Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nog lichtere donskleding en slaapzakken - Forum Wereldfietser

Nog lichtere donskleding en slaapzakken

PHD heeft een nieuwe serie superlichte donskleding en slaapzakken geïntroduceerd: https://www.phdesigns.co.uk/the-vertex-collection Voor fietsreizigers lijkt me dit wat overdone, maar ik noem het toch maar om te laten zien dat de techniek verder gaat.
Mooi die ontwikkeling maar lijkt me wel erg kwetsbaar.
Wim schreef:
wo 19 mei, 2021 09:50
PHD heeft een nieuwe serie superlichte ... Voor fietsreizigers lijkt me dit wat overdone ...
Tja, mensen zijn makkelijk te verleiden tot nieuwe aankopen, zeker als het nieuw en superlicht is. (Ik moet mijzelf wat dat betreft ook leren beheersen.) We zullen het gaan meemaken in het topic 'Je nieuwste aanwinst'.
Inge1 schreef:
wo 19 mei, 2021 10:30
Mooi die ontwikkeling maar lijkt me wel erg kwetsbaar.
5 denier? Deze zijn al 20 denier en mijn eega kan je wel vertellen hoe lang dat meegaat:
Afbeelding

Gelukkig is het spul al in de uitverkoop. :shock:
Mijn PHD slaapzak en vest zijn van hun 15 denier materiaal en dat is al best kwetsbaar. Een volgende keer zou ik ietsje zwaarder kiezen. Maar desondanks is het zo dat de stoffen steeds beter worden, en bij gelijke sterkte dus wel lichter kunnen zijn. Ik wilde de cutting edge van die trend laten zien, en vooral voor gebruik door Mountain Marathon racers. Het is overigens een introductieaanbieding, en geen uitverkoop.
Mooi zeg! Ben benieuwd wat het op de langere termijn doet.
Wim schreef:Ik wilde de cutting edge van die trend laten zien
Jurr schreef:Mooi zeg! Ben benieuwd wat het op de langere termijn doet.
Als je al te dicht langs een cutting edge komt gaat het snel denk ik. :lol:
Als je dit echt interessant vind, moet je ook eens bij Cumulus kijken, tijk is 1 gr/m2 zwaarder en de slaapzak (met 200 gr dons) 40 gram, maar dat is met rits en bij PHD zonder rits. Maar Cumulus is veel goedkoper en mijn slaapzak doet het al weer 10 jaar.