Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Duurzame kilometerteller - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Duurzame kilometerteller

Fytsreizger schreef:
do 17 mar, 2022 15:49
het draadloze werkt niet altijd goed. Misschien door invloed magneet stuurtas of mobiel, maar soms een veel te lage snelheid, maar soms ook veel te hoog.
Mijn eerste computertje was ook draadloos. Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik had toen ook het gevoel dat magneten de nauwkeurigheid konden beïnvloeden.
Ik heb op een fietstocht ooit een maximumsnelheid van 260 km/u gehaald.
Vermoedelijk omdat de fiets in de buurt van de motor van een veerpontje had gestaan.
Echt 260 km/u heb ik toen niet gereden, of toch niet voor zover ik me dat herinner.
Hier ook een oude Cateye (mity 3 geloof ik). Heb ik denk ik al wel 25 jaar (twee fietsen). Met draadje. Batterij gaat wel vijf jaar mee. En één keer de aansluiting + houder vervangen (is los te verkrijgen).
Lekker basic, maar wel met twee dagtellers en een totaalteller. Handig want een teller voor de dag, en een teller voor een totale vakantie bijvoorbeeld ;-) Nog nooit een andere gevonden die dezelfde eenvoud en stabiliteit heeft.
Fytsreizger schreef:
do 17 mar, 2022 15:49
Nu weer terug naar de Cateye Velo 9. Idd wel met, zoals Ericplan aangaf de onzin instelling van bespaarde CO2. Deze bevalt goed en nu voor beide fietsen dezelfde gekocht.
Deze heb ik nu ook net besteld. Volgens de website van de winkel gaat de batterij drie jaar mee.
Maar helaas niet voor 28” wielen. Ik had hem bijna gekocht, maar heb net op tijd de specs goed bekeken.

Sigma dan maar? Ik zag ook iemand, die de M-Wave M16 aanraadt, maar ik wil er vandaag een kopen, omdat morgen de fiets in de revisie gaat. Dan kunnen ze die meteen monteren. De winkel heeft geen tellers in voorraad, vandaar.
Elisa schreef:
wo 02 aug, 2023 12:20
Maar helaas niet voor 28” wielen. Ik had hem bijna gekocht, maar heb net op tijd de specs goed bekeken.
Als ik Cateye Velo 9 google is de eerste link de handleiding in een pdf-je. Daaruit blijkt een heel normaal instelbereik.
Het wordt alleen geen 28" genoemd in de tabel, maar (en dat is de correcte menier van aanduiden) 622.
Kijk op je banden wat er op staat , zoals 37-622 etc.

Mijn M-Wave doet het overigens nog steeds prima.
Ik ben ook tevreden over Cateye, de oudste nog steeds werkende is van 2006.

Ik gebruik deze tabel (van Schwalbe) om de globale wielomtrek in te stellen. Daarna doe ik een precieze afstelling mbv. mijn GPS, paar centimeter erbij of eraf afhankelijk van de band.

Scherm­afbeelding 2023-08-02 om 12.50.32.png
Je kunt de omtrek ook opmeten zoals in de handleiding van Cateye staat:
Voor de meest nauwkeurige meting rijdt u het wiel één volledige omwenteling. Breng de banden op de juiste spanning. Zet het wiel zo op de grond neer, dat het ventiel onderaan zit. Zet op de plaats van het ventiel een streepje op de grond. Plaats uw gewicht op de fiets en rij de fiets, in een rechte lijn, een volledige omwenteling naar voren (zodat het ventiel weer onderaan zit). Zet op de plaats van het ventiel weer een streepje op de grond en meet daarna de afstand tussen beide streepjes.
Dank, beiden! Ik was al overgeschakeld naar een Sigma, maar heb net een winkel gevonden, die de Velo 9 wel heeft. De meneer aan de telefoon vertelde me dat ook. Ik ga hem zo halen. 😃
Ik stel voor dat je kilometertellers overweegt van de merken Cateye en Garmin. Die zijn zeer betrouwbaar
Het is de Cateye Velo 9 geworden. 😄
Wij hebben op dit moment Sigma, helaas zijn ze weer :!: niet waterdicht. Volgende wordt geen Sigma. Vreemd dat zon bedrijf al jaren fietscomputers maakt het niet lukt ze waterdicht te produceren.
Ik ga terug naar Cateye.
Ooit waren Sigma fietscomputers wel degelijk (voldoende) waterdicht. Ik heb er meerdere gehad (goedkope versies van 25 gulden of 15 euro) waarmee ik destijds echt wel genoeg water heb gezien en veel kilometers heb gemaakt. Helaas werden ze daarna slecht gefabriceerd en vielen de knopjes er na een jaar of twee al af.