Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurtas + GPX houder, past dat? - Forum Wereldfietser

Stuurtas + GPX houder, past dat?

Hallo allemaal,

Ik fiets tegenwoordig met een Garmin GPS en bijbehorende houder. Nu overweeg ik ook de aanschaf van een stuurtas, maar ben ook bang dat die klik fix houders en mijn gps houder elkaar in de weg zitten.

Gebruikt iemand deze combinatie / zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Groet, Marloes
Bij de nieuwste Ortlieb stuurtassen kan je de Garmin onder het doorzichtige deksel schuiven. (ik denk wel dat de Garmin dan snel te heet wordt)
Je kan overwegen om de Garmin met klittenband op de klep van de stuurtas te 'plakken'.
Hoe het met bevestigingsbeugels gaat kan ik zo niet beoordelen, hangt van je stuur af.
Op mijn stuur is er altijd wel een plekje te vinden voor een extra beugel.
Dat hangt er maar net vanaf welke GPS je met welke houder op welk stuur je met welke stuurtas wil combineren.

Plaats eens een fotootje van wat je nu hebt en dan valt er wel wat specifieker mee te denken.

Om te zien hoe anderen dingen combineren, kijk bijvoorbeeld hier eens:

viewtopic.php?f=23&t=34803
In mijn geval valt het met het in de weg zitten wel mee. Het was wel wat puzzelen en zorgvuldig vlechten van de tie raps.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alpineflower schreef:
ma 03 jan, 2022 14:32
Hallo allemaal,

Ik fiets tegenwoordig met een Garmin GPS en bijbehorende houder. Nu overweeg ik ook de aanschaf van een stuurtas, maar ben ook bang dat die klik fix houders en mijn gps houder elkaar in de weg zitten.

Gebruikt iemand deze combinatie / zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Groet, Marloes
Foto van je stuur zou wel helpen.

Ik heb zelf de GPS-houder aan de rechterkant geplaatst (naast de Rohloffgreep).
Jurr schreef:
ma 03 jan, 2022 14:46
Dat hangt er maar net vanaf welke GPS je met welke houder op welk stuur je met welke stuurtas wil combineren.

Plaats eens een fotootje van wat je nu hebt en dan valt er wel wat specifieker mee te denken.

Om te zien hoe anderen dingen combineren, kijk bijvoorbeeld hier eens:

viewtopic.php?f=23&t=34803
Een Garmin Etrex 30x
Met standaard Garmin houder
Stuur: ROSE xc low rizer bar 630mm, 31.8 mm
Let ff niet op de stickers en frutsels op mijn stuur, die kunnen er indien nodig altijd af ;-)
En ik zal je linkje ook even goed bekijken.
20220103_152940.jpg
1. Fietscomputer demonteren
2. Garmin op de stuurpen monteren
3. Fietscomputer (a) op het stuur monteren
of (b) niet meer monteren (het is immers dubbelop)
Als de stuurpen te scherp onhoog staat zie je dan bar weinig op de Etrex willem.m.
Leon schreef:
ma 03 jan, 2022 16:06
Als de stuurpen te scherp onhoog staat zie je dan bar weinig op de Etrex willem.m.
Op de stuurpen van jouw fiets gaat dat inderdaad niet. Maar het gaat om de stuurpen van de fiets van Marloes. Wie weet is die wat horizontaler.

/edit:
Mijn set-up:

2148.jpg
2148 (1).jpg
Mijn opzet:
5BD778F0-C4F9-41F2-A0E2-57E5342447DC.jpeg
Ik gebruik deze houder:
00379084-B520-44E2-9882-9CB016381CF9.jpeg
Omdat mijn stuurpen wat omhoog staat heb ik er een soort van wigconstructie onder gezet:
DC22238B-393E-419E-93F4-30EA3917A1D8.jpeg
Route Werks heeft een mooie stuurtas met in het deksel een bevestigingspunt voor Garmin Edge, Wahoo, Sigma, Lezyne of Quad Lock adapters.
Als je het deksel opent zit je fietscomputer of telefoon niet in de weg want hij klapt mee met het deksel.
De stuurtas zit muurvast op je fiets en wiebelt niet tot nauwelijks.
Aan de zijkanten kan je nog via adapters fietsbellen of koplampen of wat dan ook monteren.
Als je de stuurtas een keer niet wilt gebruiken is er ook een fietscomputerhouder adapter die op je tashouder past.
Een heel mooi product.
Nadelen zijn de prijs, het hoge gewicht, en de relatief kleine inhoud.
Kijk even naar het filmpje op: https://routewerks.us/
Route-Werks-handlebar-bag-review-1[1].jpg
mg-04475tested-1631203899[1].jpg
Hier nog wat meer inspiratie waarbij het "ruimtetekort" op het stuur ook aan bod komt:

viewtopic.php?f=23&t=34803
Alpineflower schreef:
ma 03 jan, 2022 15:34

Een Garmin Etrex 30x
Met standaard Garmin houder
Stuur: ROSE xc low rizer bar 630mm, 31.8 mm
Let ff niet op de stickers en frutsels op mijn stuur, die kunnen er indien nodig altijd af ;-)
En ik zal je linkje ook even goed bekijken.

20220103_152940.jpg
Waarom laat je de houder niet zoals hij nu staat? Je kan dan toch nog steeds een stuurtas gebruiken? Deze setup gebruik ik zelf en wanneer ik dan besluit mijn stuurtas te gebruiken is het gewoon even zoeken om de gps enkele cm opzij te schuiven zodat de stuurtashouder plaats krijgt
Alpineflower schreef:
ma 03 jan, 2022 15:34
Een Garmin Etrex 30x
Met standaard Garmin houder

20220103_152940.jpg
Ik heb dezelfde setup. Als je de stuurtas met de bijgeleverde beugel monteert komt deze ver genoeg van het stuur om uit de weg van de Garmin te zitten. Indien niet draai je de eTrex even wat meer verticaal om de tas te openen.
Afhankelijk van fiets en stuurpen heb ik de Etrex soms bovenop de pen en soms op het stuur naast de pen. Kan alletwee, werkt prima met een klick fix houder.
Bedankt voor alle behulpzame reacties! Ik ga het eerst gewoon proberen met de houder op z'n plek zoals ie nu zit. Mocht dat uiteindelijk niet lukken heb ik inspiratie genoeg om aan de knutsel te gaan.

Groet, Marloes