Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Edge 830 biep bij afslag - Forum Wereldfietser

Edge 830 biep bij afslag

Hallo,
Ik heb op het forum, internet en handleiding gezocht. Maar vind het niet.
Bij navigatie: nu gaat er een biep tot 2biepen af bij het naderen op 150 en 70 meter van een afslag. Maar ik zou graag slechts één keer een biep willen horen op 70 (of 150) meter voor een afslag. Niet bij de andere afstand.

Bedankt.
Patrick
Ik kan je niet helpen want ik had dat altijd uitstaan, zeker als je binnen 100m 3 keer de bocht om moet is dat gepiep een ramp. Heb nu een Hammerhead Karoo2 en dat bevalt me stukken beter ook al is daar nog ruimte voor verbetering.
Op de 530 heb ik die 2x blieb ook, maar ik stoor me er niet aan. Irritatie zit tussen de oren.
Vanwege dat gepiep heb ik destijds mijn Mio Cyclo de deur uit gedaan.
En ja, het zit tussen de oren, maar het voelt toch een stuk prettiger zonder ongewenst gepiep.
Ik ervaar het als prettig om op tijd te weten wanneer ik af moet slaan.
En idd. als je er last van hebt is er ook de functie uitzetten.
PatrickL schreef:
do 21 apr, 2022 19:40
Hallo,
Ik heb op het forum, internet en handleiding gezocht. Maar vind het niet.
Bij navigatie: nu gaat er een biep tot 2biepen af bij het naderen op 150 en 70 meter van een afslag. Maar ik zou graag slechts één keer een biep willen horen op 70 (of 150) meter voor een afslag. Niet bij de andere afstand.

Bedankt.
Patrick
Bij mijn weten is het niet mogelijk op het toestel 1 bliep te kiezen ipv twee.

Wel kun je het geluid helemaal uitzetten als dat je stoort.

Tav de afstand waarop gewaarschuwd wordt - als je die wilt aanpassen dan kan dat wel, dacht ik, maar daar moet je dan wel software voor gebruiken die die functie biedt. Het kan niet op het toestel worden ingesteld. De informatie zit dacht ik in de route, die zou je dus moeten bewerken. Ik meen me te herinneren dat je zelfs per punt een aparte waarde kunt instellen.

Ik heb het ooit, jaren geleden, eens uitgezocht maar er uiteindelijk niets meer mee gedaan en ben inmiddels de details vergeten, het kan dus zijn dat wat ik hierboven schrijf niet helemaal klopt. maar dat er iets mogelijk is (of was) dat weet ik wel.

Ik zou zelf in eerste instantie eens bij JaVaWa gaan kijken en googlen op 'nabijheidswaarschuwing' of 'proximity alert'.
Ik heb geen 830.
Onderstaande link gaat niet specifiek over Garmin,
Er wordt onderscheid gemaakt tussen directe routes en berekende routes.
https://www.gps-wijzer.nl/faq/piepjes-i ... tdoor-gps/