Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grondzeil en ander leed (MSC Hoop) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Grondzeil en ander leed (MSC Hoop)

JanH schreef:
vr 13 aug, 2021 13:11
Mic schreef:
ma 26 jul, 2021 12:53
Paar honderd gram bespaard.
Mijn footprint van de MSR Hubba Hubba HP is 223 gram,
IMG_20210813_125657.jpg
De home made footprint weegt 125 gram, 100 gram bespaard op de huidige MSR footprint, waar hebben we het over, maar toch, consequent op de kleintjes letten geeft uiteindelijk veel gewichtsbesparing.
Mic schreef:
za 11 sep, 2021 22:27
De home made footprint weegt 125 gram, 100 gram bespaard op de huidige MSR footprint, waar hebben we het over, maar toch, consequent op de kleintjes letten geeft uiteindelijk veel gewichtsbesparing.
Het is niet alleen gewicht waar je als wereldfietser op wilt letten maar vooral ook op volume, ik neem dan liever iets zwaarders mee dan iets wat een 2 keer zo groot volume heeft.
_Peter_ schreef:
zo 12 sep, 2021 11:16
Mic schreef:
za 11 sep, 2021 22:27
De home made footprint weegt 125 gram, 100 gram bespaard op de huidige MSR footprint, waar hebben we het over, maar toch, consequent op de kleintjes letten geeft uiteindelijk veel gewichtsbesparing.
Het is niet alleen gewicht waar je als wereldfietser op wilt letten maar vooral ook op volume, ik neem dan liever iets zwaarders mee dan iets wat een 2 keer zo groot volume heeft.
Het is niet alleen gewicht en volume waar je als vakantiefietser op wilt letten. Ik let bijvoorbeeld ook op functionaliteit, duurzaamheid en prijs. Verder zul je nooit een grondzeil vinden dat op alle aspecten een tien scoort. Alles bij elkaar ben ik na vele jaren nog altijd blij met mijn goedkope, redelijk stevige, redelijk duurzame, redelijk lichte, en redelijk compacte zelf op maat te knippen bo-camp zeiltje, dat ik onderweg om de tenstokken wikkel.
Leggen jullie het grondzeil alleen onder de binnentent? Of maken jullie hem meteen zo groot dat ook de 'voortent'/apsis bedekt is? Of krijg je dan een waterballet als er bij een bui per ongeluk water op loopt?
Hier alleen onder de binnentent, en dan nog alleen bij rotsige ondergrond en/of wildkamperen.
Ik gebruik op maat geknipt afdekfolie onder mijn Hoop binnentent.
DSC_0664.JPG
De buitentent is inmiddels zo lek als een mandje.

Als iemand (gratis) onderdelen voor een Hoop tent wil hebben zoals bijvoorbeeld een binnentent in prima staat, laat het me weten via een PB.
Poppink schreef:
di 12 sep, 2023 10:41
De buitentent is inmiddels zo lek als een mandje.
Heb je wel eens tentimpregneermiddel geprobeerd? Dat helpt in ieder geval tijdelijk; zeg voor een paar weken. Je hebt het specifiek per type doek.
Leon schreef:
di 12 sep, 2023 11:17
Poppink schreef:
di 12 sep, 2023 10:41
De buitentent is inmiddels zo lek als een mandje.
Heb je wel eens tentimpregneermiddel geprobeerd? Dat helpt in ieder geval tijdelijk; zeg voor een paar weken. Je hebt het specifiek per type doek.
Geprobeerd, helpt niet.
Leggen jullie het grondzeil alleen onder de binnentent?
Ook onder de buitentent, scheelt veel condens in de tent.
Grondzeil niet onder buitentent, dan krijg je regenwater ook op je grondzeil en daarmee natter binnenklimaat...
rickie schreef:
di 12 sep, 2023 13:53
Grondzeil niet onder buitentent, dan krijg je regenwater ook op je grondzeil en daarmee natter binnenklimaat...
Dat hangt erg af van het model van je tent. Bij mijn ene tent kan ik goed naar binnen komen zonder al te veel regenwater mee te nemen, bij de andere lukt me dat niet. Natuurlijk sowieso zorgen dat je grondzeil nergens onder je buitentent uitsteekt. Als dat in orde is, scheelt een grondzeil onder je buitentent je juist veel nattigheid, zoals Bert van Sprang al schreef.
In mijn tunneltent met ruime buitentent vind ik het ook prettig om mijn spullen te kunnen uitstallen op het (relatief) schone grondzeil, ook dingen die klein genoeg zijn om kwijt te raken in gras, en om daar schoon en droog te kunnen zitten.

Groetjes,

Carl