Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikersreview: Garmin Edge 530 vs Garmin Etrex 30x - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Gebruikersreview: Garmin Edge 530 vs Garmin Etrex 30x

125 berichten
Bedankt voor je snelle reactie.
Moet ik dan de originele kaart verwijderen? Nadeel daarvan is dat ik dan een deel van Europa kwijtraak tenzij ik heel Europa in OFM op mijn Edge zet. Of maak ik nu een denkfout?
Nee dat hoeft niet. Je kunt de OFM toevoegen (als er voldoende ruimte is) en daarna op de 530 activeren.

Grappig trouwens, want ik stelde een paar jaar geleden dezelfde vragen op dit forum, en -ik meen- Tovenaar gaf toen advies.
Toch bedankt...ik had natuurlijk ook beter kunnen zoeken :oops:
Hier staat het topic:
viewtopic.php?t=36243#p398024
Een Edge (830 in mijn geval) op het stuur kan opgeladen via een powerbank, maar navigeren gaat dan niet meer.
Is daar een tussenoplossing voor, behoudens aan de powerbank in het tentje?
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, aangezien de batterij van de 530 drie fietsdagen meegaat en ik op de fiets niet hoef bij te laden. Gaat de 830 dan zo veel korter mee dat je op de fiets moet bijladen? Kortom, hoe groot is het 'probleem'?

Op diverse websites staan berichten van mensen met problemen met onderweg laden via de USB-poort van hun Garmin Edge. Bijvoorbeeld hier: https://singletrackworld.com/forum/topi ... t=cmp-true.

Ik krijg de indruk dat die USB-poort wat gevoelig is. Een dure tussenoplossing is de powerpack van Garmin (vanaf ca. 110 euro te koop), die niet via de USB-poort laadt. Uit kosten-/batenoogpunt is bij de tent met een goedkopere powerbank via de USB-poort opladen een stuk voordeliger.
Dank voor de reactie. Mocht het nodig zijn, neem ik een minipowerbank mee voor het opladen in de tent gezien ik meer dan 3 dagen onderweg ben.
Ik heb al aardig wat gefietst met mijn Edge 530 en de nodige instellingen aangepast zoals herberekenen uitgezet.
Ook schermaanpassingen gedaan. Wat me niet lukt is het volgende irritante ding uit te zetten en van mijn scherm af te krijgen. Namelijk de virtuele tegenstander waar je tegen fietst. Wat een onzin is dat. En die krijg ik dus niet weg. Iemand tips?
Is dat niet Strava Live Segments?
Zou kunnen, misschien dat ik dat kan vinden en uitzetten. Dank.
Ik denk inderdaad dat het om Strava Segments gaat.
Zie dit screenshot:
IMG_7913.jpeg
Ook in beeld op het kaartscherm. Neemt ruimte in waar ik liever de kaart zie. Alleen geen idee hoe ik het uitzet.
Dat gaat niet, al lijkt een work around mogelijk:
willem.m schreef:
vr 20 aug, 2021 14:53
... wat te denken van een denkbeeldige tegenstander die je *niet* kunt uitzetten en die altijd eerder finisht. ...
bdr schreef:
zo 05 sep, 2021 17:39
... Virtual Partner kan je niet uiitzetten. Virtual partner is een virtuele tegenstander die dezelfde route volgt als jij. Hij toont zich als een grote driehoek op de route, groter dan je eigen locatie. De bedoeling is dan dat je die tegenstander probeert te verslaan. Als jouw route geen snelheidsgegevens bevat rijdt de Virtuele Partner met de snelheid die in het scherm "Virtual Partner" te configureren valt. Je kan die op 0km/u zetten, dan staat de Partner stil. Maar als je routebestand wel snelheidsgegevens bevat rijdt de tegenstander onverbiddelijk aan die snelheid. Alle routes van Komoot bevatten snelheidsgegevens. Je kan die beïnvloeden door het "Conditie"-menuutje bij het plannen van een route in Komoot. Door conditie op "ongetraind" te zetten blijft die Virtual Partner hopelijk achter.
Lekker dan…negeren dus enige optie 🤨
Nee, je kunt de snelheid van de VP aanpassen en daarmee het probleem omzeilen. Tenminste, dat is wat bdr schrijft. Maar dan nog blijft het ruk dat Garmin mensen met zulke meuk opzadelt.
Oké…maar daarmee ben ik nog niet van het veld op mijn scherm af toch?
Op mijn Edge 530 heb ik zo'n beeld nooit gezien. Ik zie gewoon een kaart, al dan niet met kleine gegevensschermen naar keuze.
Dat geeft hoop :wink:
Als iemand weet hoe ik het weg krijg, hoor ik het graag.
Ik heb zomaar het idee dat ze bij Bever ook het antwoord niet hebben. Ik was niet zo onder de indruk van de deskundigheid van het personeel op dit vlak.
Heb je in de Instellingen bij het Activiteitenprofiel in Scherm 1 (dat is het 1e scherm waarmee je automatisch start) de optie Toon hoogteprofiel uit staan?
Ik weet het ff niet meer 🤭
Ik ga het allemaal nog maar eens testen.
Hmm. Waarom niet eens Osmand op de telefoon geprobeerd. Even lastig. Daarna een opluchting.