Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stoeltje - Forum Wereldfietser

Stoeltje

We zijn zo lang geen andere fietsers tegen gekomen (op een WF activiteit) en we vragen ons af waar 'de' Wereldfietser tegenwoordig op zit. Specifiek zijn we op zoek naar een lichtgewicht stoeltje.
Dank voor jullie tips.
Op een Helinox Chair One. Echtgenote had vooraf lichte twijfels, maar ze is volledig om.

Mvg
Patrick
Wij hebben twee Nigor Sparrow. Heerlijke maar vooral heel stevige stoeltjes. Nadat ik (95 kg en niet al te voorzichtig) twee stoeltjes heb gemold (Helinox en Alite) hebben we deze aangeschaft, met grondkruis. Draagvermogen 145 kg.
Ook nog op de Morningbird gezeten, die is iets lager en zit iets luier, vonden we minder lekker. De meest luxe is de Kingfisher, die lijkt me nog lekkerder zitten (maar is wel zwaarder en duurder)
Ik heb de Ground Chair van Helinox. Erg tevreden over. De zithoogte is lager dan bij de Helinox One ( 22 om 35 cm) dus men komt er misschien iets moeilijker in en uit.
Helinox Chair One. Heerlijke stoeltjes. Na 10 jaar wel de rubber onderaan moeten vervangen.
Ik zit op een opgevouwen stuk Tyvek wat in de nacht dienst doet als het grondzeil van m'n tent (-:
Ik zit op zo'n opvouwbaar stukje gesloten cel schuim van Bever. 20 gram en heel klein.
Ik houd het bij de Helinox chair zero
Ik heb voor een Alite gekozen omdat ik die beter vond zitten dan de anderen, waarbij de zijkanten in mijn ribben prikten. Als je smal van bouw bent zul je daar minder gauw last van hebben.
Wij zitten op Exped matjes die dubbelgevouwen in een zitje van Thermarest kunnen worden geschoven. Wel een beetje voorzichtig mee zijn anders knapt er een baan van je matje.
Voordeel: zit prima, kan versteld worden en weegt bijna niets.
Op trektocht 1 Helinox stoel (voor de kok/ontbijtmaker) en superlicht picknick plaid voor de anderen (Action)

Als we langer stil gaan staan en ik de kar meezeul dan 4x Helinox stoel + 1x Helinox tafel + 2 x picknickplaid Decathlon.
tomtandem schreef: ↑
do 05 aug, 2021 12:43
Wij zitten op Exped matjes die dubbelgevouwen in een zitje van Thermarest kunnen worden geschoven. Wel een beetje voorzichtig mee zijn anders knapt er een baan van je matje.
Voordeel: zit prima, kan versteld worden en weegt bijna niets.
Ik heb zo'n hoes te koop 🙄 Zit liever op een Alite Monarch stoeltje. 🥱
Ook de Alite Monarch

In de voortent van de Hilleberg Nallo draaide ik m ook wel eens om, zittend op de rugleuning leunend tegen de zitting met de pootjes naar achteren.
Kijk hier eens: viewtopic.php?f=36&t=24725&p=334725&hil ... je#p334725

Over het pake en beppe stoeltje. Voldoet nog steeds prima!
Bedankt voor jullie reacties. Erg nuttig. We hebben zelf een weekje op een kopie Helinox gezeten en die beviel ons wel qua zitcomfort. Zelf vond ik de kruisverbindingen een beetje groot. Misschien dat het bij het origineel anders is. Qua gewicht is de Alite een hele mooie, maar ik twijfel of je daar lang lekker op zit, je gebruikt toch je benen als stoelpoten.
Overigens hebben wij ook een plaid en een Therm-a-Rest chair mee zodat we van houding kunnen wisselen. En als het kan gebruiken we de picknicktafel op de camping :wink:
Nederlandse kwaliteit waar ik al 25 jaar op zit.

https://www.tatteljee.nl/nl/overige/sitje
Patrick&Janneke schreef: ↑
za 07 aug, 2021 00:19
Qua gewicht is de Alite een hele mooie, maar ik twijfel of je daar lang lekker op zit, je gebruikt toch je benen als stoelpoten.
Ze hebben ook andere modellen.
Jan ter Burg schreef: ↑
do 05 aug, 2021 22:17
Kijk hier eens: viewtopic.php?f=36&t=24725&p=334725&hil ... je#p334725

Over het pake en beppe stoeltje. Voldoet nog steeds prima!
Ik heb al meer dan 20 jaar een pake en beppe variant van lafuma. Alu-buisjes met een doek als rugleuning dat doorloopt in de zitting. Ik was alweer vergeten dat ik die had. Die gaat volgende keer mee. Lichter en sterker dan een Helinox, meer hoofdruimte in een tent. Meer comfort dan het celschuim van Wim
stoel.jpg
.
Na vele jaren wikken en wegen en aarzelen, hebben we ons dan eindelijk een stoeltje (Helinox One) gegund.
Vandaag genoten van de eerste zit.
We hebben langere pauzes dan normaal genomen.
Heerlijk. Hadden we eerder moeten doen.

Echter. Er komt altijd weer een moment dat je je weer moet onderwerpen aan de harde labeur van het fietsen.
En dat valt na zo'n heerlijke pauze erg zwaar.
Lome benen vallen je ten deel.

Bezint, eer ge aan een stoel begint.
ik heb een Alite Designs Mayfly, daar kan ik ook een uiltje in knappen.