Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tent rollen of proppen in de tentzak? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

tent rollen of proppen in de tentzak?

JanH schreef:
do 06 mei, 2021 15:46
Ik heb een MSR Hubba Hubba HP. Sinds 2012 er 149 keer mee overnacht en zo'n 140 keer: opgevouwen op steeds dezelfde plekken en het laatste gedeelte losjes opgerold. Geldt zowel voor buitentent als binnentent.
Ik zorg erbij het opvouwen voor dat de scheerlijnen buiten het tentdoek terecht komen.
Ik bewonder velen op dit forum, onder anderen jou JanH.
Dat gepietepeuter met tellen. Daar herken ik mezelf wel in, of dat geneuzel in de cijfers van Renel, ik vind het allemaal prachtig.

Wij woonden aan het spoor.
Op den duur kende ik alle treinnummers die langskwamen en wat er dan gebeurt is dat je afwijkende geluiden gaat herkennen die bij dat treinnummer horen of kleine wijzigingen in de opbouw.
Dan ben je ook abonnee van 'Op de rails' en zo.
Vertrektijden van voor mij van belang zijnde treinen, ook zo iets.....
Dat wéét je toch?

O ja, onderwerp.
Zelfde vouwwijze maar bij de laatste slag de uiteinden van de scheerlijnen nog even binnen de laatste flap van het doek.
Poppink schreef:
ma 14 feb, 2022 09:37
Dat gepietepeuter met tellen. Daar herken ik mezelf wel in, of dat geneuzel in de cijfers van Renel, ik vind het allemaal prachtig
👍

Kwam deze nog tegen: https://www.oppad.nl/feit-of-fabel-16- ... ium=e-mail
Het maakt dus geen ruk uit. Gelukkig dacht ik dat altijd al. Het heeft me tijd bespaard die ik kon steken in fietsen.
En ik ga voortaan (een beetje) proppen.
Mijn ordentelijke ik heeft problemen met proppen.
Poppink schreef:
ma 14 feb, 2022 22:04
En ik ga voortaan (een beetje) proppen.
Mijn ordentelijke ik heeft problemen met proppen.
Misschien dan ook je nickname aanpassen…Pro…. 😉
Ik vouw mijn tent altijd al en meestal volgens een 'systeem' en nooit iets gemerkt van schade aan het doek door het vouwen.
Het vouwen die ik dan in 1x met buiten en binnentent. De buitentent ligt op de binnentent en de smerige onderkant vouw ik, zogezegd, naar de buitenkant zodat de buitentent niet vies wordt. En als dat wel zo is, jammer dan. Probeer ik later wel weer schoon te maken.
De stokken (2 in mijn geval) bevestig ik aan mijn bagagedrager, zo kan ik de tent kleiner opvouwen.

Mijn slaapzak prop ik wel overigens. Het matje rol ik op, maar een matje proppen zou wel een uitdaging zijn.

Anno
LHTJoost schreef:
ma 14 feb, 2022 22:35
Poppink schreef:
ma 14 feb, 2022 22:04
En ik ga voortaan (een beetje) proppen.
Mijn ordentelijke ik heeft problemen met proppen.
Misschien dan ook je nickname aanpassen…Pro…. 😉
Dacht ik ook onmiddellijk aan....