Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Problemen met lezen van tracks op garmin gpsmap64 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Problemen met lezen van tracks op garmin gpsmap64

Dus in het geval van nicolevelo op 'spanner' zetten zodat de GPS komt vragen wat te doen, dan weet je dat je USB-kabel en USB-poort van de GPS werkt.
Bedankt allen voor de hulp.
Met de instelling op serieel wordt het toestel nu niet herkend als opslag. Ik ben nochtans bijna zeker dat die zelfde instelling stond ook voor de reset.
Ondertussen weer een dag verder gefietst en nu geen computer ter beschikking.
Voor als je weer thuis bent. Ik heb een SD-kaartlezer die ik aan mijn telefoon kan hangen (met een kabeltje) en kan de inhoud van de SD-kaart kan zien met behulp van Total Commander (en de USB-plugin) Of dat voor iPhone ook beschikbaar is weet ik niet, maar het zorgt er wel voor dat je niet op zoek hoeft naar een computer, en het werkt voor wat kopiëren betreft ook net even wat sneller, want de kopieersnelheid van de meeste Garmins is nu niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb thuis ook zo n micro sd kaartlezer voor mijn iphone. Het systeem dat ik nu bij heb (usb adapter) vind ik handiger omdzt je dat kaartje er niet elke keer moet uitprutsen. Je ziet ook het volledige geheugen van de garmin, niet alleen de sd kaart.

Het probleem nu is dat geen enjkel geheugen zichtbaar wordt, noch voa iphone, noch via PC. Ik kan dus geen wijzigingen meer aanbrengtn in de geheugens. Daar moet toch een oplossing voor bestaan?
Op deze afstand en zonder het ding in de handen te hebben wordt dat voor de meesten (ook mij) hier gissen. Vreemd blijft het wel, je hebt niet toevallig nog een backup-SD-kaart meegenomen om dat uit te sluiten. Wat gebeurt er als je de GPS zonder SD-kaart opstart? Ook die kaartjes kunnen om uiteenlopende redenen opeens de geest geven.
nicolevelo schreef:
ma 09 aug, 2021 21:50
Het probleem nu is dat geen enjkel geheugen zichtbaar wordt, noch voa iphone, noch via PC. Ik kan dus geen wijzigingen meer aanbrengtn in de geheugens. Daar moet toch een oplossing voor bestaan?
Zoals ik al zei, zet de instelling eens op "garmin spanner". Dan moet de gps bij aansluiten van de USB-kabel komen vragen of hij in massaopslagmodus (ja dus) of iets anders moet. Als de gps niets komt vragen weet je dat er iets mis is met de kabel en/of de USB-poort.
Wanneer de instelling op garmin spanner staat kan ik nog steeds de massaopslag niet zien.
Als ultieme poging ga ik onderweg nog een ander kabeltje proberen vinden. Het lijkt me overigens vreemd dat het kabeltje niet meer zou werken vanaf het moment dat ik een reset deed. Maar goed, alles kan.
nicolevelo schreef:
di 10 aug, 2021 08:02
Wanneer de instelling op garmin spanner staat kan ik nog steeds de massaopslag niet zien.
Als ultieme poging ga ik onderweg nog een ander kabeltje proberen vinden. Het lijkt me overigens vreemd dat het kabeltje kapot gaar op het moment dat ik een reset deed. Maar goed, alles kan.
nicolevelo schreef:
di 10 aug, 2021 08:02
Wanneer de instelling op garmin spanner staat kan ik nog steeds de massaopslag niet zien.
Als ultieme poging ga ik onderweg nog een ander kabeltje proberen vinden. Het lijkt me overigens vreemd dat het kabeltje niet meer zou werken vanaf het moment dat ik een reset deed. Maar goed, alles kan.
IPhone al een keer opnieuw opgestart? Je weet maar nooit.
Het is niet de iphone. Zelfde probleem doet zich voor met een PC.
Wat bdr schrijft; het gaat over de mass storage via usb.
Heb nu een papieren kaart gekocht. Daar zal niet zo snel iets aan kapot gaan. ;-)
Gps blijft een raadsel.
Ondertussen een nieuwe kabel gekocht, maar dat verandert niets. Het is niet meer mogelijk de data van gps en sd kaart te zien/wijzigen. Noch via computer , noch via adapter en iphone.

Op internet vond ik één draadje over soortgelijk probleem maar zonder oplossing.

Heb ook het sd kaartje verwijderd, en ook dat lost niets op.
De tovenaar schreef:
di 10 aug, 2021 18:34
Probeer dit eens? https://www.javawa.nl/toesteldoethetnietmeer.html
Heb ik al gedaan. Het haalt niks uit. Er komt steeds foutmelding van jnx bestand en vervolgens gaat het toestel in de normale modus. Maas storage wordt nooit actief.
De tovenaar schreef:
di 10 aug, 2021 18:34
Probeer dit eens? https://www.javawa.nl/toesteldoethetnietmeer.html
Weer thuis en nu alle tips nog eens overlopen. Deze is gelukt: nl knop "pijltje naar boven" ingedrukt houden terwijl het toestel via de kabel op de Mac wordt aangesloten, dan wachten tot het USB icoon verschijnt en knop lossen. Vervolgens alle jnx bestanden verwijderd uit het interne geheugen van het toestel in het mapje 'Birdseye'. Die zaten er van bij aankoop twee jaar geleden op, ik heb daar zelf nooit iets aan toegevoegd of veranderd. Merkwaardig dat ze plots zo'n probleem vormden.

En nu werkt mijn gps weer normaal!!

Hop, weer met vakantie vertrekken.... :D

Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie hulp!