Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geen stuurtas maar losse tas op bagage drager - Forum Wereldfietser

Geen stuurtas maar losse tas op bagage drager

Ik vind het niet prettig om een stuurtas te gebruiken maar een klein tasje om spullen mee te nemen zoals portemonnee etc is wel handig. . Op m'n vorige fiets had ik een vaude silkroad op de bagagedrager die kon ik makkelijk er afhalen en bevestigen. Die gebruikte ik in combinatie met ortlieb tassen.

Nu een andere fiets en andere bagagedrager en de vaude past niet meer past niet meer in combinatie met de Ortliebs.

Iemand een suggestie voor een vervanger van de vaude? De e trunk van ortlieb wil niet in combinatie met de Ortlieb backrollers

Alvast y
https://www.ortlieb.com/nl_nl/outer-pocket+F91S
komt op de [achter] zijkant van een ortlieb achtertas en in 2 maten
Niet op de bagagedrager, maar als je er genoeg ruimte aan hebt zou je deze optie ook nog kunnen proberen:

viewtopic.php?f=3&t=35916&p=393982#p393982
tja het is natuurlijk een beetje lastig tips geven als we niet weten waarom een silkroad of e trunk bij je nieuwe setup niet past. Kan wel wat roepen, maar goeie kans dat dat ook niet past.

Mijn vrouw gebruikt met MTB toertjes een Vaude off road bag (aan de zadelpen) en dat bevalt haar prima. Je kunt ook een Klickfix seatpost extender kopen en willekeurig welke Klickfix stuurtas achterop hangen.
Bedankt voor de tips. Hier kom ik wel verder mee

Ik had een multi rack bagage drager op m'n vorige fiets en de vaud silkroad kon ik er mooi opklikken. Maar nu op de bagage drager van m'n nieuwe fiets zitten de klemmetjes van de Ortlieb tassen in de weg ondanks het andere frame wat onder de vaude tas is geplaatst.

De etrunk nog even geprobeerd maar dat wil niet in combinatie met de andere tassen van ortlieb tot mijn verbazing.

De Ortlieb tassen wil ik graag blijven gebruiken daarom op zoek naar tips voor andere tas voor bagage drager.

Of natuurlijk een andere bagage drager 😀
Ligger schreef:
di 29 jun, 2021 13:54
Of natuurlijk een andere bagage drager 😀

Met de tubus logo achterdrager kan je de Ortliebtassen een niveau lager vastklikken zodat de bovenste drager vrij blijft om iets anders op vast te maken. Misschien kan je het hiermee oplossen?
nicolevelo schreef:
di 29 jun, 2021 15:00

Met de tubus cargo achterdrager kan je de Ortliebtassen een niveau lager vastklikken zodat de bovenste drager vrij blijft om iets anders op vast te maken.
Je linkt een Logo, waarbij dat kan. Maar je noemt een Cargo, waarbij dat niet kan ;)

Gezien de nickname van TS gaat het misschien om een ligfiets, waar soms geen reguliere bagagedragers op passen.
Jurr schreef:
di 29 jun, 2021 15:10

Je linkt een Logo, waarbij dat kan. Maar je noemt een Cargo, waarbij dat niet kan ;)
Klopt, aangepast.
Jurr schreef:
di 29 jun, 2021 15:10
Gezien de nickname van TS gaat het misschien om een ligfiets,
Goed punt idd :)

Maar in dat geval wordt het nog makkelijker, in de vorm van een toptasje aan de stoel hangen.
Ik had hetzelfde idee als jij; een redelijke tas (dwz niet te klein maar zeker niet te groot) op de bagagedrager. Omdat mijn fiets van zichzelf al een Racktime drager had heb ik eerst daar gekeken, en kwam uit op de Yoshi van dat merk, 6 ltr inhoud en je klikt ‘m er zo op. Nadeel was alleen dat ie qua levertijd op “zomer 2021” stond, en toen het zo ver was stond er “eind 2021”.
Daarom naar Topeak gekeken, hadden een bagagedragertas van 8 ltr, (MTX EX) waar je dan de Topeak grondplaat voor moest kopen, maar die was gelukkig geschikt voor een Racktime bagagedrager. Zo gezegd zo gedaan, geen geschuur aan de zijkanten van je bagagedrager door zijtassen, je klikt ‘m er zo op en af, je fiets blijft smal, en er past van alles in. Er zit een handvat aan, een schouderdraagriem, en een schotje bij zodat dat je traploos de binnenruimte aan kunt passen zodat iets kleins niet door de tas slingert tijdens het fietsen.