Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano MTB/Toerschoen vervangen - Forum Wereldfietser

Shimano MTB/Toerschoen vervangen

Ik fiets al 10 jaar met dezelfde Shimano MTB-schoenen, zie plaatje.

Afbeelding

Ze hebben zich kranig gehouden maar zijn inmiddels wel echt aan vervanging toe. Ik hoopte een soortgelijk paar te bestellen, maar volgens mij maakt Shimano niet meer dit soort MTB/Toerschoenen?

Als ik Shimano MTB/Toerschoenen Google zie ik schoenen die veel meer op 'fietsschoentjes' lijken. Ik heb toch liever wat meer schoen omdat ik er ook flinke afstanden lopend op af leg. Ik neem geen extra paar schoenen mee, alleen slippers.

Weet iemand of Shimano nog iets dergelijks verkoopt? Of misschien heeft iemand goede tips m.b.t een alternatief merk.
Zoiets?

https://www.mantel.com/trekking-schoenen

Maar er zijn natuurlijk wel meer merken.
Wel opletten of daar mogelijkheid voor spd onder zit of dat je dat misschien juist niet hoeft.

Ik heb laatst deze gekocht. Geen SPD. Niet heel erg geschikt om veel op te lopen denk ik, maar dat doe ik ook niet als ik aan het fietsen ben.
https://www.bikester.nl/shimano-sh-et3- ... gKccPD_BwE
Ze hebben ook nog andere:
https://www.bikester.nl/kleding/fietssc ... -schoenen/
Prima dozenschuiver verder, bikester.
Toer/SPD schoenen waar je ook prima op kunt lopen is vaude altijd wel goed in. Liefst in een echte winkel ergens passen natuurlijk.

Zoals al gezegd, er zijn er meer.
Ik heb nu al meer dan 10 jaar tot volle tevredenheid deze: viewtopic.php?f=21&t=35520&p=380798&hil ... no#p380798. De Shimano MT71.
Weet niet wat de verkrijgbaarheid nu is.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie via de links prima vervangers :)

SPD is niet nodig, had ik moeten vermelden
Mijn 'Keen' MTB fietsschoenen, met SPD aansluiting, zijn na 12 jaar intensief gebruik ook aan vervanging toe. In eerste aanleg heb ik gekeken naar z.g. 'flat pedel' fietsschoenen zonder SPD-aansluiting. Na een uitgebreide selectie bleven er drie merken over, t.w.:

1. SPECIALIZED FLAT PEDAL SCHOENEN 2FO. Let hierbij wel op. Deze schoenen worden geleverd met en zonder spd-aansluiting.

2. Adidas Five Ten Freerider Pro MTB Schoenen.

3. SCOTT FLAT PEDAL MTB-SCHOENEN.

Alle eerdergenoemde fietsschoenen hebben een harde zool. Zoals @Leon al opmerkte,..Niet heel erg geschikt om veel op te lopen denk ik, maar dat doe ik ook niet als ik aan het fietsen ben....

Ik heb er daarom voor gekozen om mijn Meindl lage wandelschoenen ook te gaan gebruiken voor fietsen. Bij de Podoloog kon ik kiezen uit een inlegzool van full carbon of alleen carbon t.p.v. van voorzijde van de inlegzool. Het laatste heeft als voordeel dat je de voet kunt afwikkelen tijdens het lopen. Voor full carbon inlegzolen hoef je niet naar de Podoloog deze kun je ook op het internet vinden. Of deze, internet, zolen dezelfde kwaliteit hebben als die de Podoloog, op bestelling en naar de wensen van de klant, maakt kan ik niet beoordelen.

Ik heb gekozen voor full carbon inlegzolen en neem de 'normale' zolen mee voor als ik lange wandelingen wil gaan maken. Zodra ik meer dan 500 km met deze zolen heb gefietst zal ik mijn bevindingen aan dit draadje toevoegen.
In het paklijst topic worden vandaag de Adidas five ten schoenen genoemd.
De links hierboven bieden keus uit tal van andere schoenen.

Ik voeg er graag de Lowa schoenen aan toe.
Stevige wandelschoen die voor mij althans een prima fietsschoen is met Goretex buitenkant.
Gemaakt in China Tsjechië.
Poppink schreef:
vr 21 okt, 2022 21:23
Ik voeg er graag de Lowa schoenen aan toe.
Stevige wandelschoen die voor mij althans een prima fietsschoen is met Goretex buitenkant.
Gemaakt in China Tsjechië.
Lowa heeft over het algemeen een wat smalle leest. Goed om te weten.
Voor mensen met brede voeten is Meindl meer passend.
Goed om te weten.
Ik heb een smalle voetjes.
Wie de schoen past, trekke hem aan gaat in dit geval zeker op.
northwave heeft een praktische tourschoen met spd en makkelijke loopfunctie.
Fijne lichte schoen met kliterband en boa sluiting.
Heb hem nu al een paar jaar naar volle tevredenheid
northwave corsair trekkingschoenen.
en ook nog een goede prijs