Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met Blackview BV5900 smartphone - Forum Wereldfietser

Ervaringen met Blackview BV5900 smartphone

Naar aanleiding van het topic over fietsnavigatie per smartphone of navigator systeem hierbij mijn ervaringen met de Blackview BV5900 smartphone.

Ooit
Toen mijn Samsung S4 overleed, nu 2 Jaar geleden, werd het tijd voor wat anders, en het liefste een telefoon die tegen een stootje kan én veel batterij capaciteit zou hebben. In de zoektocht die volgde kwam ik de telefoons van Blackview tegen. Stof en waterdicht zonder extra maatregelen of hoesjes, een bad ass batterij capaciteit én bestand tegen mishandelen, kortom: ideaal voor op de fiets. Het werd de hieronder genoemde BV5900, voor 159 euro thuisbezorgd:

Blackview BV5900 IP69K Outdoor Smartphone Ohne Vertrag 5,7 Zoll HD+ Waterdrop Display Android 9.0 13MP+5MP Kameras 5580mAh Akku Helio A22 3GB+32GB 4G Robustes Handy- NFC/Fingerabdruck/Face ID (Neu)

Besteld via Amazon.de en netjes thuis bezorgd.
Uit de doos maakte de telefoon een degelijke indruk, installatie van apps etc ging super soepel. Update van Android naar de recentste versie was probleemloos. Scherm helderheid past zich automatisch aan, 9 van de 10 keer zorgt dit meteen voor een prima beeld, in licht of donker

Twee jaar later
De telefoon heeft flink wat te verduren gehad aan water, stof, zand en zwaartekracht maar doet het nog steeds vlekkeloos. Een volle batterij gaat met normaal bel/app/internet gebruik nog steeds een dag of 4 mee. Navigeren met scherm aan en GPS in bv Osmand kost zo'n 10% batterij per uur, vanaf de 100 naar beneden, maar ook de laatste 10%. Laden van kaarten hoef ik zelden langer dan een paar seconden op te wachten, voor mijn idee snel genoeg.

Negatieve zaken? Eigenlijk niet, behalve dat een telefoon met 5600mAh batterij meer weegt dan de gemiddelde smartphone, maar daar krijg je ook wat voor terug.

Tot zover mijn ervaring. Ik weet dat er op het internet ook negatieve ervaringen gedeeld zijn, ik heb betere ervaringen. Daarom bij dezen gedeeld, voor wie geïnteresseerd is!
Dank, had nog nooit gehoord van het merk Blackview smartphones!
Hoe lang krijg je updates?
Welke Android versie zit er nu op?
Afleesbaarheid van het scherm in zonnelicht, zeker met lager staande zon is goed?
Ik kwam na ongeveer dezelfde zoektocht uit bij de Samsung Xcover 5. Stof-, stoot- en water bestendig. Geen mega batterij, maar wat ik een groot pluspunt vindt: je kunt de batterij wisselen, voor iets van 20 euro koop je er een tweede batterij bij en als je batterij slechter wordt hoef je geen nieuwe telefoon...
Katermeister schreef:
vr 03 jun, 2022 21:14

Negatieve zaken? Eigenlijk niet, behalve dat een telefoon met 5600mAh batterij meer weegt dan de gemiddelde smartphone, maar daar krijg je ook wat voor terug.

Tot zover mijn ervaring. Ik weet dat er op het internet ook negatieve ervaringen gedeeld zijn, ik heb betere ervaringen. Daarom bij dezen gedeeld, voor wie geïnteresseerd is!
Op internet notebookcheck heeft een review geschreven.
https://www.notebookcheck.com/Test-Blac ... 420.0.html
DeFiets schreef:
za 04 jun, 2022 12:14
Afleesbaarheid van het scherm in zonnelicht, zeker met lager staande zon is goed?
Sorry voor extreme trage reactie... :oops: Afleesbaarheid van scherm is ook met lager staande zon prima, dwz ik heb er geen problemen mee ondervonden.
Hoeveel heb je destijds betaald voor de telefoon? En weet je toevallig ook welk model de meest recente versie is van uw model? Of welk type de opvolger is?
Ik had naar aanleiding van de test in de eerdergenoemde link van 'notebookcheck', de Gigaset GX290 gekocht, om deze als dedicated fietsnavigatie apparaat te gaan gebruiken.
Schoon uit de doos de app OsmAnd erop gezet een een paar OSM kaarten binnen gehaald.
Het renderen van de kaarten met in-en uit-zoomen liep voor geen meter: héél, langzaam. Onbruikbaar dus en retour winkel. Heb ik een fout product gehad of liggen mijn eisen wat hoger als wat in 1986 normaal was?
Shorttrack schreef:
wo 29 jun, 2022 21:50
Hoeveel heb je destijds betaald voor de telefoon? En weet je toevallig ook welk model de meest recente versie is van uw model? Of welk type de opvolger is?
Plm 150 euro, via Amazon.de, durf niet te zeggen wat de meest recente is, Blackview heeft een hele range aan modellen. Check hun website!
Flix schreef:
vr 01 jul, 2022 04:49
Ik had naar aanleiding van de test in de eerdergenoemde link van 'notebookcheck', de Gigaset GX290 gekocht, om deze als dedicated fietsnavigatie apparaat te gaan gebruiken.
Schoon uit de doos de app OsmAnd erop gezet een een paar OSM kaarten binnen gehaald.
Het renderen van de kaarten met in-en uit-zoomen liep voor geen meter: héél, langzaam. Onbruikbaar dus en retour winkel. Heb ik een fout product gehad of liggen mijn eisen wat hoger als wat in 1986 normaal was?
Geen flauw idee, het merk Gigaset zegt mij niks. Maar misschien dat er hier iemand anders is die er ervaring mee heeft?!
Gigaset is een Duits bedrijf, met de hoofdvestiging in Bocholt, aan de NL grens, en een dochter van Siemens. Vooral bekend vanwege de zeer goede 'landline' DECT telefoons die ze maakten en maken.

Dan zal ik de vraag anders stellen: op de door jou besproken cheapo Android telefoon, werkt het daar wel naar behoren? Loopt het beeld vloeiend en snel mee met de bewegingen van bv het in- en uitzoomen?
Flix schreef:
zo 03 jul, 2022 05:10
Gigaset is een Duits bedrijf, met de hoofdvestiging in Bocholt, aan de NL grens, en een dochter van Siemens. Vooral bekend vanwege de zeer goede 'landline' DECT telefoons die ze maakten en maken
Toevallig heb ik zo’n “zeer goede” DECT telefoon van Gigaset, en ik moet toch zeggen dat ze er op het gebied van de menu’s e.d. een tamelijk merkwaardige logica op na houden :-) .
Flix schreef:
zo 03 jul, 2022 05:10
Gigaset is een Duits bedrijf, met de hoofdvestiging in Bocholt, aan de NL grens, en een dochter van Siemens. Vooral bekend vanwege de zeer goede 'landline' DECT telefoons die ze maakten en maken.

Dan zal ik de vraag anders stellen: op de door jou besproken cheapo Android telefoon, werkt het daar wel naar behoren? Loopt het beeld vloeiend en snel mee met de bewegingen van bv het in- en uitzoomen?
Als dat de vraag is: beeld loopt op mijn BV5900 vloeiend mee met in en uit zoomen in Osmand, bij grote sprongen soms een halve seconden voordat het volledige detail er is. Verre van storend.