Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cumulus slaaapzakken €50 duurder - Forum Wereldfietser

Cumulus slaaapzakken €50 duurder

Ik ben nu een week aan het fietsen. Sta nu voor een paar dagen op het mooie NTKC terrein in Leusden.

Iemand vroeg aan mij weet jij nog een goede slaapzak te koop. Toen ik bij cumulus keek zag ik dat hun slaapzakken met €50 zijn verhoogd.

Wil je een zak met een waterafstotende tijk komt er weer €50 bij. Met geinpregneerd dons weer €50. Dat word een dure slaapzak.

Waar om het €50 duurder is weet ik niet, maar ik vind het absurd. Dat is ongeveer 20% er bij als je er een koopt voor €€250. Nu dus €300.
supermario schreef:
vr 15 apr, 2022 19:54
... ik vind het absurd ...
Dat mag je vinden.

De directie van Cumulus heeft het recht om een prijs te vragen. Mogelijk is de prijsstijging het gevolg van gestegen prijzen van basismaterialen, energie, huur en/of gestegen loonkosten. Het kan ook zijn dat de kwaliteit van Cumulus inmiddels zo goed bekend is dat men rustig een hogere prijs kan vragen zonder veel markt te verliezen. Verder is Cumulus geen monopolist, en je hebt de keuze om een slaapzak elders of zelfs niet te kopen.

Kortom: er kan van alles aan de hand zijn en je bent de baas over je eigen portemonnee.

En ja, vrijwel alles zal dit jaar duurder worden, of is dat al. Dat is niet leuk. Toch kan je er desgewenst voor kiezen om de aankoop van luxeproducten uit te stellen, voor tweedehands te gaan, of het te lenen.
Laatst sprak ik een dame die in een mooi huis uit 1939 woont. Recent is dat huis getaxeerd op € 1.100.000. De oorspronkelijke nieuwprijs van dat huis was fl 19.000.

Is ook een prijsstijging van ongeveer €50. Per werkdag.
Ik snap jullie punt, maar 25% duurder vind ik veel.

Ik begreep dat de fietsen ook ongeveer €500 duurder zijn geworden. Altans de vakantie fietsen, van het betere merk.
Hier vind je de definitie van schaarste:
https://cumulus.co/economie/begrip/schaarste.
willem.m schreef:
za 16 apr, 2022 13:54
Hier vind je de definitie van schaarste:
https://cumulus.co/economie/begrip/schaarste.
Ik omarm de prijsstijging van Cumulus ( en meer dingen) zo gaan hoop ik de mensen meer beseffen dat hun product van waarde is, er zuinig op zijn.
Op = op! de maakbare wereld raakt ook op.
Marjan schreef:
za 16 apr, 2022 20:04
willem.m schreef:
za 16 apr, 2022 13:54
Hier vind je de definitie van schaarste:
https://cumulus.co/economie/begrip/schaarste.
Ik omarm de prijsstijging van Cumulus ( en meer dingen) zo gaan hoop ik de mensen meer beseffen dat hun product van waarde is, er zuinig op zijn.
Op = op! de maakbare wereld raakt ook op.
Dat is zo'n beetje zoals Apple redeneert, een product veel te duur verkopen zodat de klanten het idee hebben dat ze iets heel waardevols bezitten... En de aandeelhouders trekken nog maar eens een flesje champagne open.
Dat is denk ik niet zoals Marjan het bedoelt, maar inderdaad een val waar je in kunt trappen.
peter de rijk schreef:
za 16 apr, 2022 20:48
Marjan schreef:
za 16 apr, 2022 20:04
willem.m schreef:
za 16 apr, 2022 13:54
Hier vind je de definitie van schaarste:
https://cumulus.co/economie/begrip/schaarste.
Ik omarm de prijsstijging van Cumulus ( en meer dingen) zo gaan hoop ik de mensen meer beseffen dat hun product van waarde is, er zuinig op zijn.
Op = op! de maakbare wereld raakt ook op.
Dat is zo'n beetje zoals Apple redeneert, een product veel te duur verkopen zodat de klanten het idee hebben dat ze iets heel waardevols bezitten... En de aandeelhouders trekken nog maar eens een flesje champagne open.
Heb je de moeite genomen om de definitie te lezen welke ik quote?

Dank Leon, dat bedoel ik inderdaad niet.
Marjan schreef:
za 16 apr, 2022 21:21
Heb je de moeite genomen om de definitie te lezen welke ik quote?
Ja, maar hogere prijzen dragen helemaal niet bij aan oplossing van het schaarsteprobleem.
peter de rijk schreef:
za 16 apr, 2022 23:40
Marjan schreef:
za 16 apr, 2022 21:21
Heb je de moeite genomen om de definitie te lezen welke ik quote?
Ja, maar hogere prijzen dragen helemaal niet bij aan oplossing van het schaarsteprobleem.
Ik hoop dat het bijdraagt aan bewustzijn.
Ik snap jullie punt, maar voor de mens met de kleine beurs kan een prijstijging net te veel zijn.
peter de rijk schreef:
za 16 apr, 2022 23:40
Marjan schreef:
za 16 apr, 2022 21:21
Heb je de moeite genomen om de definitie te lezen welke ik quote?
Ja, maar hogere prijzen dragen helemaal niet bij aan oplossing van het schaarsteprobleem.
Dan zijn de prijzen niet hoog genoeg. :-)
Tijd voor een workshop economie voor wereldfieters. 💶
Marjan schreef:
zo 17 apr, 2022 07:29

Ik hoop dat het bijdraagt aan bewustzijn.
En daarmee dat het handelingsperspectief biedt.
peter de rijk schreef:
za 16 apr, 2022 23:40
Ja, maar hogere prijzen dragen helemaal niet bij aan oplossing van het schaarsteprobleem.
Jawel want nu stel ik het kopen van een andere fiets uit waardoor de wachtlijst kleiner wordt.
Als iets duurder word wil dat niet zeggen dat het ook beter is. Dus de vraag is dan: is zoveel geld het product nog wel waard.
@supermario: De waarde van iets wordt niet bepaald op basis van een objectief vast te stellen kwaliteit. De waarde is wat men ervoor over heeft om iets te hebben. Vergelijk het met De Efteling: de een betaalt zonder blikken of blozen 150-200 euro voor kaartjes voor het hele gezin, terwijl ik geld zou betalen om er niet heen te hoeven. In het geval van Cumulus is de reden van de prijsstijging simpel gezegd: gewoon, omdat het kan.
supermario schreef:
zo 17 apr, 2022 19:39
Als iets duurder word wil dat niet zeggen dat het ook beter is. Dus de vraag is dan: is zoveel geld het product nog wel waard.
Naar ik begreep uit je ts "Iemand vroeg aan mij weet jij nog een goede slaapzak te koop."
Was de vraag dat het een bepaalde prijs niet mocht overschrijden?
Marjan schreef:
zo 17 apr, 2022 07:29
peter de rijk schreef:
za 16 apr, 2022 23:40
Marjan schreef:
za 16 apr, 2022 21:21
Heb je de moeite genomen om de definitie te lezen welke ik quote?
Ja, maar hogere prijzen dragen helemaal niet bij aan oplossing van het schaarsteprobleem.
Ik hoop dat het bijdraagt aan bewustzijn.
Een duurzamer samenleving bereik je niet door prijspolitiek, die vooral de rijken rijker en de armen armer maakt, maar door daadwerkelijke actie. Dus geen wegwerpbekers meer in de automaat, maar reizigers stimuleren of zelfs dwingen zelf hun koffiemok mee te nemen. Zoals de NS nu stimuleert.