Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar een kookset! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Op zoek naar een kookset!

Bij mijn whisperlite kan ik het horen als na het opendraaien van de kraan de benzine in het bakje spuit.

Als hij uitgaat omdat hij te laag stond steek ik hem direct weer aan met de aansteker. Floep, hoor ik dan, en de blauwe vlam brandt weer. De vlam regel ik ook op het gehoor.
Leon schreef:
za 24 jul, 2021 21:09
Bij mijn whisperlite kan ik het horen als na het opendraaien van de kraan de benzine in het bakje spuit.

Als hij uitgaat omdat hij te laag stond steek ik hem direct weer aan met de aansteker. Floep, hoor ik dan, en de blauwe vlam brandt weer. De vlam regel ik ook op het gehoor.
Kan lukken wanneer je er heel snel bij bent.
Maar niet iets wat ik aan anderen zou adviseren.
RealRedHair schreef:
za 24 jul, 2021 20:46
Ben benieuwd hoe snel je van vloeibaar naar gas kan wisselen met de Universal. Volgens mij moet je dan de nozzle vervangen.
Kan iemand hier iets meer over vertellen? Dank je wel
ik kook nu al heel wat jaren op een Coleman benzinebrander die ik bij voorkeur vul met Coleman fuel. Maar als die voorraad op is doet hij het ook op autobenzine. Daardoor kan ik altijd en overal brandstof kopen.
De MSR branders die ik daarvoor gebruikte zijn helaas in de brand gevolgen. Maar als je elk jaar alle sluitringetjes vervangt is die kans gering denk ik (deed ik dus niet).
De Coleman heeft alleen een drupje olie nodig bij het pompje. Doet het altijd en voorverwarmen is ook niet nodig.
Nadeel: beetje zwaar.