Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Problemen met lezen van tracks op garmin gpsmap64 - Forum Wereldfietser

Problemen met lezen van tracks op garmin gpsmap64

Even een nieuwe draadje om te voorkomen de discussie gestart in het draadje over mapout teveel offtopic wordt.

Het betreft een instant hulpvraag: Ik ben onderweg in Frankrijk en maakte enkele tracks met mapout. Vervolgens kopieer ik deze naar mijn garmin gps via een apple adapter (usb naar lightning) waarmee ik gewoon de mappenstructuur van de sd kaart kan zien en beschrijven.

Via deze weg zie ik de gekopieerde gpx bestanden op de sd kaart in de garmin staan. Er zijn momenteel twee problemen:
1) Het toestel zelf , de garmin gpap 64 ,geeft bij elke opstart aan dat er een fout is in de ‘jnx’ bestanden en blijft daar hangen.
2) De laatst ingevoerde tracks zijn niet terug te vinden via het menu (find sporen) van de gps. Ze staan nochtans wel op de sd kaart.

Wie kan dit helpen oplossen?

Ik kreeg al een tip om het toestel te resetten maar vraag me af of de kaarten en sporen hierbij ook zouden gewist worden.
Je weet zeker dat de bestanden in GPX formaat zijn die je op je GPS hebt gezet? en wis die bestanden eerst op je GPS en kijk of de fout melding dan weg is
JNX bestanden zijn birdeye bestanden. Zet je de GPX files in de goede map?
Alle tracks zojn gpx bestanden en zitten in de juiste map.
Alle tracks die ik toevoegde zijn gpx bestanden en zitten in de juiste map.
Mijn eerste tip zou zijn om niet het volledige toestel maar enkel de extra SD kaart te gebruiken om tracks naar de GPS te sturen. Je kan GPX bestanden droppen in de map "GPX" in de map "Garmin". Als de map "GPX" niet bestaat moet je ze zelf maken.

nicolevelo schreef:
zo 08 aug, 2021 20:11
Ik kreeg al een tip om het toestel te resetten maar vraag me af of de kaarten en sporen hierbij ook zouden gewist worden.
Bij het resetten van mijn toestel (Garmin eTrex 20x) gingen geen sporen en kaarten verloren. YMMV.

nicolevelo schreef:
zo 08 aug, 2021 20:11
Even een nieuwe draadje om te voorkomen de discussie gestart in het draadje over mapout teveel offtopic wordt.
Offtopic en ook maar een mening, ik vind het niet handig om een lopend verhaal in verschillende topics onder te brengen, wat de titel van dit topic ook is.
Ik ga ervanuit dat je geen Birdseye beelden gebruikt? Maak in ieder geval die map even leeg.
Reset uitgevoerd en nu zie ik een aantal tracks in drievoud. Zijn ws de tracks die ik drie keer opnieuw uploadde omdat ze niet zichtbaar werden.
De gps stopt nog steeds tijdens opstarten vanwege foutmelfing jnx bestand. Ik zal eens kijken of ik onderweg ergens een computer kan gebruiken om de bestanden en mappen op te ruimen.
Na de reset wordt de gps niet meer herkend door mijn iphone en ook niet op een PC (heb even een computer mogen gebruiken waar ik logeer).
Wat nu?
Kijk eens na of de instelling voor USB toegang op Mass Storage staat.
Bij mij vergelijkbare problemen gehad. Door het aantal bestanden te verminderen loste het zich op. En individuele tracks een voor een plaatsen hielp ook.
nicolevelo schreef:
ma 09 aug, 2021 09:14
Na de reset wordt de gps niet meer herkend door mijn iphone en ook niet op een PC (heb even een computer mogen gebruiken waar ik logeer).
Wat nu?
Zoals bdr al schreef, door de reset worden alle instellingen op de fabriekswaarde gezet, je zal dus weer het nodige naar jouw wensen in moeten stellen, dus ook de zichtbaarheid van tracks en welke kleur en welke kaart er gebruikt moeten worden.
Ik zie mijn tracks op de gps, dat is geen probleem.
Als ik de gps echter via usb aansluit aan pc of iphone wordt hij niet meer als externe schijf herkend. Maw ik kan de bestandenstructuur niet zien.
bdr schreef:
ma 09 aug, 2021 09:38
Kijk eens na of de instelling voor USB toegang op Mass Storage staat.
Waar kan ik dat instellen?
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 0CF80.html
Als dat tenminste dit toestel is.
_Peter_ schreef:
ma 09 aug, 2021 13:33
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 0CF80.html
Als dat tenminste dit toestel is.
Dankje. Het staat nu ingesteld op serieel. Is dat de juiste keuze?
nicolevelo schreef:
ma 09 aug, 2021 14:04
_Peter_ schreef:
ma 09 aug, 2021 13:33
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 0CF80.html
Als dat tenminste dit toestel is.
Dankje. Het staat nu ingesteld op serieel. Is dat de juiste keuze?
Nee, dat is niet goed, je moet massaopslagmodus hebben. Spijtig genoeg begrijp ik de manual niet. Ik denk dat je alle opties uit moet zetten, dus geen serieel, NMEA, spanner, tekst, RTCM of MTP en dat het toestel dan default naar USB-massaopslagmodus schakelt dwz de GPS doet of hij een schijf is. Misschien kan iemand anders met een GPSMAP 64 even kijken wat de juiste instelling is?
Volgens deze site is serial wel goed, maar inderdaad wat een hopeloze gebruiksaanwijzing.

https://www.gpsrchive.com/GPSMAP/GPSMAP ... 0Mode.html
Ik denk inderdaad MTP, maar ook ik heb geen GPSMAP64, en anders even proberen.
Mijn Oregon staat standaard op spanner, dan krijg je de vraag of je naar de massa opslag modus wilt gaan en dat wil je.
Zet ik m op serieel dan krijg je die vraag niet maar zit je standaard in de massa opslag modus en zie je je garmin + micro Sd kaart schijf. Mocht je nog op een computer zitten, draai dan meteen Javawa's Device manager om jouw garmin op fouten te checken, https://www.javawa.nl/jdm.html