Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met Hilleberg Tarra Tent - Forum Wereldfietser

Ervaringen met Hilleberg Tarra Tent

Goedemorgen, wij denken om onze tNF V25 te gaan vervangen door een Hilleberg Tarra.

Zijn er onder de medereizigers wellicht mensen die met deze tent ervaring hebben opgedaan.?

Ons reisdoel is zoals zo gebruikelijk noordelijk met veel wind en regen.


Gr Henk
Kijk bij de facebook group van Hilleberg en stel daar je vraag.
Geen ervaring met de Tarra, wel met de Nallo. Daarmee zijn we onder andere naar IJsland gegaan. De Tarra ziet eruit als een tent voor extreme omstandigheden.
Ik had al een Akto en heb nu ook een Keron 3 (geen GT versie). Vanwege mijn lengte en dat ik graag op een dikker matje slaap was de Nallo geen optie, omdat mijn tenen dan zelfs tegen de natte buitentent komen.

De Keron 3 is eigenlijk hetzelfde als een Tarra qua indeling en kwaliteit, maar dan een tunneltent en voor 3 personen (2 volwassenen). Je hebt dan nog best wat ruimte om met z'n tweeën in de binnentent te zitten voor het geval het regent of er veel muggen zijn. Een tunneltent is lichter, omdat hij minder stokken heeft, en veeeeeel gemakkelijker op te zetten!!

Je hoeft maar 3 stokken door de gesloten sleuven te steken en als je geen slecht weer krijgt zijn 6 haringen al genoeg! Wel fijn als je op fietsvakantie bent en de tent steeds moet opzetten en afbreken. De Tarra vond ik erg bewerkelijk.
Tarra bekeken bij de zwerfkei in woerden en aangekocht.
Past bij onze eisen , eenvoudig in opzetten , stormvast, binnen en buitentent gecombineerd ruime bergruimte voor en achter.


We gaan het ervaren 😀