Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Draadloos opladen van een iPhone 12 op de fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Draadloos opladen van een iPhone 12 op de fiets

Heb je gemerkt dat de iPhone extra warm wordt tijdens het draadloos opladen?
Warmte tijdens het opladen is gelijk aan verlies in het energie omzettingsprocess ik denk hierdoor dat draadloos opladen niet de meest handige optie voor op de fiets. Of sowieso, elektrische energie omzetten naar magnetisme en dat dan weer omzetten naar elektrische energie is misschien een beetje raar als het vorige systeem met een stekkertje veel efficiënter is.
Maar goed de telefoon fabrikanten maken ons wijs dat we dit echt moeten hebben.
Ik had tijdens mijn fietsreis een powerbank bij me waarmee ik ook draadloos kon opladen. Daar heb ik plezier van gehad toen bedraad laden niet ging vanwege de regen.
egopro schreef:
ma 17 okt, 2022 22:00
Heb je gemerkt dat de iPhone extra warm wordt tijdens het draadloos opladen?
Warmte tijdens het opladen is gelijk aan verlies in het energie omzettingsprocess ik denk hierdoor dat draadloos opladen niet de meest handige optie voor op de fiets. Of sowieso, elektrische energie omzetten naar magnetisme en dat dan weer omzetten naar elektrische energie is misschien een beetje raar als het vorige systeem met een stekkertje veel efficiënter is.
Maar goed de telefoon fabrikanten maken ons wijs dat we dit echt moeten hebben.
Mee eens dat het niet de meest ideale manier is. Ik denk wel dat Quadlock een (relatief) efficiënte versie heeft, aangezien de houder exact op de goede plek contact maakt. Dat is vaak bij universele laders (voor op het bureau bijvoorbeeld) wat minder.

Het leek me vooral makkelijk aangezien ik vaak foto’s maak en dan niet iedere keer de kabel hoef los te maken. Maar goed, is een luxe probleem :)