Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Durston X-Mid 2 persoons licht gewicht trekkers tent. - Forum Wereldfietser

Durston X-Mid 2 persoons licht gewicht trekkers tent.

Ik ben een van de "uitverkorenen" in Nederland die het gelukt is om een X-mid 2 persoons trekkingtent aan te schaffen zij worden zodra er een productie batch gereed is online aangeboden vai de outdoor webwinkel Kaviso deze batch was binnen 2 minuten uitverkocht.

]https://www.kavisooutdoors.com/products ... cking-tent

Dit type ontwerp is ontworpen voor de lange rugzaktreks dus met laag gewicht en vooral praktisch.

De prijs valt heel erg mee usd 300 rekening houdend met de kwaliteit vergelijkbaar met de MSR Hubba Hubba komt uit dezelfde fabriek.daar komen wel invoerrechten bij van ongeveer € 100.

Inmiddels heb ik de tent geprobeerd en ik was en ben nog steed erg enthousiast. Het was welliswaar mooi weer wel fris "s nachts 0 graden en heb dus niet alle voordelen zoals windbestendigheid en waterdichtheid proefondervindelijk kunnen ervaren zie de reviews op youtube Opzetten in paar minuten, ruim voor 2p Ventileert heel goed etc.
Door het bijzondere ontwerp staan de stokken niet in de weg bij de ingang en is er veel ruimte in de twee vesitbules.
Hij weegt 1 kg en je kan je wandelstokken gebruiken om hem op te zetten of iets soortgelijks. Er is zelfs een nog lichter variant van 600 gram die is wel 2 x zo kostbaar deze ie is uitsluitend te koop direct via de ontwerper Dan Durston https://durstongear.com/tents

t.z.t. post ik wel een ervaring in de regen en wind...

met groet,
Robert

Bijlagen

1 kg en je moet nog je eigen stokken meebrengen… :roll: Er zijn alternatieven.

Wat maakt nou precies deze tent dat jij ‘een uitverkorene’ bent?
Mooi tentje. Ik heb een soortgelijk Amerikaans tentje, een lightheart gear Duo. Die kan je ook met je wandelstokken opzetten, maar daar was ik na 1 tocht klaar mee. Er komt iets te veel troep van die die stokken af :lol:

Is dit ook een enkele-wands-tent? Dat heeft die van mij ook, en in het nederlandse klimaat is dat vragen om een zwembad aan de binnenkant van de condens, zeker in de herfst/winter/voorjaar.
jwkeij schreef:
ma 28 mar, 2022 19:51
1 kg en je moet nog je eigen stokken meebrengen… :roll: Er zijn alternatieven.

Wat maakt nou precies deze tent dat jij ‘een uitverkorene’ bent?
wat ironisch bedoeld, Omdat de vraag heel veel groter is dan het aanbod is die tent moeilijk te bemachtigen, In Nederland 14 van verkocht in die 2 minuten...

het totaal gewicht is met stokken 1,4 kg, er zijn zelf lichtere carbon stokken te koop voor de grammenjager.

En ja alternatieven die zijn er, de Hubba Hubba bijvoorbeeld 1,7 kg € 550 ...
Polariteit schreef:
di 29 mar, 2022 07:07
Mooi tentje. Ik heb een soortgelijk Amerikaans tentje, een lightheart gear Duo. Die kan je ook met je wandelstokken opzetten, maar daar was ik na 1 tocht klaar mee. Er komt iets te veel troep van die die stokken af :lol:

Is dit ook een enkele-wands-tent? Dat heeft die van mij ook, en in het nederlandse klimaat is dat vragen om een zwembad aan de binnenkant van de condens, zeker in de herfst/winter/voorjaar.
Dit is een dubbel daks dus aparte binnen tent en met grote ventilatie openingen
begrijp niet zo goed waarom er troep van die stokken af komt.
Modder, zand, gras; noem maar op :lol:
Robert,
robgru schreef:
ma 28 mar, 2022 18:12
Ik ben een van de "uitverkorenen" in Nederland die het gelukt is om een X-mid 2 persoons trekkingtent aan te schaffen zij worden zodra er een productie batch gereed is online aangeboden vai de outdoor webwinkel Kaviso deze batch was binnen 2 minuten uitverkocht.
..

t.z.t. post ik wel een ervaring in de regen en wind...
Sinds je bericht volg ik ook Durston, o.a. wegens hun wel zeer speciale tentdesign.

Ik zie dat ze donderdag een nieuw model 'solid' verkopen, met een verschillend en meer weerbestendig binnenzeil (geen vliegengaas) en maar 30g zwaarder, de Durston X-Mid 2 Solid. Dit model zou iets meer geschikt zijn voor frissere omstandigheden (mogelijk winter of koude deel van herfst/winter).

Heb je ondertussen met jouw Durston X-Mid 2 nog ervaringen met regen, koude, wind,..?
Welke stokken gebruik je (heb je gekocht) voor opzetten tent ?
Goedemorgen,
Ik denk er ook over om deze tent te kopen (als het gaat lukken, uiteraard). Ik heb wel sterk de indruk dat de kosten inclusief invoerrechten/BTW véél hoger dan een extra EUR 100 zullen zijn. Ik geef toe dat mij de juiste kennis van de berekening deels ontbreekt, maar toch even een "zijkant bierviltje methode". De tent kost USD 340 (ik rond alles af). De verzendkosten USD 50. De invoerrechten kon ik niet zo snel vinden, dus ik ga voor het gemak uit van het max percentage dat ik ben tegengekomen (17%). Dat maakt dan een USD 66 (jawel, nog steeds dollars). Over het totaal dan nog de BTW, waardoor ik op een slordige USD 550 uit kom. De koers EURO/USD verschilt niet zo bar veel en ik heb de kosten van het inklaren zelf nog niet eens meegenomen. Is mijn berekening heel ver bezijden de waarheid? Mag het echt wat minder zijn?
Ik lees graag reacties die aangeven dat ik veel te hoog zit.
Alvast mijn dank :)
Hi,..ik was één van de gelukkigen op de 16e en heb deze tent gekocht,..mijn schatting van bedragen komt redelijk overeen met die van jou,..
Nu wachten tot eind Augustus ergens, voor levering,..
https://www.simplyduty.com/import-calculator/

Zag deze calculator net. Heb deze zelf niet getest, maar misschien een handige tool
Squash0001 schreef:
ma 20 jun, 2022 15:11
Hi,..ik was één van de gelukkigen op de 16e en heb deze tent gekocht,..mijn schatting van bedragen komt redelijk overeen met die van jou,..
Nu wachten tot eind Augustus ergens, voor levering,..
Gefeliciteerd!
ik ben net terug van een 20 daagse rit naar Zuid Frankrijk, ik ben heel tevreden ook harde wind en regen gehad die vestibules zijn heel nuttig en voor 1 persoon veel ruimte binnen, snel op te zetten ook.
heb je door mijn bericht de tent gekocht? of via een andere kanaal?
PZRK schreef:
wo 15 jun, 2022 09:24
Goedemorgen,
Ik denk er ook over om deze tent te kopen (als het gaat lukken, uiteraard). Ik heb wel sterk de indruk dat de kosten inclusief invoerrechten/BTW véél hoger dan een extra EUR 100 zullen zijn. Ik geef toe dat mij de juiste kennis van de berekening deels ontbreekt, maar toch even een "zijkant bierviltje methode". De tent kost USD 340 (ik rond alles af). De verzendkosten USD 50. De invoerrechten kon ik niet zo snel vinden, dus ik ga voor het gemak uit van het max percentage dat ik ben tegengekomen (17%). Dat maakt dan een USD 66 (jawel, nog steeds dollars). Over het totaal dan nog de BTW, waardoor ik op een slordige USD 550 uit kom. De koers EURO/USD verschilt niet zo bar veel en ik heb de kosten van het inklaren zelf nog niet eens meegenomen. Is mijn berekening heel ver bezijden de waarheid? Mag het echt wat minder zijn?
Ik lees graag reacties die aangeven dat ik veel te hoog zit.
Alvast mijn dank :)
Hallo dit is het bedrag dat ik betaald heb aan invoerrechten maar de douane telefoon kan je alles in detail uitleggen
frank12 schreef:
di 14 jun, 2022 18:18
Robert,
robgru schreef:
ma 28 mar, 2022 18:12
Ik ben een van de "uitverkorenen" in Nederland die het gelukt is om een X-mid 2 persoons trekkingtent aan te schaffen zij worden zodra er een productie batch gereed is online aangeboden vai de outdoor webwinkel Kaviso deze batch was binnen 2 minuten uitverkocht.
..

t.z.t. post ik wel een ervaring in de regen en wind...
Sinds je bericht volg ik ook Durston, o.a. wegens hun wel zeer speciale tentdesign.

Ik zie dat ze donderdag een nieuw model 'solid' verkopen, met een verschillend en meer weerbestendig binnenzeil (geen vliegengaas) en maar 30g zwaarder, de Durston X-Mid 2 Solid. Dit model zou iets meer geschikt zijn voor frissere omstandigheden (mogelijk winter of koude deel van herfst/winter).

Heb je ondertussen met jouw Durston X-Mid 2 nog ervaringen met regen, koude, wind,..?
Welke stokken gebruik je (heb je gekocht) voor opzetten tent ?
Hallo Frank,
ik ben net terug van een 20 daagse trip naar Zuid Frankrijk met de Xmid. ik heb een paar nachten harde wind (onweersbuien) en regen gehad maar die tent gaf geen krimp. die tent is echt storm vast helemaal als je meer dan 4 haringen gebruikt wat ik heel zelden doe alleen als er onweersbuien met rukwinden worden voorspeld. die nieuwe versie is nieuw voor mij, die 30 gram maakt niets uit dus als je in zwaardere omstandigheden wilt kamperen dan zou ik dat model kiezen. Ik neem trouwens een goedkoop grondzeiltje mee dat ik nog niet gebruikt heb onder de tent . Hele ruime tent die vestibules zijn geweldig nuttig staat heel snel en gewoon solide goed gemaakt. ik kan hem je aanraden,
Ik gebruik mijn oude inschuifbare wandelstokken merk comparedell maar elk merk volstaat er komen eind augustus ook nog carbon stokken bij is mij door eigenaar verteld. Als je heel handig bent kun je zelf stokken maken, ook een stevig tak van een boom zou kunnen werken (wel een mes meenemen voor de lengte ha ha)
Robert
robgru schreef:
ma 11 jul, 2022 08:57
Squash0001 schreef:
ma 20 jun, 2022 15:11
Hi,..ik was één van de gelukkigen op de 16e en heb deze tent gekocht,..mijn schatting van bedragen komt redelijk overeen met die van jou,..
Nu wachten tot eind Augustus ergens, voor levering,..
Gefeliciteerd!
ik ben net terug van een 20 daagse rit naar Zuid Frankrijk, ik ben heel tevreden ook harde wind en regen gehad die vestibules zijn heel nuttig en voor 1 persoon veel ruimte binnen, snel op te zetten ook.
heb je door mijn bericht de tent gekocht? of via een andere kanaal?
Ha Rob,..

Ik kwam informatie rond deze tent tegen op BackpackingLight,..en raakte geinteresseerd.
De combinatie van redelijk laag gewicht, best veel ‘leefruimte/volume/hoogte’,..plus kwaliteit van de tent, in SilPoly etc.,..deden voor mij de balans doorstaan.
Ik koop zeker de speciale stokken voor deze tent,..later in het jaar.

Het goede nieuws is dat de tent reeds in Deventer bij me thuis is,..het slechte nieuws is,..nou ja slecht,.. is dat ik nog twee weken in Noorwegen aan het fietsen ben,..
.Kan niet wachten om de tent op te zetten en te ervaren,..
Squash0001 schreef:
do 28 jul, 2022 20:11
robgru schreef:
ma 11 jul, 2022 08:57
Squash0001 schreef:
ma 20 jun, 2022 15:11
Hi,..ik was één van de gelukkigen op de 16e en heb deze tent gekocht,..mijn schatting van bedragen komt redelijk overeen met die van jou,..
Nu wachten tot eind Augustus ergens, voor levering,..
Gefeliciteerd!
ik ben net terug van een 20 daagse rit naar Zuid Frankrijk, ik ben heel tevreden ook harde wind en regen gehad die vestibules zijn heel nuttig en voor 1 persoon veel ruimte binnen, snel op te zetten ook.
heb je door mijn bericht de tent gekocht? of via een andere kanaal?
Ha Rob,..

Ik kwam informatie rond deze tent tegen op BackpackingLight,..en raakte geinteresseerd.
De combinatie van redelijk laag gewicht, best veel ‘leefruimte/volume/hoogte’,..plus kwaliteit van de tent, in SilPoly etc.,..deden voor mij de balans doorstaan.
Ik koop zeker de speciale stokken voor deze tent,..later in het jaar.

Het goede nieuws is dat de tent reeds in Deventer bij me thuis is,..het slechte nieuws is,..nou ja slecht,.. is dat ik nog twee weken in Noorwegen aan het fietsen ben,..
.Kan niet wachten om de tent op te zetten en te ervaren,..
Hallo

ik ben heel erg benieuwd naar je reactie over de Xmid en je tocht in Noorwegen, daar hoor ik veel over .
Robert