Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gaten in het plastic - Forum Wereldfietser

Gaten in het plastic

Vraagje... Ik ga fietsen en wil tent en slaapzak in plastic achterop doen. Met de spin trek ik echter het plastic telkens zo kapot. Wie weet een goede en goedkope oplossing hiervoor?
Een helmnetje, ook wel bagagenetje genoemd. Te koop bij elke motorzaak. Ze worden ook wel bij fietsenzaken verkocht, maar die versies zijn wat klein.
Afbeelding
Een andere oplossing is een stevige roltas. Ik denk dat het helmnetje lichter is.
Bij Bol: https://www.bol.com/be/nl/p/universeel- ... gJkivD_BwE
Tent in de lengterichtint in z'n eigen tentzak bovenop je bagagedrager en de slaapzak in 1 van je fietstassen erbij.

Elastieken bagagenetje met haken eroverheen en de tent wordt aan de zijkant tegengehouden door de twee zijtassen die aan je bagagedrager hangen.

En als je boodschappen hebt gedaan kunnen die, als je niet al te gek wegdek verwacht, ook prima onder zo'n bagagenetje. Net als bijvoorbeeld je regenjas als je regen verwacht en 'm snel voor het grijpen wil hebben.
Ook een netje heeft haken die plastic makkelijk beschadigt...
MMirjam schreef:
zo 27 mar, 2022 13:05
Ook een beetje heeft haken die plastic makkelijk beschadigt...
Weet niet wat je hier precies wil zeggen... Maar een tent komt toch vaak al in een opbergzak? Die kun je daar prima voor gebruiken. Dan kun je de plastic zak achterwege laten.
MMirjam schreef:
zo 27 mar, 2022 13:05
Ook een netje heeft haken die plastic makkelijk beschadigt...
Daar heb ik noot last van gehad.
Leon schreef:
zo 27 mar, 2022 13:11
MMirjam schreef:
zo 27 mar, 2022 13:05
Ook een netje heeft haken die plastic makkelijk beschadigt...
Daar heb ik noot last van gehad.
Ik al bij het uitproberen :?
Is dat elastisch?
Een andere oplossing is een licht rugzakje meenemen en de spullen die je achterop wilt hebben daarin doen en dat onder het netje. Rugzakjes heb je in veel gradaties van lichtheid.

Als je alleen de tent en niet de slaapzak achterop zou doen is er ook geen probleem. Een opgerolde tent wordt achterop de fiets nauwelijks nat omdat hij in de regenschaduw van je rug zit en omdat het eerste laagje van de tent de regen al tegenhoudt.

Dus misschien kan de slaapzak in de tassen en niets anders, dat tegen water kan, er uit?
Ik herken je probleem.
Voorheen had ik zo'n netje, maar ben sinds 2021 terug bij de snelbinders.
Het netje is (t.ov. snelbinders) een gedoe om de boel vast te maken.
snelbinder.jpg
Snelbinders bevallen me heel goed.
20210903_1222_DSC_4750_J9110.jpg
Niet onbelangrijk: voor de prijs van 1 netje koop je 2 stel snelbinders.
Dus mocht je bang zijn dat de rek uit de snelbinders gaan...
Ik vind een netje heel praktisch om genoemde redenen. mn om snel nog een boodschap of regenjas onder te stoppen. Maar mijn tent zet ik toch echt eerst vast met een spanband.
Ik zou ook niet tent en slaapzak bij elkaar doen. Tent gaat, bij mij althans, vaak nat mee. Slaapzak wil ik graag droog houden.
Zie ook de foto:
Knipsel.JPG
Binnentent zit droog in de kanotas. Onder het netje de natte buitentent en footprint.
Ieder heeft z'n voorkeur, maar ik "zweer" bij het netje, zo handig om allerlei spullen onder te stoppen, bijv. ook slippers, natte handdoek. Ik gebruik trouwens alleen de buitenste haken, niet de middelste want die zijn (imho te) lastig om vast te maken. De haken van het netje zijn niet zo scherp.
Dank jullie wel voor de tips en voorbeelden! Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden 😊
Op naar het zuiden
En het wordt?
Leon schreef:
ma 28 mar, 2022 10:49
En het wordt?
Een reisgenoot die een tas over heeft voor tent en slaapmat denk ik. Anders zou het niet in dit subforum staan hè. ;)

Veel droog fietsplezier gewenst MMirjam,

Carl
Hmm ik wilde het laten zien aan de hand van een foto. maar geen idee hoe ik hier een foto toevoeg...
Foto op forum plaatsen.JPG
Wijzigingen tov de link die Leon heeft geplaatst (meer en grotere bijlagen):
Foto op forum plaatsen-2.JPG
IMG20220328165037.jpg
IMG20220328165025.jpg
Zo dus... De haken om de achterkant heen gerold zodat ze niet meer haken. En de tent ga ik voor doen, die heeft een steviger tas.😊
Zo lijkt het mij wel oké.

(ik had niet ver genoeg gescrolld...)