Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gaten in het plastic - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gaten in het plastic

De haak die niet haakt.....
Heel goed gezien....
IMG_20220329_100517.jpg
Heb voor het gewicht de haak eraf geknipt....(en de tentzak thuisgelaten)

(de andere kant heeft wel nog de haak voor het regelen van de spanning)
Heb voor het gewicht de haak eraf geknipt
:D
Bij voorkeur doe ik ook de tent en slaapzak niet bij elkaar. Om reden die hier al is genoemd, de tent gaat wel eens nat mee achterop de fiets. Meestal heb ik die 'gewoon' in het opbergzakje die bij de tent zit.

Een spin gebruik ik ook niet. Dat knijpt meer en als het ijzer op ijzer wordt beschadigd deze ook de fiets. Ik heb bij Bever van die smalle sjorbanden gekocht en dat werkt voor mij perfect. Dat is ook beter te sturen, evt. nog wat wasgoed er tussen (die heb ik dan te drogen achterop). Dit zijn van die smalle sjorbanden (1 cm of zo) die in verschillende lengtes te verkrijgen zijn. Je kunt het dan vrij makkelijk zo stevig vastzetten als je zelf wil. Die zullen ook bij andere winkels wel te krijgen zijn.
+1 voor de smalle sjorbanden.

Ik kreeg ooit zo'n 'handig' bagagenet, maar dat vond ik een onding en heb die al snel weggegeven. Daarna kocht ik een bagagespin met van die kunststoffen haken. Die heb ik een jaar of tien gebruikt, maar die elastieken lebberden na verloop van tijd uit en nieuwe bagagespinnen van dat type waren de afgelopen drie jaar nergens te koop. Inmiddels gebruik ik smalle sjorbandjes om de buitentent en tentstokken mee vast te maken (en de helm aan de haken). Die vind ik minstens zo prettig in gebruik en ze wegen weinig. Het helpt dat ik niet veel achterop meeneem, want op het Europese continent past vrijwel al mijn bagage in de achtertassen en stuurtas.