Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stoere outdoor broek goed op de fiets? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Stoere outdoor broek goed op de fiets?

willem.m schreef:
wo 27 okt, 2021 20:53
@frank: Leg me eens uit waarom je adviseert om een fietsonderbroek te kopen. Mijn assumptie, en verbeter me als ik fout zit, is dat de meeste fietsers al een korte fietsbroek (en vaak meerdere) met zeem hebben, waar ze een lange broek (wandel-, mtb- of hardloop-) over aan kunnen trekken.
Mijn assumptie is dat iemand die het genot van een fietsbroek kent, niet vraagt naar broeken met naden en zakken en een pasvorm die niet voor fietsen bedoeld is. :wink: Maar ja, dat zijn dus maar assumpties. Het wachten is op wat meer informatie van de vraagsteller: waar heeft die tot nu toe in gefietst, en wat is hij van plan onder die outdoorbroek te dragen? Hoe koud gaat het worden op die fietsreis komende winter?

Groetjes,

Carl
Ik fiets altijd met een gewone fietsbroek (kort met zeem) en doe als het koud is er losse beenstukken onder. Weegt ook minder dan een complete lange broek erbij!
Sommige landen is een gewone broek toch wel prettiger dan een strakke korte fietsbroek. Zeker als je onderweg nog eens een stadje, restaurantje etc. In gaat.
Hoi, hier heb ik een hoop aan, bedankt.
De keuze gaat waarschijnlijk uit naar een stevigere Decathlon broek. Ik zal Frankrijk, Spanje en Marokko befietsen. Wordt dus best koud in Januari/februari.
Ik zou maar eens de reviews lezen hier: https://www.trustpilot.com/review/revolutionrace.com en https://nl.trustpilot.com/review/revolutionrace.com Ga ervan uit met dit beeld van 5 sterren en 1 ster-reacties dat die van 5 betaalde reviews zijn.

Verder valt mijn op dat er iets wordt geroepen over Hypershell, klinkt goed maar wat is het? Het is een trademark membraan van Dupont maar waar zit het in de broek, de kniestukken? Zie https://www.dupont.com/products/hypershellro803848.html Ik zie het nooit toegepast worden in outdoor kledingmerken. Het lijkt daar ook niet voor bedoeld, zie site Dupont.

(...)


Als je een goedkope broek zoekt, dan zou ik de eerder gegeven suggestie van Decathlon volgen. Wat ik zelf draag is afhankelijk van waar je gaat fietsen in de winter. Is dat hier in Europa (gematigd klimaat)? Gezien het geld dat ze durven te vragen voor deze broek van onbekend merk kan je beter gaan voor een gerenommeerd outdoor merk.
Uit je vraag maak ik op dat je eigenlijk alleen de "niet" fiets broek wil meedoen en daarmee wil fietsen.....
Dat was ik inderdaad van plan, maar ik zie daar toch maar vanaf.. Thanks.
Nu is de overweging alleen een Gore-Tex regenbroek, voor boven mn hardloopbroek.
Met evt een trekkingbroek voor 'erbij'.
Mijn assumptie is dat iemand die het genot van een fietsbroek kent, niet vraagt naar broeken met naden en zakken en een pasvorm die niet voor fietsen bedoeld is. :wink: Maar ja, dat zijn dus maar assumpties. Het wachten is op wat meer informatie van de vraagsteller: waar heeft die tot nu toe in gefietst, en wat is hij van plan onder die outdoorbroek te dragen? Hoe koud gaat het worden op die fietsreis komende winter?
Hi Carl. Juist alleen ervaring met fietsbroeken doet mij dit afvragen. Zowat in heel europa gefietst, hooguit 2 maanden. soms meerdere weken. Altijd een zeem. Vrij eenvoudig hardloopbroek eroverheen als het zomers kouder wordt. Maar alleen fietsreis ervaring in de zomer tot half oktober.

Een zeem is natuurlijk altijd essentieel, waarschijnlijk zijn we daar hier allemaal over eens.
Berger schreef:
wo 27 okt, 2021 10:58
Fjall raven na wel wat meer dan 3 maanden fietsen...

DSCN2892.JPG
Dit soort ervaringen, daar was ik naar benieuwd. Mooi voorbeeld.
roosterveld schreef:
wo 27 okt, 2021 16:07
Ik heb een broek van Revolutionrace. Sterker nog, zelfs twee.
Het zijn fijne broeken. De stof is wat canvas-achtig, vrij stug.
Ik heb de GP pro pants, maar die zijn me veel te strak/smal op de kuiten. En ik heb de Nordwand pro. Die laatste heb ik vaak aan, super broek.
Ik heb ook Fjallraven Barents Pro. Zit lekkerder, kwaliteit is ook beter (denk ik) maar de pijpen daarvan zijn me wat te wijd. En
fietsen doe ik over het algemeen in de korte broek, of in de Fjallraven, De Revolutionrace broek nog niet geprobeerd met fietsvakanties, maar zou het zeker proberen.
Misschien schaf ik dan toch zo'n broek aan voor de leuk. Waarschijnlijk laat ik hem thuis. Thanks voor de ervaring.
Puhngetjapt schreef:
vr 05 nov, 2021 10:57

Een zeem is natuurlijk altijd essentieel, waarschijnlijk zijn we daar hier allemaal over eens.
Om de ramen mee te zemen misschien. Voor mij geen zeem voor op mijn Brooks.
Al jaren doe ik het op deze manier:
Bioracer zeembroek en daar over heen een lange broek van Vaude. Ik gebruik zowel een Qimsa als een model waarvan ik de naam niet weet. Diezelfde Vaude draag ik ook tijdens wandelingen.
Bij warm weer een Decathlon korte fietsbroek over de biocracer. En als het heet is enkel de bioracer.
Bij regen de bioracer en direct daarover heen een 25 oude Gore bike wear regenbroek. (Of is de broek al 30 jaar oud?).