Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Natte tent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Natte tent

Inderdaad tent na thuiskomst goed drogen, maar onderweg gaat hij soms kletsnat in de zak. Alleen een probleem als het bij aankomst regent.
Peter Molog schreef:
di 27 apr, 2021 18:16
LHTJoost schreef:
di 27 apr, 2021 17:44
Leon schreef:
di 27 apr, 2021 09:27
Ik heb mijn tent vakanties lang nat in de waterdichte tas gestoken.
Wat hier de logica van is ontgaat me al jaren. Dan weet je zeker dat de tent bij het opzetten nog net zo nat is als dat je hem er in de ochtend in gestopt hebt.
Logica? Uhhh?
Tent gaat in een Ortlieb Frontroller. Die is waterdicht. Logica? Nee, gewoon zoals ik het doe. Al bijna 20 jaar.
logisch...iets wat je al 20 jaar doet moet je zeker niet heroverwegen :|
FransD schreef:
di 27 apr, 2021 21:45
LHTJoost schreef:
di 27 apr, 2021 17:44
Leon schreef:
di 27 apr, 2021 09:27
Ik heb mijn tent vakanties lang nat in de waterdichte tas gestoken.
Wat hier de logica van is ontgaat me al jaren. Dan weet je zeker dat de tent bij het opzetten nog net zo nat is als dat je hem er in de ochtend in gestopt hebt.
De logica lijkt mij duidelijk: je wilt niet dat het vocht uit je tent bij andere bagage komt. De tent zelf zal toch niet drogen als hij opgerold is.
Mijn andere bagage zit in waterdichte tassen dus dat probleem zie ik niet. Een tent die losjes in een niet-waterdicht foedraal zit wordt echt wel een beetje droog.
Leon schreef:
wo 28 apr, 2021 18:53
Ik heb eens in de lente mijn tent in totaal gespikkelde toestand op zolder aangetroffen. Sindsdien zorg ik dat de (een andere) tent kurkdroog kan worden op zolder na de vakantie. Maar onderweg ... ach.

De gewoonte om mijn spulletjes ook onderweg goed te verzorgen komt misschien uit de tijd toen ik nog te voet in de wildernis rondtrok...
DCP3773T.JPG
en een week geleden bijna 20 jaar later.....
IMG_20210420_182936 - Copy.jpg