Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Navigatie met hoogteprofiel - Forum Wereldfietser

Navigatie met hoogteprofiel

Beste,

Ik heb nu een hele simpele mio voor navigatie (cyclo 210)

Maar ik merkte wel dat ik graag de komende stijgingen wil weten. Een duurder model laat dat zien op de kaartweergave:

Mijn vraag : Zijn er ook nog andere modellen / merken die het zo weergeven?

Afbeelding

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit model? (discover plus)

Groeten,
Martin
Op de Garmin Edge modellen kan dat ook, in elk geval de Edge 530 die ik heb. Je kunt dan het hoogteprofiel in het navigatiescherm zetten of in een apart scherm waarmee je eenvoudig kunt wisselen. Dat laatste is handig als je een wat kleiner scherm hebt (zoals de Edge 530) en de focus op de track wilt houden.

Ik heb geen ervaring met Mio.
De good ol' Etrex 30x kan het ook. In 'Kaart' kies je menu, stel kaart in, gegevensvelden, dashboard, hoogteprofiel.
Het scherm wordt er niet groter van en als je onderweg deze settings moet zoeken je gemiddelde snelheid ook niet.
Plaatje: de komende 1,5 km gaan we 70 m omhoog.
Afbeelding
Dank jullie wel :D

Volgens internet en youtube video's ziet het scherm er zo uit:

Afbeelding

Maar hoe ziet het scherm er uit als je hem split en er mee gaat fietsen? Geeft hij dan ook aan dat er over 200 punten een kruising is en je naar links moet gaan?

Martin
Dan kan vast op een vergelijkbare manier, maar ik ga het voor de Etrex niet uitzoeken. Ik volg alleen het roze lijntje van de track dat simpelweg over de kaart wordt geprojecteerd. In het echt vind ik aanwijzingen links of rechts niet erg zinvol, vaak blijken verkeerssituaties onnavolgbaar gecompliceerder dan dat - de naam van land waar ik nu even aan denk begint met een B. In de gevallen dat verkeerssituaties wel eenvoudig zijn is de winkelhaak op het schermpje ook wel goed zichtbaar en de aanwijzing overbodig.
martinmack schreef:
do 02 dec, 2021 13:52