Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoge/grote/lichtgewicht trekkerstent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoge/grote/lichtgewicht trekkerstent

DD Hammocks Tipi
DD Hammocks Tipi gaas binnentent
Niet te duur, nog geen 3 kg, maximaal 2,00 meter hoog, tegenoverliggende zijdes zitten 290 cm van elkaar. Ik zou wel oppassen met een grondzeil in de hele tent. Bij regen wil je altijd je vieze schoenen tussen binnen- en buitentent kwijt. Dus misschien een hoekje van de binnentent los laten zitten.

Mountain Laurel Designs uit de VS heeft ook een dergelijke tent (SuperMid). Er zijn ook dergelijke tenten van cuben fiber. Tegenwoordig heet dat DCF. Dan betaal je de hoofdprijs, maar het heeft dan ook voordelen. Hyperlite Mountain Gear heeft er eentje, maar ook de SuperMid is in DCF leverbaar.
Let er bij producten uit het Verenigd Koninkrijk en de VS op dat er nog importkosten en btw bij komen. Soms betaal je dus 2x btw: 1x in het land van herkomst en 1x in de EU.
Heb de Habitude 4 aangeschaft en wat een balzaal.
mijn fiets, mijn kar en ikzelf kunnen er in en dat met 5.5 kilo.
volledig bepakt zit ik met de kar onder de 30 kilo terwijl de Cyclone tot 40 aankan.
op mijn fiets heb ik ook nog 2x ortlieb tassen van 25 liter.
Wat een comfort en dat op de fiets en een lage rolweerstand.

in de kar vervoer ik de tent, footprint, Helinox cot max veldbed en stoeltje en tafeltje, slaapzak, kussen, MSR kookset compleet, voeding/oplaadkabels, gereedschap, zonnepanelen,. bestek, bord, drinkbeker.
Eventueel heb ik nog plek over voor kleding.
In de fietstassen vervoer ik de kleding en eventueel voedsel.
Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn.
Wij gebruiken deze alweer een tijdje.
https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... galaxy-300
Stahoogte en voldoende ruimte om eventueel te zitten, eten bij slecht weer.
Wij hebben de msr habitude 6. Als je denkt dat de 4 persoons groot is dan heb je die van ons nog niet gezien :lol:
Ik geeft toe. Misschien een beetje overkill?

De constructie is overigens zo opgebouw dat de binnenten onmogelijk de buitenten kan raken. En 1 verluchtingsluikje bovenaan lijkt wat weinig. Maar door de grote openingen aan de zijkanten is er veel luchtstroming tussen de buiten en binnen tent. Dus er is zeer weinig condens. In de binnentent sowieso al niet.

Wij zijn uiterst tevreden in ieder geval. Her past binnen onze manier en mogelijkheid van reizen.

Bijlagen

Heb de Habitude 4 ondertussen gebruikt en kan maar 1 ding zeggen "geweldig".
Is mij de paar kilo meer zeker waard.
Inderdaad bijna geen condensvorming, zeer 1voudig te plaatsen en de fiets, karretje en mezelf ruim in de tent.
Ook met het opruimen de volgende dag zeer comfortabel vanwege stahoogte.
Deze gaat de komende reizen zeker weer mee.