Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietssandalen wel of niet? - Forum Wereldfietser

Fietssandalen wel of niet?

Beste,

De persoon op de foto van de Wereldfietser draagt sandalen. Heeft iemand daar ervaring mee? Op warme dagen schoenen met sokken dragen kan wel maar gaat zweten....
Fietsen sandalen fijn?

Groeten,
Martin
Je hebt sandalen en je hebt sandalen.
Er was laatst een discussie over sandalen voor dames, maar het is vrij unisex wat er allemaal besproken werd:
viewtopic.php?f=21&t=36203
Ik wilde net schrijven wat Leon al deed. Er zijn trouwens diverse topics over fietssandalen op dit forum geweest, google maar eens.
Behalve in de winter fiets ik altijd met sandalen. Als het koud is met dikke (waterdichte) sokken en overschoenen en als het warm is in mijn blote voeten. Als het regent loopt het water er weer uit en een keer een riviertje oversteken gaat ook prima. Let wel op dat je fietssandalen gebruikt, dus met een stijve zool.
Zeker een aanrader, niks zo lekker als de wind tussen de tenen tijdens het fietsen op een warme zomerdag.
Zijn deze goed? Zijn ze ook fijn als je NIET gaat inklikken?

Kan deze ook tegen water?

https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... daal-sd501
martinmack schreef: Zijn deze goed? Zijn ze ook fijn als je NIET gaat inklikken?

Kan deze ook tegen water?

https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... daal-sd501
Deze gebruik ik ook, zonder kliksysteem er onder. Bevalt prima, kunnen goed tegen water en hebben een goede stevige zool!
Wat bedoel je met "Kan deze ook tegen water"?
Tuurlijk kunnen fietssandalen tegen water.

Je kunt beter vragen: gaan ze enorm ruften als je er met blote voeten in fietst? 😝🦨 Daarom fiets ik met sokken in de Keen fietsschoenen.
Het gaat mij er meer om of het klitteband een plensbui aan kan :wink:

Gebruikt iemand deze shimano sandaal ? Zijn ze ook fijn als je niet inklikt ? Voel je dat dan of is de zool mooi gelijk vlak ?
zie: viewtopic.php?f=21&t=23493&p=222000&hil ... en#p222000

Nog steeds zeer content mee!
Nog steeds zeer content mee!
Je voelt het plaatje dus niet onder de sandaal? Dus lopen kun je er ook mee?
martinmack schreef:
wo 30 jun, 2021 19:36
Nog steeds zeer content mee!
Je voelt het plaatje dus niet onder de sandaal? Dus lopen kun je er ook mee?
Ja, ik vind de sandalen prima lopen. Heb ze in principe de hele dag aan!
Enige nadeel kan zijn wanneer je je op rostachtige ondergrond begeeft: wanneer je gewicht dan precies op het metaal steunt, dan kun je instabilteit/wiebelen/glijden ervaren.

MAAR volgens mij heeft dat niets met het bovenwerk te maken, dus met de sandaal.
Want schoenen met exact dezelfde bodem/zool, daar zul je natuurlijk exact hetzelfde ervaren!
De zool van mijn fiets-schoenen en -sandalen blijken overigens precies dezelfde afmetingen te hebben, zo geeft de schuifmaat aan.

Wat wel zo is, maar ook dat staat dus los van schoen of sandaal:
een tijdje gebruikt/gelopen, de clips gesleten en wat 'ronder', en je hebt er (nog) minder last van!
Fiets zelf ook in de zomer altijd met sandalen de Teva terra of de teva terra light, zijn de stevigste model van Teva, lopen fijn, goede demping er in en een stijve zool, 3 weken er mee fietsen gaat zonder problemen
Als je bang bent voor de stijfheid zou ik hele grote platform pedalen nemen, dat compenseert heel goed (sowieso hebben echt grote platform pedalen wel mijn voorkeur)
Waar ik benieuwd naar ben: kun je de fietssandalen van Shimano ook aanhouden tijdens douchen? Ik neem nu extra slippers mee hiervoor, maar zou daar indien mogelijk vanaf willen.
loknor schreef:
zo 04 jul, 2021 09:47
Als je bang bent voor de stijfheid zou ik hele grote platform pedalen nemen, dat compenseert heel goed (sowieso hebben echt grote platform pedalen wel mijn voorkeur)
Helemaal mee eens. Keen Sandalen (geen fietssandalen) met platform-sandalen en als het nodig is (waterdichte) sokken.
Ilonka schreef:
vr 20 aug, 2021 21:53
Waar ik benieuwd naar ben: kun je de fietssandalen van Shimano ook aanhouden tijdens douchen? Ik neem nu extra slippers mee hiervoor, maar zou daar indien mogelijk vanaf willen.
Ik douche altijd op blote voeten...
maar vind het naast mijn fietsschoenen heerlijk om op de camping op teenslippers te lopen.
Groet, Petra.
Ilonka schreef:
vr 20 aug, 2021 21:53
Waar ik benieuwd naar ben: kun je de fietssandalen van Shimano ook aanhouden tijdens douchen?\
Ik stel een tegenvraag: waarom zouden ze daar niet tegen kunnen?


Bovendien verwijst mikefiets naar een ander topic, waarin hij schrijft:
De sandalen fietsen én lopen nog steeds aangenaam, zien er nog goed uit, de zool heeft nog profiel en de clips heb ik nog nooit hoeven te vervangen. En dat ondanks dat ik ze zo nu en dan in een 90 ºC bad stop, aangevuld met chloor of andere zware schoonmakers. Ze zijn werkelijk onverwoestbaar, lijkt wel legerspul.
Ik fiets al 15 jaar alle fietsvakanties op Shimano sandalen met SPD klikkers. Bevalt prima.
Ik gebruik ze als enige schoen en heb dus geen andere bij me, zelfs geen slippers voor onder de douche.
Wel hoor je de metalen plaatjes met lopen als de vloer niet perfect vlak is.maar ik heb er nooit last van gehad.
Regen is geen geen enkel probleem. De klittenband houdt het prima.