Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietssandalen Dames - Forum Wereldfietser

Fietssandalen Dames

Mijn vriendin en ik willen deze zomer naar Barcelona fietsen. Ze is opzoek naar mooie en comfortabele fietssandalen, maar we krijgen niet echt iets gevonden als we zoeken.

Heeft er iemand wellicht een goede suggestie voor fietssandalen of tips waar we op moeten letten/zoeken?
Er hoeven geen klikplaatjes op te zitten, ze wilt er ook op kunnen lopen mochten we een mooi plekje tegenkomen voor een korte wandeling o.i.d.
RoelE96 schreef:
wo 16 jun, 2021 09:11
Ze is opzoek naar mooie en comfortabele fietssandalen, maar we krijgen niet echt iets gevonden als we zoeken.
Geen wonder, want mooie sandalen bestaan niet.

Serieus, als ik in Google 'fietssandalen dames' intyp, krijg ik 15.400 hits dus er is wel enige keuze lijkt me. Als je iets meer vertelt over wat je vriendin al gezien/gepast heeft, waarom dat niet voldeed, en wat je dan wél zoekt, stijgt de kans dat je zinnige informatie krijgt. Anders krijg je waarschijnlijk reacties als 'ik heb deze' terwijl die persoon misschien heel andere eisen heeft dan jouw vriendin, tot 'ik draag fietsschoenen, waarom zou je sandalen dragen'.

Succes en alvast veel plezier op jullie fietstocht gewenst,

Carl
Als je zonder klikpedalen fiets kun je toch gewoon alle sandalen gebruiken? Wat wel handig is om dan grote platformpedalen te nemen om de druk goed te verdelen. Als je met pinnetjes neemt moet het profiel van de zool netjes over de pinnetjes vallen. Maar zonder pinnetjes werkt ook prima (maar die met een soort 'schuurpapier' slijten snel en lopen snel vol met vuil).
Teva.

Fietsen echt heerlijk.
Of Keen, ook prima.
Kees Bakker schreef:
wo 16 jun, 2021 10:06
Als je zonder klikpedalen fiets kun je toch gewoon alle sandalen gebruiken?
Precies. Hooguit zou je kunnen zeggen dat veel mensen (maar niet alle) fijner fietsen met stijven zolen. Sandalen hebben dat nu eenmaal meestal niet, dus vooruit, zoek een paar wat niet al te slappe zolen heeft. Mijn vrouw fietst met kneiterharde carbon mtb-zolen, zou niets anders willen, en heeft daarnaast van die elegantere kayenta tevaatjes mee.

En ik vind sandalen op de fiets zelf waardeloos omdat ze zo'n rand hebben waardoor ik met m'n hielen langs de liggende achtervork kom. Heb daar nu eenmaal weinig ruimte. (Ook dat zal niet voor iedereen gelijk zijn).
Mijn echtgenote rijdt met Keen Arroyo en is daar tevreden van. Voor de volledigheid: het originele zooltje kan ook vervangen worden door een orthopedisch inlegzooltje, mocht dat van belang zijn.
Grandonneur schreef:
wo 16 jun, 2021 11:10
Sandalen hebben dat nu eenmaal meestal niet, dus vooruit, zoek een paar wat niet al te slappe zolen heeft.

En ik vind sandalen op de fiets zelf waardeloos omdat ze zo'n rand hebben waardoor ik met m'n hielen langs de liggende achtervork kom. Heb daar nu eenmaal weinig ruimte. (Ook dat zal niet voor iedereen gelijk zijn).
Zowel Keen als Ecco hebben modellen met stevige "bergwandel"zool. Ecco als ik het me goed herinner een Vibram zool. Prima om over ruw terrein te lopen* en stijf genoeg om te fietsen. Ik heb die beide gehad. Teva's zitten me niet lekker; kennelijk gebruiken ze een leest die niet echt op mijn voet lijkt. Daarom koop ik nooit schoenen zonder te passen.

Dat van de te grote achterkanten van sandalen ken ik ook.

*: Ja het is een sandaal, dus van opzij, voor en achteren weinig bescherming.
Ik fiets op vakantie met Keen-sandalen*. Deze zijn degelijk en luchtig.

*) Zowel in zomerse als barre omstandigheden (want dan ik er Sealskiz-sokken in aan). Overigens met klikplaatjes.
Dubbel, )&*%^&*$. Kan weg.
Bedankt voor de suggesties, we gaan ermee aan de slag! :)
Shadow schreef:
wo 16 jun, 2021 10:28
Of Keen, ook prima.
Daar heb ik minder goede ervaringen mee. Zool te slap en daardoor voetproblemen. Teva heeft een stijvere zool en vind ik daardoor fijner. Maar ik kies uiteindelijk toch voor een mtb fietsschoen (waar ik ook prima wandelingetjes op kan maken)
https://www.perrysport.nl/product/merre ... errysport/

Ik heb deze sandalen van Merrell en fiets met trappers zonder pinnetjes. Wil prima!
Teva heeft heel veel modellen sandalen, ook teenslippers, en dan nog met verschillende zolen. Als iemand het over Teva's heeft, welke bedoelt hij dan?
Zelf ben ik erg tevreden over de Terra Fi, deze heeft een stevige zool en ook een goed voetbed. De Terra Fi is er ook in uitvoering voor dames. Maar of jouw vriendin die mooi vindt?
https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... r-iv-women
Deze sandalen zijn echt heerlijk. Je kan er prima mee wandelen, zelfs door rivieren. De dichte, harde neus beschermt je tenen. Tja… over smaak valt te twisten.
JaHa schreef:
zo 20 jun, 2021 00:32
https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... r-iv-women
Deze sandalen zijn echt heerlijk. Je kan er prima mee wandelen, zelfs door rivieren. De dichte, harde neus beschermt je tenen. Tja… over smaak valt te twisten.
Deze hebben wij ook, blijkbaar de herenvariant en dan met klikplaatjes eronder geschroefd. ze gaan op alle fietsvakanties mee, en ik draag ze momenteel ook. Ze hebben een voldoende stijve zool, zijn lekker luchtig en sneldrogend. Enige nadeel vind ik dat-ie wat los zit bij de hak, maar misschien komt dat doordat ik dunne enkels heb.
Deze bevallen mij ook erg goed, worden door Keen voorzover ik weet niet meer gemaakt. Wellicht vanwege de beperkte levensduur? Na verloop van tijd en intensief gebruik laat de zool los. Voor mij geen reden ze niet weer te kopen.
Ik heb de Keen Rialto II sandalen vorig jaar in april gekocht en sindsdien dagelijks (dwz meestal de hele dag) in en om het huis en verder aan, maar niet met fietsen of wandelen. Prima sandalen. De overeenkomstige sandalen van Ecco hielden dat 4 jaar vol maar deze bleken nu lekkerder te zitten. De zolen zijn zeker stijf genoeg om mee te fietsen.
Afbeelding
JaHa schreef:
zo 20 jun, 2021 00:32
https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... r-iv-women
Deze sandalen zijn echt heerlijk. Je kan er prima mee wandelen, zelfs door rivieren. De dichte, harde neus beschermt je tenen. Tja… over smaak valt te twisten.
die Keens staan hier ook in de schuur. Een dames variant en voor mij de heren variant. Wel even op de zadelhoogte letten. Bij ons moeten de zadels een kleine centimeter omhoog gezet worden.
5918D40F-1445-4F43-9FB9-4D4B51E0ABBE.jpeg
Eric op de Fiets schreef:
zo 20 jun, 2021 23:11
...Wel even op de zadelhoogte letten. Bij ons moeten de zadels een kleine centimeter omhoog gezet worden.
Ten opzichte van? Op de blote voeten fietsen?