Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Tentstokken Eureka Keego3 - Forum Wereldfietser

Gezocht: Tentstokken Eureka Keego3

Helaas zijn onze tentstokken afgelopen week tijdens vakantie met de kinderen door een Sloveense nachtelijke storm kapot gegaan:
wie weet hoe ik op zeer korte termijn aan 2 tentstokken voor de Eureka Keego3 kom?
We willen eigenlijk komende week met tweeën op pad. Ductape was goed voor een tijdelijke oplossing, maar niet te doen tijdens een fietsvakantie;
Tips voor een vergelijkbare tent zijn overigens ook welkom .
Ik denk dat een nieuwe tent economisch gezien een betere keuze is, want de prijs van kwalitatief goede stokken overstijgen denk ik de waarde van de tent een beetje (kijk even bij Bever, al zullen andere buitensportzaken ze ook hebben)
https://www.bever.nl/c/uitrusting/tents ... tok&sred=1

Een nieuwe tent zou ik op mijn gemak uitzoeken en niet even snel, al hoor ik aardige verhalen over die van Decathlon voor als het niet al te duur moet zijn. Wil je iets wat lichter is en langer meegaat zal je je echt even moeten oriënteren.
Nieuwe tent kopen, en dan Eureka vermijden. Ik heb 2 tenten gehad van Eureka, en bij beiden zijn alle stokken wel eens gebroken.
Ik heb toen overigens gewoon nieuwe stokken via de winkel kunnen krijgen.
Je zou het bij Carl Denig in Amsterdam kunnen proberen. Daar heb ik ooit (tien jaar geleden?) in een bak met tentstokdelen mogen zoeken naar een paar delen van de juiste maat voor mijn tent. Nieuw elastiek erin en je kunt weer nieuwe tentstokken samenstellen.

https://www.carldenig.nl/content/6-service-atelier
Gelukt! Dankzij overbodige stokken (op maat gezaagd) van de buren, een duik in de schuur (bouten ter bevestiging) en de handige Harry die ergens (meestal heel diep) in me schuilt.
We kunnen onze tent dus gebruiken!
Dank voor het meedenken!
Heb je de tent ook al een keer opgezet, met jouw oplossing? Het zekere voor het onzekere dus even nemen. (De ene stok is de andere niet, al zou het kunnen zijn dat dat tegenwoordig niks meer uitmaakt)
In Slovenie zitten een aantal Decathlons. Deze verkopen losse aluminium stokken die je eenvoudig op maat kunt zagen. Wellicht een idee?
_Peter_ schreef:
zo 01 aug, 2021 19:25
Heb je de tent ook al een keer opgezet, met jouw oplossing? Het zekere voor het onzekere dus even nemen. (De ene stok is de andere niet, al zou het kunnen zijn dat dat tegenwoordig niks meer uitmaakt)
Jazeker. De gekregen stokken waren te kort maar ik kreeg er drie en had 2 nodig. De derde stok heb ik verzaagd en daarmee verleng ik de andere 2
Foto uploaden lukt niet.