Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nadendichter / seam sealer - Forum Wereldfietser

nadendichter / seam sealer

Weet iemand of je als "seam sealer" gewoon de reeds in de garage liggende kitspuit met transparante siliconenkit kunt gebruiken of dat ik zo'n speciaal Sil-Net-achtig tubetje voor tenten moet kopen van 28ml voor 10-13 euro(!)
Ik zou voor dat laatste gaan...
Ja dat kan, beste is sneldrogende siliconen(die plakt niet zo lang) nemen en dan 1/1 verdunnen met wasbezine. Blijft wel lang stinken, maar werkt prima. Wel een hoop gedoe. Voor alleen een paar naden zou ik seam sealer kopen...
Bronsky schreef:
vr 27 mei, 2022 08:47
Ik zou voor dat laatste gaan...
Nooit te oud om te leren mag ik vragen waarom.
Ik heb mijn tipitent ook met transparante kit (verdund met wasbenzine) behandeld. Werkt prima. 👍
Berger schreef:
vr 27 mei, 2022 08:56
Ja dat kan, beste is sneldrogende siliconen(die plakt niet zo lang) nemen en dan 1/1 verdunnen met wasbezine. Blijft wel lang stinken, maar werkt prima. Wel een hoop gedoe. Voor alleen een paar naden zou ik seam sealer kopen...
Nou, ik bedoel meer dat ik siliconenkit al heb liggen, dus wellicht is het niet nodig om een naar de hoeveelheid gemeten nogal duur product te kopen voor die paar naden. Ik ben van plan het te verdunnen met geurloze terpentine.
Ik zou eerst een stukje proberen en een paar dagen wachten op het resultaat.
WimB schreef:
vr 27 mei, 2022 09:20
Bronsky schreef:
vr 27 mei, 2022 08:47
Ik zou voor dat laatste gaan...
Nooit te oud om te leren mag ik vragen waarom.
Vanwege het gedoe.
Zo'n tube gebruik je onderweg, dan neem je geen siliconenkit en wasbenzine (als dat al werkt) mee voor reparaties onderweg.