijn 1m87 in mijn tent zitten met mijn therm-a-rest chair kit. Daarnaast is de ventilatie ook uitstekend, de buitentent komt niet tot de grond waardoor het lekker door kan waaien en condens ook nauwelijks een probleem is. En de binnentent bestaat grotendeels uit gaas, ook lekker voor de ventilatie. En ik weet niet of elke variant het heeft, maar alle extra opbergvakken in de binnentent vind ik zeer handig!

Deze pluspunten leveren dan wel weer wat minpunten op bij minder weer. De verticale wanden vangen uiteraard veel wind en doordat de buitentent niet tot de grond komt kan de wind ook onder je tent komen. En de goede ventilatie met mooi weer betekent dat de tent met kou en wind nauwelijks warmte vasthoudt. Ander onhandig punt vind ik dat het optionele grondzeil niet waterdicht is, deze staat op de lijst om te vervangen door een waterdicht exemplaar.

Een punt waar ik een tijdje over getwijfeld heb is de waterkolom van de buitentent, omdat deze een stuk lager is dan bij veel andere tenten. Maar waterdicht is waterdicht, en ik heb ook met meerdere dagen zware regen geen last van lekkage gehad.

Al met al dus zeer tevreden met de tent in warmere/drogere omstandigheden en gewoon tevreden in natte omstandigheden, op het grondzeil na dan.
Dit is (behalve de extra lengte) een tent die veel lijkt op onze MSR Zoic. Dat zijn allebei tenten voor warme Amerikaanse omstandigheden, dus met veel gaas, een buitentent die niet tot aan de grond komt, en een constructie waarbij je de binnentent eerst moet opzetten. Het zijn ook erg lichte en wat kwetsbaarder tenten. Ik zou er niet mee in Scandinavië gaan kamperen, of in het Nederlandse voor of najaar.
Dit model is leverbaar sinds kort. Zie https://www.bigagnes.com/collections/co ... v-ul2-long
Oei nog maar 8 beschikbaar :( . Wie wil samen eentje kopen en heeft ervaring hoe dat voor goed prijs naar NL te krijgen.
Hoe naar NL te krijgen:
KnipselBA1.JPG
Douane kosten komen er dan nog wel overheen.

Of via een Dealer in NL:
KnipselBA2.JPG
Maar misschien had je dit zelf ook al uitgevogeld.
(ik hoef deze tent niet)