Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opvouwbaar / mobiel zonnepaneel; ervaringen - Forum Wereldfietser

Opvouwbaar / mobiel zonnepaneel; ervaringen

Mijn vraag is eigenlijk simpel: voor diegenen die zo’n mooi opvouwbaar en draagbaar zonnepaneel hebben als de Anker PowerPort Solar 21W of zo ; werkt het een beetje? Kun je er een beetje apparaten en powerbanks mee opladen? Hoeveel haal je er per dag ongeveer mee op (gemiddeld)?

Welke heb je? Wat is de capaciteit op papier van het zonnepaneel en hoe bevalt hij in de praktijk?
Ik heb een goal-zero nomad 13
Werkt goed,maar moet wel geduld hebben
10 000 mAh heb je ongeveer 6 uur nodig,bij volle zon
caran schreef:
vr 06 aug, 2021 12:27
Ik heb een goal-zero nomad 13
Werkt goed,maar moet wel geduld hebben
10 000 mAh heb je ongeveer 6 uur nodig,bij volle zon
Hey lang niet slecht! Dat is een volle powerbank in een dag volle zon. Hoe gaat ie om met wisselende input (soms zon soms bewolkt) slaat ie dan zelf weer aan met een powerbank eraan? Of als spanning weg is gevallen herkend ie het niet meer of zo?
cdj schreef:
vr 06 aug, 2021 13:15
caran schreef:
vr 06 aug, 2021 12:27
Ik heb een goal-zero nomad 13
Werkt goed,maar moet wel geduld hebben
10 000 mAh heb je ongeveer 6 uur nodig,bij volle zon
Hey lang niet slecht! Dat is een volle powerbank in een dag volle zon. Hoe gaat ie om met wisselende input (soms zon soms bewolkt) slaat ie dan zelf weer aan met een powerbank eraan? Of als spanning weg is gevallen herkend ie het niet meer of zo?
als zon weg is geweest en dan weer te voor schijn komt,slaat weer aan
Ik gebruik al een aantal jaren zonnepanelen, hier heb ik er een topic over viewtopic.php?f=21&t=34390

Net deze er bij gekocht

https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 02e29c4-13

Nog niet echt goed kunnen testen maar bij een paar snelle vergelijkingen levert hij bijna 2 keer zoveel stroom als mijn andere 2, 5V 2.4A om 18 uur in de middag zon vond ik indrukwekkend.
het nieuwe paneel laadde ook stabiel mijn telefoon op, dat krijgen de andere 2 niet voor elkaar, een redelijke powerbank gaat prima om met wisselende en uitvallende laadspanningen
Mr. Z schreef:
vr 06 aug, 2021 20:18
Ik gebruik al een aantal jaren zonnepanelen, hier heb ik er een topic over viewtopic.php?f=21&t=34390

Net deze er bij gekocht

https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 02e29c4-13

Nog niet echt goed kunnen testen maar bij een paar snelle vergelijkingen levert hij bijna 2 keer zoveel stroom als mijn andere 2, 5V 2.4A om 18 uur in de middag zon vond ik indrukwekkend.
het nieuwe paneel laadde ook stabiel mijn telefoon op, dat krijgen de andere 2 niet voor elkaar, een redelijke powerbank gaat prima om met wisselende en uitvallende laadspanningen
Bedankt voor het linken naar het topic. Ben zelf niet zo van het ali kopen, maar het is duidelijk dat de nieuwste generatie panelen het erg goed doen en dit toch een serieus idee is om te doen.
cdj schreef:
vr 06 aug, 2021 23:07
Bedankt voor het linken naar het topic. Ben zelf niet zo van het ali kopen, maar het is duidelijk dat de nieuwste generatie panelen het erg goed doen en dit toch een serieus idee is om te doen.
Tja het meeste wat we kopen komt uit China en er zitten wat andere tussen die er aan verdienen, nu koop je het bij Ali en betaal je gewoon de BTW aan NL en dat vind ik een goede deal :wink:

Die ik net nieuw heb is trouwens bijna net zo zwaar als mijn 2 oude tot mijn verrassing 8)
Mr. Z schreef:
za 07 aug, 2021 00:35
cdj schreef:
vr 06 aug, 2021 23:07
Bedankt voor het linken naar het topic. Ben zelf niet zo van het ali kopen, maar het is duidelijk dat de nieuwste generatie panelen het erg goed doen en dit toch een serieus idee is om te doen.
Tja het meeste wat we kopen komt uit China en er zitten wat andere tussen die er aan verdienen, nu koop je het bij Ali en betaal je gewoon de BTW aan NL en dat vind ik een goede deal :wink:

Die ik net nieuw heb is trouwens bijna net zo zwaar als mijn 2 oude tot mijn verrassing 8)
Ik koop liever iets tweedehands en niet iets nieuws. Zo probeer ik de berg e-waste niet groter te maken.

Dus via marktplaats of hier via te koop.
Mr. Z schreef:
za 07 aug, 2021 00:35
Tja het meeste wat we kopen komt uit China
Daarmee scheer je alles wat in China gefabriceerd wordt over een kam. Dat is wat al te ongenuanceerd want in China worden uitstekende spullen gemaakt, maar ook onvoorstebare meuk.
Wij hebben sinds mei 2021 een xtorm zonnepaneel van 14 Watt. Het is een opvouwbaar systeem van twee paneeltjes die ook wat spatwater kunnen hebben.
Wij hebben het gebruikt tijdens onze vakantie in Nederland in juni. Het waren twee zonnige weken met de langste daglengte en dat scheelt natuurlijk.
We gebruikten twee telefoons en een GPS op oplaadbare batterijen en hebben in die twee weken de powerbank (xtorm 15.000wp) slechts één keer kort aan het stopcontact moeten leggen.
Wij waren hier heel tevreden over want dan hoeft je powerbank bijna niet meer onbeheerd in het washok.
En het geeft een tof gevoel dat je zo of-grit kunt voor je elektra.
Leon schreef:
za 07 aug, 2021 09:27
Mr. Z schreef:
za 07 aug, 2021 00:35
Tja het meeste wat we kopen komt uit China
Daarmee scheer je alles wat in China gefabriceerd wordt over een kam. Dat is wat al te ongenuanceerd want in China worden uitstekende spullen gemaakt, maar ook onvoorstebare meuk.
O ik had het er over dat heel veel wat we kopen uit China komt, niet over de kwaliteit, die kan idd erg variëren :wink:

Maar koop liever de betere spullen [ die je ook bij Ali kan kopen] en geef mijn oude spullen weg of verkoop ze.