Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wel of geen lowriders met voortassen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wel of geen lowriders met voortassen?

Jurr schreef:
do 03 feb, 2022 09:37
Voordeel van twee fietsen is dan wel weer dat je kunt uitwisselen met de andere fiets als die dezelfde bandenmaat heeft. Dan kun je desnoods allebei met een lokaal verkrijgbare voorband gaan rijden en de beste banden achterop beide fietsen leggen.
Wordt wel meer en meer off-topic,

Maar zou de beste banden vooraan leggen,
Heb liever een achterband die plots en onverwachts begeeft dan een voorband.

PS, genoeg gepost voor een tijdje, een paar dagen gerust en ga nu via Cantabria over Léon en Salamanca naar het zuiden van Spanje fietsen.....

En hopelijk blijven mijn buitenbanden heel en breekt mijn ketting niet.... ;-)

En Poise, veel plezier op jullie reis...
bdr schreef:
do 03 feb, 2022 10:20
Als je voor een reis van 6 maanden al het materiaal wil meenemen om aan eender welke calamiteit het hoofd te bieden dan schat ik de kans dat je zwaar overladen bent als highly likely.
Dat!
En het alternatief is keuzes maken waarbij het de vraag is of je dat hebt meegenomen wat kapot gaat.

Wellicht beter om ook tijdens je reis van 6 maanden te blijven nadenken over de staat van je materiaal. En te accepteren dat je creatief om moet gaan met tegenslagen.
PhilipBe schreef:
do 03 feb, 2022 14:24
En Poise, veel plezier op jullie reis...
Daar sluit ik me graag bij aan.
Als je de tassen aan de lowriders niet vol krijgt, maar een beetje extra ruimte nodig hebt voor bijvoorbeeld een paar reserve binnen en/of buitenbanden, er zijn ook rekjes voor aan de voorvork, zie: https://bikepacking.com/index/cargo-cag ... hing-bags/.
En als je aan de voorvork alleen maar oogjes heb voor spatborden en lowriders, daar is een oplossing voor: https://bikepacking.com/index/add-cage-mounts-bike/
Verschillende modellen van Surly hebben standaard oogjes om rekjes aan de voorvork te monteren. Misschien een idee voor dat Nederlandse fietsmerk met de S.
Ik klik op de eerste link hiervan en kom bij 2 tasjes van 170 dollar.
Dat is toch helemaal van de *** ge****?
Toen ik twee reservebanden meenam bond ik ze met touwtjes aan de voordrager. Klaar. Na de reis gingen ze er af. Ik heb in de loop van de jaren echt kapitalen aan spullen uitgespaard!
Maar die tasjes zijn speciaal gemaakt voor titanium King Many Thing Cages van $60, dat moet je er nog eens bijrekenen.

FWIW, mijn setup op dieet was twee Topeak Versacages (25€ ieder) en twee PlanetX 5L drybags (£6 ieder).
Het kan nog goedkoper, de Blackburn rekjes zijn nu bij Bikester in de aanbieding voor 17,99 euro.
DaVinci schreef:
do 03 feb, 2022 23:27
Het kan nog goedkoper, de Blackburn rekjes zijn nu bij Bikester in de aanbieding voor 17,99 euro.
Wat nog steeds 360x zo duur is als mijn oplossing met de touwtjes. (Action, 50m voor €1,25) :wink:

Dank voor de discussie en input, extra buitenband zit erin!