Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Human comfort durtal double ervaringen? - Forum Wereldfietser

Human comfort durtal double ervaringen?

Hallo

Wij staan op het punt om te investeren in een duo slaapmat ( 2 stuks zelfs).

Ons oog is gevallen op de "Human comfort durtal duo".
Vind echter niet heel veel reviews op het internet hierover.

Kent iemand dit met goed? En heeft iemand ervaring met deze specifieke slaapmat? Mag ook de enkele versie zijn :D

Suggesties voor andere goede duo slaapmatten zijn ook welkom.

Tot noch toe sliepen wij op een goedkoop dik zwaar luchtbed. Maar aangezien die zwaar en lomp zijn zoeken we uiteraard iets anders. En daarbij komt ook dat die dingen ieder jaar lek van de zolder komen. Zelfs na 1 keer gebruiken.
https://www.thermarest.com/ie/sleeping- ... 05228.html
Een manier om je matjes aan elkaar te koppelen, dan kun je zelf je hardheid instellen en toch naast elkaar liggen zonder dat de boel uit elkaar schuift.
Het enige dat opvalt aan die human comfort is de prijs. met 3690 gram is dat nog steeds een zwaargewicht. Volgens ene meneer Renkema niet zijn beste aanschaf ooit:
"Na 1 week gebruik, inmiddels 5 x geplakt vanwege lekkages. Zelfs met een dure hoes er omheen! Dacht een TOP luchtbed te hebben gekocht. In plaats van zo’n “goedkoop” merk. Maar mijn ervaring leert me nu dat deze aankoop één van de slechtste was, die ik ooit heb gedaan. Het bekende spreekwoord : “ Goedkoop is duurkoop “ gaat in dit geval niet op."
_Peter_ schreef:
ma 16 mei, 2022 00:17
https://www.thermarest.com/ie/sleeping- ... 05228.html
Een manier om je matjes aan elkaar te koppelen, dan kun je zelf je hardheid instellen en toch naast elkaar liggen zonder dat de boel uit elkaar schuift.
We gebruiken die bandjes ook, kan je zo als Peter zegt de matjes naar eigen wens op druk zetten en als er een gaatje in komt is er maar 1 matje lek.
Mr. Z schreef:
ma 16 mei, 2022 09:20
_Peter_ schreef:
ma 16 mei, 2022 00:17
https://www.thermarest.com/ie/sleeping- ... 05228.html
Een manier om je matjes aan elkaar te koppelen, dan kun je zelf je hardheid instellen en toch naast elkaar liggen zonder dat de boel uit elkaar schuift.
We gebruiken die bandjes ook, kan je zo als Peter zegt de matjes naar eigen wens op druk zetten en als er een gaatje in komt is er maar 1 matje lek.
Zijn deze universeel voor alle merken? Of enkel voir thermarest?
Shorttrack schreef:
ma 16 mei, 2022 14:16
Zijn deze universeel voor alle merken? Of enkel voir thermarest?
Zijn universeel en instelbaar op de breedte van de matjes
Dankjewel voor de tip.
Der verruimd mijn zoektocht naar matjes.
Heb met het idee om kosten te besparen een forclaz trekking mt500 xl slaapmat van de decathlon gekocht. Heb deze vanacht getest en het sliep prima. Geen idee of de duurde matjes echt zoveel beter slapen. Maar dit volstaat zeker voor mij.
Ik weet niet of wat jij nu hebt slechter slaapt of beter, maar de vaak hogere prijs zit hem er vooral in dat het lichter en kleiner is. Dat is dus vooral voor rugzakgebruikers en fietsers zonder aanhanger erg handig. En die hebben het geld er vaak wel voor (over)
_Peter_ schreef:
za 28 mei, 2022 12:28
Ik weet niet of wat jij nu hebt slechter slaapt of beter, maar de vaak hogere prijs zit hem er vooral in dat het lichter en kleiner is. Dat is dus vooral voor rugzakgebruikers en fietsers zonder aanhanger erg handig. En die hebben het geld er vaak wel voor (over)
Dit matje is nog best klein eigenlijk. Mijn buurman heeft er een van thermarest van over de 200 euro en die is maar een beetje kleiner wanneer ingepakt. Wel wat lichter.
Maar voor ons geeft dat niet gelukkig.

Ik heb overigens de xl variant. De normal zal wellicht al bijna even groot zijn als die van mijn buurman. (Weet zo even niet welke hij precies heeft).