Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstassen van de Decathlon - Forum Wereldfietser

Fietstassen van de Decathlon

Ik ben bezig met het voorbereiden van een fietstocht van meerdere maanden tot een jaar, in eerste instantie door Europa maar ik sluit een trip richting Azië niet uit. Ik heb niet het budget voor een mooie premiumuitrusting, dus ben ik aan het kijken waar ik kosten kan besparen.

Als ik de berichten op dit forum en elders lees dan zijn er voor de fietstassen grofweg twee opties: Vaude of Ortlieb. IOp het moment heb ik echter al twee achtertassen van de Decathlon (https://www.decathlon.nl/p/fietstas-900 ... 90&c=GRIJS). Met deze tassen ben ik eerlijk gezegd best tevreden en ook in de regen houden ze zich goed, maar dat is voor boodschappen en ritten van hooguit een paar dagen.

Ik heb zelf geen ervaring met lange fietsreizen en ben daarom benieuwd wat jullie kijk is op het gebruik van deze tassen. Het bespaart me enerzijds de investering in een prijzige tassenset, en voorkomt ook dat de tassen die ik al heb overbodig worden.

Groetjes,
Camille
Probeer ze anders eens uit als ze volgeladen zijn, over de slechtste paden die je kunt vinden, en gedurende een dagdeel. Leg ook een paar keer je fiets op de grond op die tassen. Haal de tassen 100x eraf en doe ze weer erop. Kortom, test ze een keer echt goed. Als ze dat overleven, dan zal het op de langere termijn vast ook wel lukken.
Wij hebben ze vorig jaar voor de kinderen gekocht. Prima fietstassen!!

Nadeel tov Ortlieb die wij zelf gebruiken;
Bij een echt hobbelig pad/weg willen ze er wel eens gaan loshangen, af stuiteren. Maar dat is wel onder zeer extreme hobbels. Bij normaal gebruik prima dingen. Voor zover wij vorig jaar regen hebben gehad waren ze ook voldoende waterdicht
Camille schreef:
wo 14 jul, 2021 14:18

Als ik de berichten op dit forum en elders lees dan zijn er voor de fietstassen grofweg twee opties: Vaude of Ortlieb.