Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Strava-app - Forum Wereldfietser

Strava-app

Vorige week zaterdag heeft een vriend in Zweden een app van Strava op m'n smartphone geïnstalleerd en mij wat instructies aangeleerd. Vandaag, enkele dagen na thuiskomst uit Zweden, pakte ik m'n racefiets voor een oefentochtje in de omgeving en zette de app aan. Het was vandaag mooi weer en rondje Warffum gedaan. Op dit kaartje met de klok mee. Verhip, de afstanden en tijden maar ook de hoogtes staan mooi aangegeven. Op de afbeelding nog in mijlen en feet, maar nu inmiddels omgezet naar metrieke stelsels. Die Strava gaf mij ook het gevoel de fietstempo te verhogen. Wat een wonderlijk systeem. Zal spannend worden in het Pajottenland over twee weken!
strava1390783626.jpg
ik las deze week dat je ook kunt vergeten om deze app aan te zetten :shock: :

https://speld.nl/2021/08/03/hoogland-ba ... -aangezet/ :wink:
Kwam zeker door de spanning en stress bij wedstrijden. Bij gewone fietstochten ben je meer ontspannend en denk beter wat je allemaal moet verrichten.
Je kan Strava ook koppelen aan je Garmin. Als je dan een ritje doet staat het nadien allemaal vanzelf in Strava.
Is er pas 10 jaar...Dat Strava.... Gebruik het alleen als online database voor mijn gereden km's. Dat sportieve KOMmetjes rijden heb ik wel gezien. De routebouwer is goed, máár: die zit nu achter de betaalmuur. :roll:
Ik gebruik het vooral in combinatie met de externe site Veloviewer, die onder andere de data van een fietstocht/hike mooi presenteert. Ook houdt die een soort vierkantjes bij op de kaart waar je allemaal geweest bent. Dat laatste is best verslavend, om maar zoveel mogelijk aaneengesloten vakjes te krijgen :oops:
Denk eens aan een goed maar ondergewaardeerd product, de TomTom sports watch.
Voor 25 euro op marktplaats.
Bewaar al je ritjes van een hele vakantie en thuisgekomen overzetten op de computer.

Niks geen gedoe met Strava op de smartphone.
Bovendien laadt TomTom het voor je in Strava als je dat zo instelt.
Polariteit schreef:
wo 11 aug, 2021 22:23
Ik gebruik het vooral in combinatie met de externe site Veloviewer, die onder andere de data van een fietstocht/hike mooi presenteert. Ook houdt die een soort vierkantjes bij op de kaart waar je allemaal geweest bent. Dat laatste is best verslavend, om maar zoveel mogelijk aaneengesloten vakjes te krijgen :oops:
Absoluut. En het totaal aantal tegeltjes is iets waar een wereldfietser behoorlijk leuk in de competitie kan meespelen. Zonder er een kilometer harder voor te moeten rijden ;).
Ik ben al vele jaren enthousiast gebruiker van de gratis versie van Strava. Belangrijkste redenen:

1. het is een makkelijke en leuke manier om mijn ritjes te documenteren, inclusief foto's. Voor plakboeken ben ik veel te lui.
2. het is een verrassend aardige manier om contact te houden met vrienden en kennissen van over de hele wereld


Afbeelding
Met zulke beschrijvingen maak je van ieder ritje een feest!
non-fixie schreef:
wo 11 aug, 2021 23:14
Ik ben al vele jaren enthousiast gebruiker van de gratis versie van Strava. Belangrijkste redenen:

1. het is een makkelijke en leuke manier om mijn ritjes te documenteren, inclusief foto's. Voor plakboeken ben ik veel te lui.
2. het is een verrassend aardige manier om contact te houden met vrienden en kennissen van over de hele wereld


Afbeelding
Een indrukwekkende lijst met fietsen kom ik tegen bij je Strava uitrusting🙃
Poppink schreef:
do 12 aug, 2021 08:58
Met zulke beschrijvingen maak je van ieder ritje een feest!
Ik vond "Middagrit" wel erg saai en betekenisloos. Dit helpt me ook herinneren welk ritje het ook alweer was, en trekt ook iets meer publiek, is mijn indruk.

Deze rit, trouwens, was onderdeel van mijn project om een zo licht mogelijke vakantiefiets te bouwen. De versie die ik die dag mee had woog nog net iets meer dan 10 kg:

Afbeelding
J de Groote schreef:
do 12 aug, 2021 13:25
Een indrukwekkende lijst met fietsen kom ik tegen bij je Strava uitrusting🙃
Ik vind het opbouwen van fietsen wel leuk, en in mijn queeste naar De Perfecte Fiets komen er ieder jaar wel een paar bij in de collectie.
strava1488932913[3460].jpg
Vanmiddag wat rondgefietst. Van Westernieland naar Rasquert om daarna in Baflo een lekke achterband te krijgen (makkelijk in het wachthuisje op het station aldaar gerepareerd), om volgens planning naar Bedum en Zuidwolde te trappen om via Sauwerd en Winsum terug te keren. Maar de weg naar Bedum is afgesloten en er stond ook een harde wind. Ik heb echt niets aan m'n smartphone gerommeld, maar zag ik op het kaartje als resultaat een kaarsrechte lijn van Rasquert naar huis. Heeft de satelliet soms een tikje gekregen van een klein meteoorsteentje uit de heelal? Klopt niet en dat gaat afstand kosten. Is Strava wel een goed systeem?
Martin E. van Doornik schreef:
za 14 aug, 2021 23:52
strava1488932913[3460].jpg

Vanmiddag wat rondgefietst. Van Westernieland naar Rasquert om daarna in Baflo een lekke achterband te krijgen (makkelijk in het wachthuisje op het station aldaar gerepareerd), om volgens planning naar Bedum en Zuidwolde te trappen om via Sauwerd en Winsum terug te keren. Maar de weg naar Bedum is afgesloten en er stond ook een harde wind. Ik heb echt niets aan m'n smartphone gerommeld, maar zag ik op het kaartje als resultaat een kaarsrechte lijn van Rasquert naar huis. Heeft de satelliet soms een tikje gekregen van een klein meteoorsteentje uit de heelal? Klopt niet en dat gaat afstand kosten. Is Strava wel een goed systeem?
Dat is geen fout van Strava, maar van het toestel dat de rit registreert. Dat kan je GPS, je telefoon of smartwatch zijn die een tijdje in slaapstand zat, of geen signaal kon vinden.
Hi Martin,
Nogmaals, koop een tweedehands TomTom GPS klokje of download bijvoorbeeld Windy Maps.
Windy heeft en prima route tracker een bovendien staan op Windy Maps alle fiets- en wandelroutes.
De kleinste voetpaadjes staan er op en de kaarten kan je downloaden voor offline gebruik.
Blackbelt schreef:
zo 15 aug, 2021 08:58
Martin E. van Doornik schreef:
za 14 aug, 2021 23:52
strava1488932913[3460].jpg

Vanmiddag wat rondgefietst. Van Westernieland naar Rasquert om daarna in Baflo een lekke achterband te krijgen (makkelijk in het wachthuisje op het station aldaar gerepareerd), om volgens planning naar Bedum en Zuidwolde te trappen om via Sauwerd en Winsum terug te keren. Maar de weg naar Bedum is afgesloten en er stond ook een harde wind. Ik heb echt niets aan m'n smartphone gerommeld, maar zag ik op het kaartje als resultaat een kaarsrechte lijn van Rasquert naar huis. Heeft de satelliet soms een tikje gekregen van een klein meteoorsteentje uit de heelal? Klopt niet en dat gaat afstand kosten. Is Strava wel een goed systeem?
Dat is geen fout van Strava, maar van het toestel dat de rit registreert. Dat kan je GPS, je telefoon of smartwatch zijn die een tijdje in slaapstand zat, of geen signaal kon vinden.
Slaapstand? M'n smartphone valt altijd na een minuut niet gebruiken op zwart. Opnieuw op het knopje in de rechter rand drukken, schermpje omhoog swippen en de pincode invoeren. Bij eerdere Strava-fietstochten bleef die wel werken. Toen ik op m'n fiets stapte, drukte ik op START van Strava en na thuiskomst op FINISH. Maar gisteren?!? :roll:
Poppink schreef:
zo 15 aug, 2021 10:22
Hi Martin,
Nogmaals, koop een tweedehands TomTom GPS klokje of download bijvoorbeeld Windy Maps.
Windy heeft en prima route tracker een bovendien staan op Windy Maps alle fiets- en wandelroutes.
De kleinste voetpaadjes staan er op en de kaarten kan je downloaden voor offline gebruik.
Geen tijd voor, nog maar vijf dagen voor m'n fietstocht in België en Frans-Vlaanderen. En heb ook zoveel te doen.
Blackbelt schreef:
zo 15 aug, 2021 08:58
Martin E. van Doornik schreef:
za 14 aug, 2021 23:52
strava1488932913[3460].jpg

Vanmiddag wat rondgefietst. Van Westernieland naar Rasquert om daarna in Baflo een lekke achterband te krijgen (makkelijk in het wachthuisje op het station aldaar gerepareerd), om volgens planning naar Bedum en Zuidwolde te trappen om via Sauwerd en Winsum terug te keren. Maar de weg naar Bedum is afgesloten en er stond ook een harde wind. Ik heb echt niets aan m'n smartphone gerommeld, maar zag ik op het kaartje als resultaat een kaarsrechte lijn van Rasquert naar huis. Heeft de satelliet soms een tikje gekregen van een klein meteoorsteentje uit de heelal? Klopt niet en dat gaat afstand kosten. Is Strava wel een goed systeem?
Dat is geen fout van Strava, maar van het toestel dat de rit registreert. Dat kan je GPS, je telefoon of smartwatch zijn die een tijdje in slaapstand zat, of geen signaal kon vinden.
Met hardlopen steek ik ook weleens zomaar een kanaal over zonder een brug in de buurt.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 15 aug, 2021 10:27
Geen tijd voor, nog maar vijf dagen voor m'n fietstocht in België en Frans-Vlaanderen. En heb ook zoveel te doen.
Tijd is het mooiste wat er is, als je tijd neemt.
Stilstaan onderweg, niet aankomen waar je naar toe wilde, andere wegen inslaan.
Mooier is er niet.