Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gereedschapskit - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gereedschapskit

Terra schreef:
vr 21 jan, 2022 14:23

Ik benieuwd naar de metalen tool links onder het tasje. Is dat een kettingslijtagemeter?
Ja dat is een kettingslijtagemeter.
Ik houd graag al mijn gereedschap bij elkaar. Het is een van die gereedschappen die ongebruikt terug komen. Bij opruimen tijdens een verhuizing was het wel handig om mijn fietsgereedschap bij elkaar te houden. Al ben ik nog op zoek naar die kettingponsen :D
Mr. Z schreef:
vr 21 jan, 2022 22:17
o ja, rij je met schijfremmen neem een setje passende blokken mee, kunnen hard gaan op de achterrem in slecht weer en die vind je niet overal, Shimano valt nog mee maar Hope wordt al een ander verhaal en Magura komt ook minder voor.

En rij je met Rohloff en schijfrem dan kan je overwegen voor je trip de olie er uit te halen, je mag nog 5000km fietsen met een lekke naaf dus dat is geen probleem, olie op je remschijf wel!
Vind je dat geen idee neem dan je aftapnippel met ingekorte slang mee zo dat je de naaf kan aftappen zodra je wat olie verlies ziet aan de remschijf kant.
Rohloff naven willen weleens lekken en een druppel olie [ of wat zeep] verpesten je schijfremblokken permanent
Ik zou zeker 2 setjes remblokken meenemen (op vakantie) want het kan soms heel hard gaan (ongeacht de soort en prijs) en dan zul je net zien dat de volgende dagen de winkels die je tegenkomt ze ook niet verkopen.
_Peter_ schreef:
za 22 jan, 2022 19:55
Ik zou zeker 2 setjes remblokken meenemen (op vakantie) want het kan soms heel hard gaan (ongeacht de soort en prijs)
Je hebt toch wel een heftige vakantie als je Kool Stop blokjes in één vakantie verslijt.
Mijn huidige heb ik nu 21000 km en zijn nog prima en daar zaten een paar verregende vakanties bij.
Meet alle boutjes op je fiets (zadel, remblokjes, derailleur, spatborden enz) op en neem alleen die imbussleuteltjes mee die passen. Dat zijn er vaak maar twee of drie. Spaart weer gewicht.
Leon schreef:
za 22 jan, 2022 20:09
_Peter_ schreef:
za 22 jan, 2022 19:55
Ik zou zeker 2 setjes remblokken meenemen (op vakantie) want het kan soms heel hard gaan (ongeacht de soort en prijs)
Je hebt toch wel een heftige vakantie als je Kool Stop blokjes in één vakantie verslijt.
Mijn huidige heb ik nu 21000 km en zijn nog prima en daar zaten een paar verregende vakanties bij.
Als je op een trike met 2 (kleine) geremde voorwielen in de regen over vuile wegen naar beneden fietst dan gaat het hard, maar ook hier in NL tijdens WW in de winter wil het nog wel eens wat sneller gaan dan je zou willen. Op de 2-wieler daarentegen gaan ze inderdaad langer mee, maar voor het gewicht en gedoe om nieuwe te zoeken onderweg neem ik ze maar liever wel mee.